کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی:

بنگاه‌های اقتصادی باید به مردم واگذار شود/ چه دولتی چه نظامی!

19 بهمن 1396 ساعت 12:09

رئیس جمهور گفت: من حس می‌کنم که بنگاه‌های اقتصادی را از دست دولتی‌ها گرفتن سخت است، بنگاه‌های اقتصادی باید به مردم واگذار شوند.


به گزارش جهان نیوز، رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام حکومت‌ها برای خانه‌دار شهروندان طرح‌هایی داشته‌اند، تاکید کرد: همه تلاش کردند راه حلی برای این مسئله پیدا کنند. من تاکید می‌کنم دولت خانه‌ساز خوبی نیست کما اینکه تاجر و بنگاه‌دار خوبی هم نیست. هر کاری که به دولت سپرده شود و می‌توانستیم به مردم واگذار کنیم حتما ضرر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: ایام دهه فجر را به همه ملت ایران و به پرسنل نیروهای هوایی که امروز به نام آنها است که کار عظیمی آنها در ۱۹ بهمن ۵۷ انجام دادند که می‌توان را به ضربه نهایی تعبیر کرد.

اجاره‌نشینی سخت است
وی اضافه کرد: هم مرد باید در کنار همسر سکونت و آرامش را احساس کند و هم اینکه زن باید در کنار شوهرش احساس آرامش کند. ساختمان و همسر و زوج می‌توانند آرامش ایجاد کند و فرزند صالح و سالم آرامش بیشتری را ایجاد می‌کند.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه برخی از مردم اجاره‌نشین بوده‌اند می‌دانند مسکن چقدر مهم است، ابراز داشت: من خودم اجاره‌نشین بودم و چهار، پنج صاحبخانه را تجربه کردند. اجاره‌نشینی سخت است. برای انسان مشکل است. اگر بچه‌ای بیشتر زیر دوش حمام بماند، از آن بالا می‌گویند چاه پر شد. بچه در خانه را محکم می‌بندد، از آن بالا می‌گویند در خانه است. اجاره دیر می‌شود، صبح که به او سلام می‌کنی به گونه‌ای دیگر حرف می‌زند و از پاسخ سلامش آدم را آزار می‌دهد.

دولت خانه‌ساز خوبی نیست
روحانی با بیان اینکه خانه‌دار شدن از آرزوی زوجین است و گاهی دعوای زن و شوهر از همین مسئله مستاجری شروع می‌شود، عنوان کرد: یک وظیفه بسیار بزرگ ما خانه‌دار کردن جوانان ماست. نباید این مسئله طول بکشد بگذاریم. اینها زودتر خانه‌دار شوند. راحت‌تر فرزندان خود را بزرگ کرده و زندگی کنند.

وی با بیان اینکه تمام حکومت‌ها برای خانه‌دار شهروندان طرح‌هایی داشته‌اند، یادآور شد: همه تلاش کردند راه حلی برای این مسئله پیدا کنند. من تاکید می‌کنم دولت خانه‌ساز خوبی نیست کما اینکه تاجر و بنگاه‌دار خوبی هم نیست. هر کاری که به دولت سپرده شود و می‌توانستیم به مردم واگذار کنیم حتما ضرر می‌کنیم.

دولتی‌ها بنگاه‌های اقتصادی را دو دستی چسبیده‌اند
رئیس شورای عالی اقتصاد ادامه داد: در کشاورزی تقریبا همه کارها دست مردم است و بخش‌های زیردست دولت اندک هستند. در بخش صنعت بخشی دست مردم و بخشی دست دولت است و دولتی‌ها هم بنگاه‌ها را دو دستی چسبیده‌اند.

روحانی با یادآوری اینکه اینکه من حس می‌کنم که بنگاه‌های اقتصادی را از دست دولتی‌ها گرفتن سخت است، بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی باید به مردم واگذار شوند. کار دولت بنگاه‌داری اقتصادی نیست. نهادهای عمومی و نیروهای مسلح هم باید این کار را بکنند. ساخت مسکن هم باید به مردم واگذار شود. ما هم باید مردم را یاری کنیم.

زلزله کرمانشاه برای من پیام مهمی داشت
وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه برای من پیام مهمی داشت، گفت: اینکه می‌گوییم صدای مردم را بشنویم، حرف مهمی است اما باید صدای آسمان و زمین را هم بشنویم. اکنون ما صدای آسمان را می‌شنویم. سال آینده خشکسالی است و ما باید خود را آماده بکنیم و کشاورزها برای نوع کشت خود الگوهای آبیاری را تغییر دهند چراکه الگوی بهاره ۹۷ مانند سال ۹۶ نیست.

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آسمان به همه کشاورزان، دولت و مسئولان می‌گوید خود را برای سال آینده آماده کنید. اگر این کار را نکنیم محصولات ما خشک می‌شوند. باید صدای را شنیده و بر مبنای صدا اقدام کرد.


کد مطلب: 589772

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/589772/بنگاه-های-اقتصادی-باید-مردم-واگذار-شود-دولتی-نظامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com