کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشریح آخرین وضعیت سانحه سانچی

23 بهمن 1396 ساعت 8:54

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:امیدواریم تا دو ماه آینده بتوانیم علت سانحه نفتکش سانچی را اعلام کنیم.


به گزارش جهان نیوز، محمد راستاد در خصوص آخرین وضعیت رمز خوانی سانحه نفتکش سانچی گفت: در حال حاضر منتظر جمع بندی نهایی مستندات و مدارک مرتبط با سانحه بوجود آمده برای نفتکش سانچی هستیم .مراحل بررسی سانحه توسط کشورهای ذینفع شامل چین، هنگ کنگ، پاناما ،ایران و بنگلادش در حال انجام است.
 
تحلیل روی بخشی از اطلاعات خام سانحه سانچی انجام شده است
وی ادامه داد: به طور حتم با به نتیجه رسیدن بررسی های صورت گرفته توسط کمیته مشترک متشکل از کشورهای ذی نفع گزارش نهایی تکمیل و به اطلاع عموم می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از اطلاعات خام مربوط به حادثه پیش آمده برای نفت کش سانچی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تحلیل هایی بر روی اطلاعات خامی که به دست کمیته مشترک رسیده، انجام شده اما تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این خصوص مستلزم آنالیز اطلاعات جمع بندی شده است.

نتایج مصاحبه با کارکنان "شناور فله بر کریستال" ثبت شده است
راستاد با تاکید بر اینکه کارشناسان رسیدگی به سوانح سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت زمانی مشخصی در چین حضور داشتند و این حضور منجر به گشایش رسمی VDR (جعبه سیاه) کشتی سانچی شد، گفت: طی مراحل مختلف، مصاحبه با کارکنان شناور فله بر کریستال و البته بازدید از شناور مذکور نیز انجام شد که نتایج آن ثبت و ضبط شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تمام اطلاعات و مستندات مورد نیاز در رابطه با سانحه نفت کش سانچی در تصادف با شناور فله بر کریستال در قالب تفاهمنامه ای که توسط کشورهای ذی نفع حادثه منعقد شده، مدنظر قرار گرفته است، اعلام کرد: گزارش نهایی رسیدگی به سانحه جمع بندی و اعلام بندی خواهد شد. در همین رابطه پیش بینی می کنیم حداکثر طی دو ماه آینده شاهد گزارش نهایی جمع بندی علل وعوامل بروز سانحه نفت کش سانچی باشیم.

منبع:میزان


کد مطلب: 590425

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590425/تشریح-آخرین-وضعیت-سانحه-سانچی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com