پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
نقدی بر فیلم‌های فجر ۳۶؛

«اتاق تاریک»؛ فیلمی مناسب برای خانواده‌ها

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 590047
روح الله حجازی در فیلم «اتاق تاریک» موضوعاتی را بیان می‌کند که جامعه امروز درگیر آن است.
«اتاق تاریک»؛ فیلمی مناسب برای خانواده‌ها
به گزارش جهان نيوز، «اتاق تاریک» در ادامه فیلم‌هایی همچون «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» ساخته شده است؛ اما در قواره فیلمی کامل‌تر. اینجا دیگر فقط دختران جامعه مورد تعرض قرار نمی‌گیرند؛ بلکه یک پسر نماینده تمام فرزندان جامعه است.

روح الله حجازی در این فیلم نگاه دقیق‌تری نسبت به فیلم‌های قبلی خود مثل «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به جهان پیرامون خود دارد. خلق موقعیت‌های جدید و ظرافت در نوشتن دیالوگ‌ها، «اتاق تاریک» را برای مخاطب جذاب می‌کند.

داستان فیلم از یک سوءظن شکل می‌گیرد؛ سوءظنی که از حرف‌های یک پسر بچه متولد می‌شود و پدر و مادر به تمام اطرافیان خود شک می‌کنند. حجازی در فیلمش به دنبال بیان این مطلب است که انسان‌ها در جهان خود گم شده‌اند و شلوغی‌های زندگی، موجب شده تا در ارتباط باهم دچار تزلزل شوند. این فیلم از ترس‌های درونی انسان‌ها می‌گوید؛ ترس‌هایی که بسیاری از آنها ریشه در کودکی دارند و بعضاً درست نیست.

«اتاق تاریک» به معضلات مختلف موجود در خانواده و جامعه بارها طعنه می‌زند؛ از رفتار ناصحیح زن و شوهر با هم گرفته روابط بی‌سرانجام دختران و پسران و درک نکردن یکدیگر در شرایط خاص. البته باید گفت که در برخی سکانس‌های فیلم از هدف خود دور شده و به موضوعات حاشیه‌ای پرداخت اما ریتم خوب و بازی قابل قبول ساره بیات و ساعد سهیلی به عنوان نقش‌های اصلی به مخاطب سینما انگیزه تماشای کل فیلم را می‌داد.

روح الله حجازی در فیلم خود به این مطلب اشاره دارد که کودک امروز بسیار تنها است و این تنهایی آسیب‌های جبران ناپذیری را به او وارد می‌کند. «اتاق تاریک» انسان را به فکر فرو می‌برد که آینده جامعه ما چه می‌شود.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *