جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۱

روحانی با «رفراندوم» می‌خواهد فرار به جلو کند

يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 590357
سخنان روحانی درباره رفراندوم، یادآور موضوع خزانه خالی در مرحله آغاز مذاکرات است.
روحانی با «رفراندوم» می‌خواهد فرار به جلو کند
به گزارش جهان نيوز؛ رضا سراج تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به سخنان امروز روحانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

روحانی طی سخنانی در مراسم 22 بهمن گفت : «قانون اساسی بن بست‌ها را برداشته؛ اگر جایی بحثی دارد به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم. اصل 59 قانونی درباره رفراندوم است؛ یعنی صندوق بیاوریم و هر چه مردم گفتند عمل کنیم.»

آقای روحانی از کدام بن بست صحبت می‌کند که برای برداشتن آن، نیاز به همه پرسی باشد؟ باید از ایشان پرسید؛ نظام به بن بست رسیده یا ایده مرکزی دولت شما در اعتماد و تعامل با آمریکا؟ آقای روحانی، این رفتار ناجوانمردانه است؛ صنعت هسته‌ای و هوا فضا را برای اعتماد سازی، متوقف کنید، اقتصاد کشور را معطل خارجی‌ها و نگاه به بیرون کنید، به مردم وعده پشتِ وعده بدهید و حالا که با بدعهدی و افزونه طلبی آمریکا مواجه شده‌اید؛ به جای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم، بخواهید با رفراندوم به جلو فرار کنید.

سخنان روحانی درباره رفراندوم، یادآور موضوع خزانه خالی در مرحله آغاز مذاکرات است. این اظهارات، از یک سو آمریکا و اروپایی‌ها را به «فشار-مذاکره» برای مهار قدرت منطقه‌ای و موشکی ایران امیدوارتر کرد و از سوی دیگر، انسجام ملی را در معرض خطر قرار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
ایشون پیشنهاد بدی هم ندادن.بهتره که اولین رفراندوم رو در باره خود ایشون برگزار بشه.فکر نکنم که در حال حاضر مهمتر از ایشون و کابینه ایشون موضوعی تو کشور باشه.
اگه رفراندوم بزارن کشور نجات پیدا می کنه والله.نجات پیدا می کنه از این همه کم کاری و بی عملی ...
Iran, Islamic Republic of
مشکلی نیست در مورد خود ایشون بزاریم . شما ها چرا از رفراندوم می ترسید ؟ رفراندوم یک حق هست و در قانون اساسی کشور هم امده . ترس سراسر وجود اصولگراها کاسب تحریم را گرفته متاسفانه . شما که میگید راهپیماییتون میلیونی هست چرا می ترسید پس ؟
Iran, Islamic Republic of
...
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
اصلا" هم نمی ترسیم.رفیقات رفراندوم رو راه انداختن ما هم میاییم.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
... خخخخخخخخ .کاسبان تحریم.مگه تحریما همگی و بالمره لغو نشدن؟؟؟؟!!!!!
.... علی برکت الله.خخخخخخخخخخخ.
...
Iran, Islamic Republic of
... و سلام علی ابراهیم.
ماشالله آقاابراهیم.خدا حفظت کنه.ماشالله.
Italy
حق با آقای روحانی هست بزارن مردم خودشان تصمیم بگیرن مگر مردم خودشان عقل و شعور ندارن که چند نفر تند رو می خوان همیشه جای مردم تصمیم بگیرن
Iran, Islamic Republic of
ایشون مثل اینکه میخواهند از قطار پیاده شوند .
اصل دیگری هم قانون اساسی دارد معروف به اصل ولایت فقیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتی نماینده اصلاح طلب مجلس می گوید جزایر خلیج فارش را به امارات بدهیم رئیس جمهور اصلاح طلب هم این حرف رو میزنه. به نظرم صدای مردم را نشنیده اند. مردم از عملکرد قوه مجریه ، ثروت اندوزی وزرا ،حقوق های نجومی مدیران اجرایی ، و ... ناراضی هستند. یعنی میشه طبق همین اصل قانون اساسی ادامه کار رئیس جمهور فعلی را به رفراتدم گذاشت؟
البته طبق نظرسنجی دانشگاه مریلند رئیس جمهور (روحانی) و معاونش (جهانگیری) با درصد بالایی نامطلوب و نامحبوب هستند. آیا به این رفراندوم عمل می کنند و استعفا می دهند؟