جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی تنگه ابوقریب

توکلی: سینمای مستقل در ایران وجود ندارد

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 589797
کارگردان فیلم تنگه ابوقریب گفت: من به همه گونه های سینمایی علاقه دارم. سینمای مستقل در ایران وجود ندارد و نمیدانم چرا یک عده آن را تکرار می کنند.
به گزارش جهان نيوز، نشست رسانه ای فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. 

در ابتدای مراسم بهرام توکلی گفت: بهترین منبع برای بازسازی صحنه های جنگی دیدن آثار مستندمان است. دیدن آثار خارجی هم در ذهن همه ما است اما دقت داشتم تا بدانم چقدر بومی و شبیه ما است. چرا که خیلی از نیروهای ما داوطلب هستند تفاوت های زیاد دیگری هم وجود دارد. 

وی در ادامه گفت: علت سریع حرکات دوربین به دلیل طراحی بود که داشتیم و البته یکی از ویژگی های این نوع فیلم ها است. 

سعید ملکان تهیه کننده گفت: ماجرای بچه های گردان عمار مانند بسیاری از اتفاقات دیگر این عرصه است. می توان فیلم های دیگری با موضوعات دیگر در این فضاساخت. تحقیقات را در این زمینه آغاز کردیم با خود بچه های گردان عمار صحبت کردیم. فیلم به شدت سخت بود که زمان کمی داشتیم. اما تیم درجه یکی همراه ما بود. اگر یک نفرشان هم نبود به مشکل بر می خوردیم. اعتماد مدیریت اوج و والی نژاد ممنونم. این تنگه برای ما وجود دارد و به عبارتی باید گفت باید باعث وحدت شویم. در ان دوران هم کسانی که رفتند و شهید شدند برای همین موضوع بود که ما ارامش داریم و می توانیم فیلم بسازیم. برای اکران خارج از کشور آن هم فکرهایی داریم.

توکلی گفت: انقدر ان روز مهم است که سه رمان درموردش نوشته شده است. جوانب زیادی وجود داشت که ما نمی توانیم به همه انها بپردازیم. البته باید بخشی را سینمایی می کردیم ولی کلیت آن حفظ شده است. 

این کارگردان گفت: جالب نیست که من بیش از انچه که باید در مورد فیلمم توضیح بدهم. فیلم ارام شروع و با التهاب تمام می شود.

مهدی قربانی گفت: بچه که بودم دوست داشتم اینطور جنگی را از نزدیک ببینم وقتی کار آغاز شد و فضا را دیدم واقعا جنگ را تجربه کردم در این فیلم. کمی توانستم نقش را در بیاورم اما همه کمک کردند. نزدیک شدن به روایت مستند نکته ای بود که در استفاده از موسیقی به آن دقت داشتیم.

حامد ثابت آهنگساز گفت: 22 دقیقه فیلم موسیقی دارد اما اینکه ممکن است کم حس شود دلیلش این است که صدااای زیادی در فیلم وجود دارد. بیشتر از این مناسب نبود بلکه باید در اثر تنیده شود. 

جواد عزتی گفت: جزو معدود فیلمهایی بود که ارزو می کردم که در ان نبودم راحت زار می زدم. از همه ممنونم به عنوان بیننده به نوعی ارتباط برقرار کردم که دوستان ادای دین کردند با آن عزیزان و روزی که در تاریخ گم شده بود. 

توکلی نیز در ادامه نشست گفت: فیلم انعکاس مواحهه با جنگ است. عده ای از منتقدان هستند که به هر کسی که نگاه شان شبیه انها نیست می گویند نگاه نهیدستی (پوچ گرایانه) دارند. من هم مانند همان بسیار کارگردانی که این عناوین را به آنها می دهند که قبول ندارم. 

روزبهانی مدیر جلوه های ویژه گف: واقعا فیلم سختی بود همه اش سکانس پلان بود. در این فیلم همه چیز ردیف بود و همه ارامش داشتند که به ندرت پروژه هایی از این دست دیده ام که از همه تشکر می کنم. تهیه کننده ای بود که 75 روز سر کار بود من چنین تهیه کننده ای ندیده ام. 

حمید رضا آذرنگ گفت: در این فیلم بخصوص نظمی وجود داشت که باید خودمان را هماهنگ می کردیم. گریم ما 3 ساعت در روزهای اخر طول می کشید.

امیر جدیدی گفت: تشکر کنم از گروه هایی که در این فیلم حضور داشتند. خیلی شبیه جنگیدن بود برای من تا فیلم بازی کردن. واقعا بیشتر می جنگیدم تا بازی کنم. در مورد کاراکتر هم با اقای توکلی صحبتی کردم و به توافقات رسیدیم بعد از آن کاراکتر بود که می جنگید.

مهدی پاکدل گفت: واقعا ما بازی نمی کردیم می جنگیدیم. اگر همه افراد با تمام توانش نمی آمد کار پیش نمی رفت. 
علی سلیمانی گفت: فضاهای هنری که برای فیلم ما به وجود امد محصول گروه تهیه و تولید بود. ما اتاق بازیگران داشتیم. امکانات برای ما فراهم بود. این ویژگی مهمی است که تهیه کننده ها می توانند آن را مد نظر داشته باشند. در این اثر استانداردی وجود دارد که باید تبلیغ شود. 

توکلی گفت: حضور تهیه کننده گاهی در سینما دکوراتیو است ک بعد از چند روز دیگر خیلی حضور ندارد. وقتی ملکان تهیه کننده برایم تعریف کرد به نظرم بسیار دراماتیک بود. من چیزی از آن نمی دانستم. سینمای ایران به تهیه کننده ارتیست نیاز دارد. نه کسی که صرفا فقط پول بیاورد. 

ملکان گفت: این فیلم تا شب جشنواره مراحل فنی اش ادامه داشت. خوشحال میشم بگویند 20 میلیارد هزینه داشته است اما هزینه واقعی آن کمی بیش از 5 میلیارد بوده است. 

وی افزود: این 8 سال برای گروه خاصی نیست این مدت برای همه است فیلمهایش هم باید برای همه نوع مخاطب ساخته شود.

توکلی گفت: من به همه گونه های سینمایی علاقه دارم. سینمای مستقل در ایران وجود ندارد و چرا یک عده آن را تکرار می کنند اینها تعاریف و دلایلی دارد  که جایش در اینجا نیست که به ان بپردازیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *