شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱

فاطمه زهرا(س) اولین شهید دفاع از ولایت است

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 590532
کارشناس علوم قرآنی گفت: معنای یک مسلمان واقعی این است که برای دفاع از دین اسلام تا پای جان بایستد و دریغی هم در این باره نداشته باشد.
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضاییدرباره ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: در دوران زندگی بی بی دو عالم صرف نظر از درس اخلاق، زندگی، شوهر داری و تربیت فرزندان، مسئله دفاع از ولایت و کیان اسلام حائز اهمیت است. اولین شهیده راه دفاع از ولایت، حضرت زهرا(س) است. در تاریخ شیعه و سنی آمده است بعد از پیامبر اسلام(ص) کفار برای بیعت با حضرت علی (ع) به خانه حضرت وارد شده و حضرت زهرا(س) در بین درب و دیوار به خاطر دفاع از حضرت علی (ع) صدمه خوردند.

حضرت فاطمه(س)
حجت الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: وقتی حضرت فاطمه (س) به هوش می آیند و متوجه می شوند که حضرت علی (ع) را دست بسته به مسجد برده اند به دنبالشان راه می افتد و در مسجد خطبه ای قراء در دفاع از حریم ولایت برای مردم بیان می کنند.

وی درباره محتوای خطبه حضرت زهرا(س) بیان کرد: بی بی دو عالم در خطبه خودشان به مردم تذکر می دهند که آینده شما به کجا می رسد و چه خواهد شد. دفاع حضرت فاطمه(س) به جهت ولی و امام بودن حضرت علی(ع) و همچنین راهنمای جامعه آن روز و جانشینی پیامبر اسلام(ص) بوده است و به همه کسانی که مدعی دفاع از ولایت هستند درس دفاع از امامت و ولایت داده اند.

برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه باید تا پای جان ایستادگی کنیم/ حضرت فاطمه(س) اولین شهیده دفاع از ولایت است
این کارشناس علوم قرآنی به تقسیم بندی دفاع از حریم ولایت پرداخت و درباره چگونگی ولایت پذیری، عنوان کرد: معنای یک مسلمان واقعی و مطیع ولایت فقیه این است که برای دفاع از دین اسلام و ولایت فقیه تا پای جان بایستد و دریغی هم در این باره نداشته باشد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا با این حرف های مفت باعث تفرقه می شود حضرت علی این ادعایی که شما ادم های خرافی بعد از 1400 سال مطرح می کنید نداشته است اگر حضرت فاطمه توسط عمر ویارانش اسیب دیده بود حضرت علی درنهج البلاعه اینگونه از عمر تحریف نمی کرد ودخترش را به وی نمیداد متاسفانه در طول تاریخ یک مشت دکان دار برای لفت ولیسشان این گونه موارد را در تاریخ قید نمودند تا اشکی از مردم بگیرند وپولی از انها تا شکمشان را سیر کنند