کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آشنایی با تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸

21 بهمن 1396 ساعت 11:15

تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی حاضر است و تلاش می‌کند تا به پنجمین قهرمانی در این رقابت‌ها برسد.


به گزارش جهان نیوز، تیم ملی آلمان (مانشافت) که در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با تیم های مکزیک، کره جنوبی و سوئد همگروه است، تلاش می کند تا بازهم مانند جام جهانی برزیل به قهرمانی برسد و در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان پرافتخارتر شود. این تیم که به عنوان پرسابقه‌ترین تیم در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا همچنین به عنوان قهرمان آخرین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال (برزیل 2014) شناخته می شود، در صدد است تا با یواخیم لوو بتواند بازهم قهرمان جام جهانی شود.

آلمان در سال‌های 1972، 1980 و 1996 توانست 3 مقام قهرمانی اروپا را کسب کند و 4 مقام قهرمانی جهان در سال‌های 1954، 1974، 1990 و 2014 را در کارنامه‌ دارد.

تیم آلمان در کنار 3 عنوانی که در قهرمانی اروپا کسب کرده، 3 بار نیز در سال‌های 1976، 1992 و 2008 فینالیست بوده و به مقام نائب قهرمانی بسنده کرده است.

در دوره قبل رقابت های جام جهانی در برزیل بود که تیم ملی آلمان با هدایت یواخیم لوو توانست به عنوان قهرمانی در جام جهانی دست یابد و از نتایج خوب این تیم در برزیل، می توان به پیروزی 7 بر یک سلسائو به یاران لام اشاره کرد.

آلمانی‌ها در یورو ۲۰۱۶ نیز به عنوان تیمی مدعی نشان دادند ولی شکست برابر فرانسه در نیمه نهایی باعث شد این این نتواند به دیدار نهایی برسد.

آلمان در قاره اروپا حضور دارد و پایتخت آن برلین است که از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد.

آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده‌ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت‌های زیادی را متحمل شد. پس از پایان جنگ با وام‌هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی و پیشرفت های خوبی نیز کند.

این کشور نخستین دیدار رسمی اش را در سال 1908 برابر سوئیس انجام داد که با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و نکته جالب آن است که بهترین پیروزی این تیم مقابل روسیه و بدترین شکست این تیم هم مقابل انگلیس بوده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا، ژرمن ها در رده نخست قرار دارند و بدترین رده آنها هم به 2009 برمی گردد که در رده 22 قرار گرفتند.

بهترین گلزن ملی این کشور، کلوزه با 71 گل است و لوتار ماتیوس با 150 بازی ملی در رده نخست بیشترین بازی ملی قرار دارد.

ستاره گلزن تیم ملی آلمان، توماس مولر است. توماس در جام جهانی قبل نیز درخشید و نقش مهمی در قهرمانی تیمش در این رقابت ها داشته است. او متخصص گل زدن در جام جهانی است و تاکنون توانسته است 10 گل در این رقابت های مهم به ثمر برساند. مولر می‌تواند با زدن شش گل دیگر در جام جهانی به برترین گلزن تاریخ این بازی ها تبدیل شود.

دروازه بان و کاپیتان آلمان ها، مانوئل نویر است. او ابتدا مهاجم تیم نوجوانان شالکه بود و دروازه بانی را پس از یک بازی درون دروازه به علت مصدومیت دروازه‌بان و کشف استعداد خود دنبال کرد و پس از سه سال حضور مستمر در تیم جوانان باشگاه شالکه موفق شد در سال 2005 به تیم نخست شالکه راه یابد، زمانی که فرانک روست سنگربان پیشین شالکه به هامبورگ پیوست. در تاریخ  5 مارس 2008 او در مرحله نخست حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برگشت مقابل پورتو با مهار دو ضربه پنالتی و صعود شالکه به دور بعدی بازی‌ها یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه داد. نویر یکی از سه بازیکنی در فصل ۰۸–۲۰۰۷ بوندس لیگا بود که در تمامی دقایق آن فصل برای تیمش به میدان رفته بود.

نویر در سال ۲۰۱۱ به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست و در لباس این تیم درخشش داشت وی در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ بین بایرن مونیخ و رئال مادرید، با مهار پنالتی‌های کریستیانو رونالدو و کاکا نقش ارزنده‌ای در صعود بایرن مونیخ به فینالِ آلیانز آرنا ایفا کرد ولی در فینال مغلوب شد.
نویر به همراه بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب سه‌گانه شد و در بوندسلیگا، جام حذفی فوتبال آلمان و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید. نویر پس از این موفقیت به عنوان برترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

او در ۱۹ مه ۲۰۰۹ به تیم ملی فوتبال آلمان را حضور در تور آسیایی این تیم دعوت شد. پیش از این نویر عضو تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان بوده و برای این تیم در رقابتهای قهرمانی زیر 21 سال اروپا به میدان رفته و یکی از ارکان اصلی قهرمان تیم ملی آلمان در این رقابتها بود. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ دروازه بان ثابت تیم ملی فوتبال آلمان بود و با این تیم به رتبه سوم جهان دست یافت نویر با درخشش در تیم ملی جام جهانی ۲۰۱۴ را فتح کرد و به عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی شناخته شد.
سرمربی آلمان ها لوو است.  یواخیم لوو ۳ فوریه ۱۹۶۰ در شونائو آلمان متولد شد و به عنوان یک هافبک تهاجمی بیشتر دوران بازی گرش اش را در تیم فرایبورگ دنبال کرد. او که سابقه بازی برای تیم‌های مطرحی مانند اشتوتگارت، اینتراخت فرانکفورت و کارلسروهه را در کارنامه دارد سال ۱۹۹۵ با پیراهن تیم نه چندان مطرح فرونفلد سوئیس از فوتبال خداحافظی کرد.

البته لوو دوران سرمربیگری اش را هم در این تیم سوئیسی شروع کرد و در فصل ۹۵-۱۹۹۴ به عنوان بازیکن- مربی در فرونفلد فعالیت داشت.

پس از یک سال مربیگری در سوئیس لو برای حضور در کادرفنی اشتوتگارت به آلمان بازگشت و از جولای ۱۹۹۵ تا آگوست ۱۹۹۶ به عنوان دستیار رالف فرینگر اتریشی در این تیم فعالیت کرد تا اینکه به دنبال جدایی او به عنوان سرمربی موقت اشتوتگارت معرفی شد تا اینکه پس از موفقیت در شش بازی سپتامبر همان سال به سرمربی دائم سرخ‌ها تبدیل شد.

لو در دوران ۲ ساله سرمربیگری اش در اشتوتگارت یک قهرمانی جام حذفی، یک نایب قهرمانی سوپرلیگ آلمان و یک نایب قهرمانی جام در جام اروپا را کسب کرد و در فصل ۹۹-۱۹۹۸ روی نیمکت فنرباغچه ترکیه نشست که البته توفیق خاصی در جمع زرد و مشکی‌های استانبول به دست نیاورد.
این مربی به دنبال بازگشت از ترکیه اکتبر ۱۹۹۹ هدایت کارلسروهه را برعهده گرفت، اما آوریل ۲۰۰۰ به دلیل کسب تنها یک پیروزی در ۱۸ بازی از سرمربیگری این تیم اخراج شد.

دوران ناکامی لوو در آدانااسپور ترکیه هم تداوم یافت و او تنها سه ماه پس از قبول هدایت این تیم به دلیل ثبت ۲ تساوی و چهار شکست در ۶ بازی دوم مارس ۲۰۰۱ اخراج شد.

حضور در اتریش فصل جدیدی را در کارنامه یواخیم لوو ایجاد کرد و او از ۱۰ اکتبر ۲۰۰۱ تا ۲۴ مارس ۲۰۰۴ موفق شد قهرمانی لیگ اتریش با واکرایسنابروک (واکر تیرول) در فصل ۰۲-۲۰۰۱ و قهرمانی سوپر کاپ این کشور در سال ۲۰۰۳ با آستریاوین را کسب کند.

یورگن کلینزمن جوان پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان در آگوست ۲۰۰۴ تصمیم گرفت برای کسب جام قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ یواخیم لوو را به عنوان دستیار اول خود انتخاب کند، اما پروژه بزرگ این ۲ نفر با شکست ۲ بر صفر ژرمن‌ها مقابل ایتالیا در مرحله نیمه نهایی جام جهانی به کام هواداران آلمان تلخ شد. با این وجود کسب رتبه سوم این رقابت‌ها کام سبب شد تا حدی درد آن‌ها کمتر و به آینده امیدوار‌تر شوند.

البته از دست دادن جام قهرمانی سبب شد کلینزمن پس از پایان این رقابت‌ها از سمت خود استعفا دهد تا مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان بلافاصله لوو را به عنوان جانشین او انتخاب کنند.

یوگی پس از قبول این مسئولیت روند تغییر نسل تیم ملی آلمان را ادامه داد که حاصل آن نایب قهرمانی یورو ۲۰۰۸ با شکست برابر اسپانیا و کسب رتبه سوم جام جهانی ۲۰۱۰ بود. ژرمن‌ها که استاد صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های معتبر هستند این روند را در یورو ۲۰۱۲ هم ادانه دادند، اما شکست ۲ بر یک مقابل ایتالیا در مرحله نیمه نهایی آن مسابقات بار دیگر ناکامی بزرگی را برای لوو و شاگردانش همراه داشت. با این وجود پروسه‌ای که این مربی در تیم ملی آلمان آغاز کرده بود سرانجام در جام جهانی ۲۰۱۴ نتیجه داد و مانشافت موفق شد چهارمین بار قهرمانی جام جهانی را کسب کند. شگفتی بزرگ این تیم در جام جهانی قبلی برتری هفت بر یک برابر برزیل میزبان در مرحله نیمه نهایی بود تا هواداران سلسائو از این شکست به عنوان فاجعه بلوهوریزونته یاد کنند.

آلمانی‌ها در فینال رقابت‌ها هم با تک گل دقیقه ۱۱۳ ماریو گوتزه از سد آرژانتین عبور کردند تا به تنها تیم اروپایی تاریخ تبدیل شوند که در قاره آمریکا جام قهرمانی جهان را بالای سر برده است.

البته لوو و تیمش در یورو ۲۰۱۶ که در فرانسه برگزار شد به هیچ وجه صلابت جام جهانی را نداشتند و با شکست ۲ بر صفر مقابل میزبان رقابت‌ها در مرحله نیمه نهایی برای دومین بار متوالی از صعود به فینال بازماندند.

آلمان با قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ و کسب نخستین قهرمانی اش در این رقابت‌ها نشان داد اصلی‌ترین مدعی کسب فتح جام جهانی روسیه و دفاع از قهرمانی در نوزدهمین حضور خود در این رقابت‌ها است.

یواخیم لوو از ابتدای حضورش روی نیمکت سرمربیگری آلمان آمار ۱۵۸ بازی، ۱۰۶ برد، ۲۹ مساوی و ۲۳ باخت را ثبت کرده است و از این لحاظ پس از سپ هربرگر در رده دوم برترین مربیان تاریخ فوتبال آلمان قرار می‌گیرد.

جایزه برترین سرمربی جهان، بهترین سرمربی عرصه ملی، بهترین سرمربی اروپا، بهترین سرمربی جهان از نگاه مجله معتبر ورلدساکر در سال ۲۰۱۴، بهترین سرمربی جام جهانی ۲۰۱۴ جزء مهم‌ترین افتخار‌های فردی این سرمربی ۵۷ ساله است.

هم‌گروه‌های آلمان، مکزیک، سوئد و کره‌جنوبی است و امیدوارست بتواند بازهم به قهرمانی برسد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 590068

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590068/آشنایی-تیم-ملی-آلمان-جام-جهانی-۲۰۱۸

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com