شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اسرائیل ساخت دیوار حائل در مرز لبنان را آغاز کرد

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 589834
رژیم صهیونیستی در حالی ساخت این دیوار را آغاز می‌کند که لبنان رسماً به آن اعتراض کرده و ساخت آن را نقض حاکمیت خود اعلام کرده است.
اسرائیل ساخت دیوار حائل در مرز لبنان را آغاز کرد
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان از آغاز احداثدیوار حائل در مرز لبنان توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

«اندریا تیننتی» سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائل در جنوب خط آبی (در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) را آغاز کرده است.
بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، تیننتی در ادامه گفت: ما با طرف‌ها در دو طرف مرز در تماس هستیم و بر حل این مسأله و جلوگیری از هر تنشی اصرار داریم.
رژیم صهیونیستی در حالی ساخت این دیوار را آغاز می‌کند که لبنان رسماً به آن اعتراض کرده و ساخت آن را نقض حاکمیت خود اعلام کرده است.

مقدمات ساخت این دیوار در منطقه «رأس‌الناقوره» (در منطقه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی) طی چند هفته اخیر آغاز شده و چند سال به طول خواهد انجامید. قرار است ارتفاع این دیوار 10 متر باشد و حتی در برخی مناطق به ویژه مناطق نزدیک به شهرک‌های اسرائیلی به بیش از 10 متر برسد.
رژیم صهیونیستی مدعی شده هدف از ساخت این دیوار آن است که مانعی در برابر گردان «رضوان» حزب الله باشد، گردانی که به گفته تل‌آویو شامل دهها مبارز آموزش‌دیده برای نفوذ به فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی است.

دیوار حائل تنها عامل تنش این روزهای لبنان با فلسطین اشغالی نیست بلکه اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم مبنی بر اینکه بلوکه نفتی شماره 9 متعلق به این رژیم است نه لبنان؛ از جمله این عوامل است.

پس از کش و قوس‌های بسیاری در این زمینه و در حالی که مقامات لبنانی گفته‌اند این ادعای رژیم صهیونیستی را قبول ندارند و از حاکمیت خود دفاع می‌کنند؛ « یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد آماده برای حل دیپلماتیک این موضوع است و ماینجی‌گری در این زمینه را می‌پذیرد. بلوک نفتی شماره 9 درست در مرز آب‌هایی منطقه‌ای لبنان و فلسطین اشغالی قرار دارد.

شورای عالی دفاع لبنان در واکنش به ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ذخایر نفتی لبنان و نیز احداث دیوار حائل در مرز این کشور دستور مقابله ارتش با هر تجاوز رژیم صهیونیستی را صادر کرد

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *