کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان ملل:

۸۵ هزار یمنی طی ۱۰ هفته اخیر آواره شده‌اند

21 بهمن 1396 ساعت 8:41

سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۸۵ هزار یمنی به دلیل درگیری‌ها و حملات شدید عربستان طی دو ماه و نیم اخیر آواره شده‎اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از  خبرگزاری دانشجو، سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که طی 10 هفته اخیر 85 هزار یمنی آواره شده‏اند.

سازمان بین المللی مهاجرت دلیل این آوارگی را «تشدید درگیری‎های اخیر» در یمن و افزایش حملات متجاوزان علیه یمن اعلام کرده است.

تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف آن علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت بیش از 36 هزار نفر از مردم یمن کشته و ده‎ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در یمن اعلام کرد که هیچ گزینه‎ای در یمن به غیر از مذاکره با انصارالله وجود ندارد.
وی ضمن انتقاد از محاصره عربستان علیه یمن اعلام کرد که برای حل بحران و پایان جنگ، هیچ گزینه‎ای به غیر از مذاکره با انصارالله وجود ندارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع سیاسی در یمن اعلام کرد، گروه مذاکره کننده انصارالله یمن که در مسقط پایتخت عُمان حضور دارد هرگونه مذاکره سیاسی را تا آمدن نماینده جدید سازمان ملل به تعویق انداخته است.

طبق این گزارش، انصارالله یمن نپذیرفته است که با «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و معاون او «معین شریف» مذاکره کند چرا که اسماعیل شیخ در روزهای آخر مأموریت خود است.
 


کد مطلب: 589992

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/589992/۸۵-هزار-یمنی-طی-۱۰-هفته-اخیر-آواره-شده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com