کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنان معاون جواد ظریف درباره حزب اللهی ها

22 بهمن 1396 ساعت 18:10

معاون کنسولی وزیر امور خارجه با بیان اینکه وضع امروز ایران قابل مقایسه با کشورهای عربی نیست، گفت: حزب‌اللهی‌ها توانستند مقابل نیروهای تکفیری ایستادگی کنند.


به گزارش جهان نیوز، حسن قشقاوی ظهر امروز در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در شهر اندیشه با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی در بسیاری از جنگ‌ها به تمامیت ارضی کشور تعرض می‌شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ هشت سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک کشور غصب نشد که این نشان‌دهنده جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا در دوران انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در منطقه نفوذ طبیعی و فرهنگی دارد، افزود: استعمارگران باعث شدند تا ایران که مرکز علم و دانش بود، دچار عقب‌افتادگی شود؛ جنگ بین ایران و عراق در راستای تجزیه ایران آغاز شد و صدام ملعون ادعا داشت که خوزستان متعلق به عراق است.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به فعالیت گروهک‌های تروریستی در طول انقلاب اسلامی در منطقه گفت: گروهک تروریستی داعش که تا 30 کیلومتری ایران و به 20 کیلومتری اربیل عراق آمده بود، موفق به ادامه پیش‌روی نشد و سردار قاسم سلیمانی با آنها به خوبی مقابله کرد؛ ایران با این شرایط امنیت عراق و امنیت خود را تأمین ساخت.
 
قشقاوی تصریح کرد: داعش که به سوی کردستان در حال حرکت بود، با قدرت نظامی و دیپلماسی جلوی این گروهک تروریستی گرفته شد؛ داعشی‌ها تا مجلس شورای اسلامی نیز پیش‌روی کردند.
 
وی در خصوص برخی اظهارنظر‌ها درباره حضور ایران در منطقه و هزینه‌های صورت گرفته بیان کرد: اعتبارات سیاست خارجی و نظامی ایران قابل مقایسه با تمام کشورهای عربی نیست و بسیار کم‌تر است.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه بودجه نظامی آمریکا در سال 2018 میلادی برابر با 700 میلیارد دلار بود، خاطرنشان کرد: در این خصوص، 64 میلیارد تومان از مالیات مردم آمریکا تنها برای نفوذ در خاورمیانه مد نظر قرار گرفت.
 
قشقاوی با بیان اینکه بودجه دخالت آمریکا در منطقه خاورمیانه به اندازه کل اعتبارات و بودجه ایران است، اضافه کرد: دشمن امروز برای جوانان ما برنامه‌های متعدد دارد که باید هوشیار باشیم.
 
وی اظهار کرد: در کشور ضعف‌هایی وجود دارد، اما از برخی دشمنی دشمنان نباید غفلت کنیم و در نظام اسلامی نمی‌توان نسبت به اختلاس، بدحجابی‌ها، رانت‌خواری‌ها و ... بی‌تفاوت بود؛ حضور مردم در صحنه‌های مختلف به برکت خون شهداست.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه ایران نیروی نظامی در سوریه و منطقه خاورمیانه ندارد، افزود: در این زمینه، جوانان ما تنها تجربه‌های خود را به جبهه‌های مقاومت منتقل می‌کنند که آنها از حقوق چندانی هم برخوردار نیستند.
 
قشقاوی در پایان با اشاره به اینکه جوانان حزب‌اللهی توانستند مقابل نیروهای تکفیری ایستادگی کنند، ادامه داد: باید دین خداوند متعال را یاری کنیم و یار و غم‌خوار یکدیگر باشیم.


کد مطلب: 590343

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590343/سخنان-معاون-جواد-ظریف-درباره-حزب-اللهی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com