پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

«پیشمرگه»، دولت کردستان عراق را تهدید کرد

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 590541
یکی از فرماندهان پیشمرگه، دولت منطقه کردستان را تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت فوری حقوق نیروها، کنترل محموله‌های نفتی را به دست خواهد گرفت.
«پیشمرگه»، دولت کردستان عراق را تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ایوب یوسف سعید» فرماندهی تیپ‌های ویژه سه و هفت در نیروهای پیشمرگه، در نامه‌ای به «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر و «قباد طالبانی» معاون او و شماری از مقامات مسئول سیاسی و اداری در منطقه کردستان، تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگه، کنترل تانکرهای انتقال نفت خام در این منطقه را به دست می‌گیرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «السومریه»، این فرمانده پیشمرگه در این نامه نوشته است: ما در هیأت نظارت بر دو تیپ ویژه سه و هفت پیشمرگه، به شما رسما اعلام می‌کنیم که اوضاع نیروهای پیشمرگه بسیار بد است و به جایی رسیده که دیگر نمی‌توانیم به این وضعیت ادامه دهیم. نیروهای پیشمرگه حامیان صلح و ثبات هستند و فداکاری‌های زیادی برای حفظ این وطن در مقابل اشغالگران و دشمنان از خود نشان داده‌اند.

سعید افزود: این درست نیست که پیشمرگه بهای سیاست اشتباه شما را پرداخت کند. به جای قطع حقوق‌ها و مواجب این نیروها می‌بایست برای آنها شرایط زندگی باعزت فراهم می‌شد.

وی در ادامه از دولت منطقه کردستان و طرف‌های مسئول خواست تا رسما به پرداخت فوری حقوق پیشمرگه پاسخ مثبت دهند در غیر این صورت، ما موضعی جدی اتخاذ خواهیم کرد و راه را به روی کلیه تانکرهای انتقال نفت خام خواهیم بست و کنترل آنها را به دست خواهیم گرفت.

این فرمانده نظامی در منطقه کردستان از نیروهای پیشمرگه نیز خواست که موضعی جدی در این راستا اتخاذ کنند و از این مسئله حمایت کنند.استانهای منطقه کردستان اخیرا شاهد تظاهرات‌های گسترده کارمندان بخش‌های مختلف و معلمان به دلیل عدم پرداخت حقوق‌هایشان است. دولت این منطقه نیز پنجشنبه، 28 دسامبر 2017 اعلام کرد که مسئله پرداخت حقوق‌ها از اولویت‌های اصلی آن در سال 2018 خواهد بود و قرار بود کلیه خودروهای مستعمل دولت برای تامین منابع مالی مورد نیاز به فروش رود.

دولت محلی کردستان عراق در طول سه سال گذشته و برغم کاهش حقوق کارمندان، موفق به پرداخت آن نشده و عدم توانایی در پرداخت حقوق بویژه در ماههای اخیر به بحران تبدیل و باعث برپایی تجمعات اعتراضی در برخی مناطق کردستان عراق شده است. اربیل در این میان، بغداد را مقصر می‌داند و بغداد نیز از اربیل خواسته که در خصوص فروش نفت، شفاف‌سازی کند.

در پی تصمیم منطقه کردستان عراق مبنی بر صادرات یکجانبه نفت کردستان عراق در سال 2012 میلادی، که بغداد آن را غیرقانونی می‌داند، دولت مرکزی عراق بودجه این منطقه را قطع کرد. بغداد معتقد است که مقامات اربیل باید توضیح دهند که با پول فروش نفت چه کرده‌اند.

تشکیلات منطقه کردستان عراق علیرغم فروش مستقل نفت در سه سال گذشته حقوق کارمندان این منطقه را پرداخت نکرده و این منطقه در سه سال گذشته شاهد دهها تجمع اعتراضی و اعتصاب بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بيشين سرجات!