جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماکرون به دعوت پوتین به روسیه می رود

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 590018
روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه در جریان مذاکرات تلفنی در مورد سفر ماه مه (اواسط بهار) "امانوئل ماکرون" به روسیه و توسعه همکاری‌ها در زمینه سوریه، به توافق رسیدند.
ماکرون به دعوت پوتین به روسیه می رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، کاخ الیزه اعلام کرد که "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه دعوت "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه برای سفر به این کشور در ماه مه و شرکت در اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ که فرانسه میهمان افتخاری آن خواهد بود را پذیرفت.

این توافق در جریان گفت‌وگوی تلفنی رهبران دو کشور صورت گرفت.  دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نیز اعلام نمود که روسای جمهوری روسیه و فرانسه در جریان مذاکرات تلفنی روز جمعه خود دورنمای حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس این اطلاعات، پوتین و ماکرون بر لزوم ادامه مذاکرات بین سوری‌ها در ژنو، با توجه به بیانیه پایانی کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سوچی تاکید کردند. طرفین همچنین در مورد گزینه‌هایی برای همکاری در زمینه بازسازی بعد از جنگ در سوریه گفت‌وگو کردند.

 در مجموع روسای جمهوری روسیه و فرانسه بر اهمیت توسعه هماهنگی اقدامات دو کشور در زمینه سوریه تاکید کردند."دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز بعد از این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد که فراهم سازی مقدمات سفر "امانوئل ماکرون" به روسیه که در ماه مه انجام خواهد گرفت، ازهم اکنون آغاز شده است.

     

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *