جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بیستمین تعطیلی دولت آمریکا چگونه تمام شد؟

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 589954
ظرف کمتر از یک ماه، دولت فدرال آمریکا دو بار به دلیل مخالفت‌ها در کنگره با بودجه پیشنهادی تعطیل شد تا نهایتا باز هم قانونگذاران مجبور به تصویب بودجه موقت برای دولت شوند.
بیستمین تعطیلی دولت آمریکا چگونه تمام شد؟
به گزارش جهان نيوز؛ در حالی که رسانه‌ها و تحلیلگران بین‌المللی در حال بررسی ابعاد ناکارآمدی نظام سیاسی آمریکا ناشی از تعطیلی دولت فدرال آمریکا هستند، نگاهی اجمالی به متن بودجه موقت مصوب کنگره این کشور برای فرار از تعطیلی دولت فدرال خالی از لطف نیست.
 ۲۹ دی امسال (۱۹ ژانویه) در اولین سالگرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دولت فدرال آمریکا به دلیل موافقت نکردن کنگره آمریکا و اختلاف نظر بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با لایحه بودجه پیشنهادی تعطیل شد.
 

کاخ سفید و کنگره آمریکا

این نوزدهمین باری بود که دولت آمریکا تعطیل می‌شود. بالاخره پس از سه روز تعطیلی، دو طرف بر سر بودجه موقت توافق کردند و دولت از تعطیلی درآمد.

اما امروز جمعه برای بیستمین بار دولت آمریکا شاهد تعطیلی شد؛ تعطیلی که این بار فقط ۶ ساعت طول کشید و «کوتاه‌ترین تعطیلی دولت فدرال آمریکا» لقب گرفت.

هنگام تعطیلی، بخشی از کارکنان نهادهای رده بالای دولتی بر سر کار باقی می‌مانند، اما از اکثر کارمندانی که مشاغلشان اهمیت حیاتی ندارد خواسته می‌شود به خانه بروند. 


به کارمندانی که مرخصی اجباری داده می‌شود، حقوق پرداخت می‌شود اما تصمیم‌گیری درباره زمان پرداخت حقوق به نهاد استخدام‌کننده کارمند بستگی دارد .

بیستمین تعطیلی دولت فدرال آمریکا با تصویب مجالس سنا و نمایندگان آمریکا و امضای دونالد ترامپ بر طرح مصوب آنان پایان یافت.

پیش از این، آمریکا سابقه ۴ بار تعطیلی دولت فدرال در دهه ۱۹۸۰ بود؛ تعطیلی‌هایی که فقط یک روز به طول انجامید.

بنا بر متن بودجه موقت و ۶۵۰ صفحه‌ای، ۱۶۵ میلیارد دلار طی دو سال برای هزینه‌های دفاعی و نظامی آمریکا درنظر گرفته شده است.

بودجه موقت مصوب کنگره، دو ساله است اما با رای کنگره برای نهایی شدن، حدود یک ماه دیگر بودجه موقت به دولت داده می‌شود و در صورت تایید در ماه مارس، نهایی می‌شود.

این توافق موقت، تامین بودجه فدرال را تا ۲۳ مارس فراهم کرده و مجوز استقراض را برای دولت تا مارس ۲۰۱۹ تمدید کرده است.
تصویب این میزان بالا از هزینه‌های نظامی در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ بارها از کنگره آمریکا خواسته بود که دست او را برای بازسازی ارتش باز بگذارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *