کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ: توافق هسته‌ای برای اسرائیل فاجعه بار است

23 بهمن 1396 ساعت 11:14

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت که این توافق برای اسرائیل فاجعه‌بار بوده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واشنگتن و تل آویو بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک شده‌اند، باز هم به انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور قبلی کشورش پرداخت و گفت: بله؛ من فکر می‌کنم که ما از هر زمان دیگری به هم نزدیک‌تر هستیم.

ترامپ ادامه داد: از نظر من شما به اوباما خیلی نزدیک نبودید. او توافق هسته‌ای با ایران را ارائه داد که اساسا توافقی است که می گوید، بیایید اقدامات بدی در قبال اسرائیل انجام دهیم. اوباما وحشتناک بود. وی برای اسرائیل بسیار وحشتناک بود اما اکنون من فکر می کنم که روابط ما بسیار خوب است.

وی همچنین گفت: توافق با ایران برای اسرائیل فاجعه بار بود نه چیزی بیشتر. از نظر من این توافق، اینکه چگونه انجام شد، چگونه اجرا می شود و اینکه چگونه بر سر آن توافق صورت گرفت، برای اسرائیل فاجعه آمیز است.این توافق برای من قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقادات خود نسبت به توافق هسته‌ای گفت که این توافق برای تمام طرفها و به ویژه برای اسرائیل بد است.

 دونالد ترامپ که از زمان رقابت‌های انتخاباتی‌اش نسبت به توافق هسته‌ای انتقاد داشت، پس از روی کار آمدنش بارها تهدید به خروج از این توافق کرده است. وی اخیرا نیز همزمان با ادامه تعلیق تحریم های ایران در چارچوب توافق هسته‌ای از اروپا و کنگره آمریکا خواسته است تا آنچه را وی نقاط ضعف این توافق می داند، اصلاح  کنند. در غیر این صورت واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.

این در حالی است که دیگر طرفهای این توافق یعنی روسیه، چین، انگلیس ، فرانسه و آلمان بارها بر پایبندی خود به تعهداتشان در توافق هسته‌ای و لزوم حفظ آن تاکید کرده‌اند.
 
  •  
     


کد مطلب: 590531

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590531/ترامپ-توافق-هسته-ای-اسرائیل-فاجعه-بار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com