پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

پژمانفر: کار حاتمی‌کیا دست‌ مریزاد داشت

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 590512
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی گفت: فیلم سینمایی لاتاری دارای ویژگی‌هایی است که بنده حاضرم حتی در یک برنامه تلویزیونی به عنوان فردی که این فیلم را پسندیده با منتقدین این فیلم مباحثه و مناظره کنم.
پژمانفر: کار حاتمی‌کیا دست‌ مریزاد داشت
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی با اشاره به برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: با توجه به اینکه این روز‌ها درگیر بحث بودجه بودیم موفق به تماشای تمامی فیلم‌های جشنواره نشدم، از این رو نمی‌توانم یک قضاوت کلی در خصوص همه فیلم‌ها داشته باشم، اما تاکنون توانسته ام سه فیلم لاتوری، به وقت شام، دارکوب را تماشا کنم.

وی با اشاره به برخی هجمه‌های صورت گرفته در خصوص فیلم لاتاری مبنی براینکه محتوای این فیلم سینمایی ضد امنیت ملی است افزود: این مسئله را به هیچ عنوان نمی‌توانم بپذیرم چرا که لاتاری در انتقال واقعیاتی که در جامعه وجود دارد توانسته بسیار خوب عمل کند فیلم دارای قصه بسیار دقیق و جالبی است و بازی بازیگران بسیار قوی انجام شده است همین طور کارگردان به نحو مطلوبی توانسته به موضوع بپردازد.

پژمان فر با تاکید براینکه معتقدم این فیلم شایستگی دریافت سیمرغ را داشت بیان داشت: فیلم سینمایی لاتاری دارای ویژگی‌هایی است که بنده حاضرم حتی در یک برنامه تلویزیونی به عنوان فردی که این فیلم را پسندیده با منتقدین این فیلم مباحثه و مناظره کنم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی ادامه داد: لاتاری فیلمی با توانمندی بالایی است و کسانی که در حوزه سینما حضور دارند باید اجازه دهند که سینمای ایران از انحصار جریانی که اجازه نمی‌دهند صدای دیگری جز صدای خودشان در فضای سینما شنیده شود، به گوش مخاطب برسد و گفتمان انقلاب اسلامی که در سینما حرفی برای زدن دارد بتواند خود را در این عرصه مطرح کند.

پژمان فر خاطر نشان کرد: مطرح کردن موضوعاتی از قبیل: برخلاف امنیت ملی بودن محتوای فیلم لاتاری بی تقوایی و غیرکارشناسی است درخصوص چنین موضوعاتی مدت‌ها قبل به صورت دقیق برای تخریب این فیلم کار شده است. بنده به عنوان نماینده مجلس که از بسیاری از مسائل امنیتی مطلع هستم معتقدم هیچ خبر طبقه بندی شده‌ای در این فیلم وجود ندارد و تعجب می‌کنم از کسانی که فیلم‌هایی که سراسر مسائل اطلاعاتی و خبر‌های طبقه بندی شده و به اسم آزادی بیان می‌سازند چنین تهمت‌ها و دروغ‌هایی را در خصوص لاتاری مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه لاتاری به عنوان فیلمی با مضمون اجتماعی می‌تواند حقایق را به جامعه منتقل کند و تلنگری برای مسئولانی باشد که گا‌ها با برخی بی توجهی‌ها نسبت به این موضوعات از آن‌ها گذر می‌کنند، در خصوص فیلم سینمایی به وقت شام ساخته ابراهیم حاتمی کیا گفت: کار آقای حاتمی کیا را نیز مشاهده کرده ام و آن را فیلم بسیار خوبی دیدم. از این رو به هر دو بزرگوار آقایان حاتمی کیا و مهدویان دست مریزاد می‌گویم و به خاطر کار‌های درخشانشان از آن‌ها تشکر می‌کنم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم حاتمی کیا به خوبی توانسته به موضوع داعش و پشت پرده‌های این گروهک تروریستی و با توجه به سوالاتی که در ذهن مخاطب در این خصوص وجود دارد بپردازد اگر چه پشت پرده‌های داعش بیش از این حرف هاست و طبق گفته کارگردان این فیلم بیش از آنکه بخواهد به این گروهک تروریستی بپردازد در جهت رشادت‌های مدافعان حرم و مظلومیت‌های آن‌ها ساخته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:علی رغم اینکخ قضاوت کردن درباره فیلم‌ها کار سختی است، اما برای لاتاری نمره بالایی قایل هستم.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *