پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در ششمین نشست سالانه خود در وین؛

تاکید اتحادیه‌اروپا و آژانس‌انرژی‌اتمی‌برحمایت‌ازبرجام

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 589902
اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ششمین نشست سالانه خود، بر حمایت از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) تأکید کردند.
تاکید اتحادیه‌اروپا و آژانس‌انرژی‌اتمی‌برحمایت‌ازبرجام
به گزارش جهان نيوز؛ اتحادیه اروپا (EU) و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) روز پنج شنبه در جریان ششمین نشست سالانه در شهر وین، بر حمایت خود از توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) تأکید کردند.

در این نشست، دو طرف توافق کردند که نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان مسئول هماهنگ کننده در کمیسیون مشترکی که تحت لوای برجام تشکیل شده است؛ به منظور اجرای لاینقطع این توافق هسته ای، ارتباط نزدیک خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی را حفظ کند.

گفتنی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا روز پنج شنبه هشتم فوریه در جریان گفتگوهایی که در مقر اصلی آژانس برگزار شد، برای تقویت همکاریها در حوزه امنیت هسته ای، امنیتی، تدابیر حفاظتی، توسعه پایدار، پژوهش در حوزه انرژی هسته ای و نوآوریها به تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا پیشرفت حاصله در روند همکاریها بر سر فعالیتهای هسته ای را مورد بازنگری قرار داده و در مورد توسعه همکاریهای فی مابین به توافق رسیدند.

این دو سازمان بین المللی با استقبال از همکاری سازنده و پیشرفت حاصله طی سالهای گذشته، توافق کردند که همکاریهای خود در چندین حوزه از جمله  ارتقای سطح استفاده از انرژی هسته ای در راستای توسعه پایدار را افزایش دهند.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *