جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 589762
وزیر خارجه آمریکا بر این باور است که واشنگتن به زودی درباره اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا تصمیم گیری خواهد کرد.
آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده به تصمیم گیری درباره این مساله نزدیک تر شده است که آیا تحریم های نفتی علیه ونزوئلا را اعمال کند یا نه.وی این اظهارات را در پایان سفر 5 روزه به کشورهای آمریکای لاتین بیان کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کانادا، مکزیک و آمریکا هفته گذشته در یک نشست سه جانبه به توافق رسیدند تا برای کاهش تاثیرات منفی اعمال تحریم های نفتی علیه ونزوئلا، چه اقداماتی را انجام دهند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در خصوص تحولات مربوط به تحریم نفتی ونزوئلا، مطلع شده است. بی شک رئیس جمهور آمریکا در نهایت درباره اعمال تحریم ها علیه ونزوئلا تصمیم گیری خواهد کرد.

تیلرسون پیش از این در سخنانی در پایتخت آرژانتین گفت: ایالات متحده احتمالا فشارهای بیشتری را بر ونزوئلا از طریق محدود کردن فروش نفت این کشور اعمال خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ما گفتگوی نسبتا تفصیلی درباره ونزوئلا داشتیم از جمله اینکه چه اقداماتی را برای افزایش فشار بر رژیم نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اتخاذ کنیم تا به قانون اساسی این کشور بازگردد، به روند قانونی بازگردد و این تمام چیزی است که ما خواسته ایم، اینکه آنها به قانون و آزادی و برابری و عدالت بازگردند و انتخابات معتبر و قابل راستی آزمایی را برگزار کنند. این تنها هدف ما است.

ونزوئلا سومین عرضه کننده بزرگ نفت خام به آمریکا به شمار می رود. میزان صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا در سال 2017 میلادی به پایین ترین سطح خود از سال 1991 میلادی رسیده است.تیلرسون از دخالت احتمالی ارتش ونزوئلا برای برکناری رئیس جمهور نیز به صورت تلویحی حمایت کرده است.

تیلرسون افزود: هرگونه اقدامی علیه نفت ونزوئلا به ضرر کشورهای کارائیب خواهد بود که بسیاری از آنها مدت زمان طولانی است از نفت ارزان قیمت ونزوئلا بهره مند می شده اند. پالایشگاه های آمریکا نیز از این تصمیم متضرر خواهند شد.
تیلرسون پس از دیدار و گفتگو با نخست وزیر جامائیکا نیز در کنفرانس خبری گفت: ما مذاکرات بسیار سازنده ای را برای ارتقای استقلال انرژی داشته ایم، نه فقط برای جامائیکا بلکه در سرتاسر حوزه کارائیب.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز پیش از این در سخنانی تاکید کرد: تحریم های احتمالی آمریکا ، خسارتی به صنعت نفت ونزوئلا وارد نخواهد کرد. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با سفر به کشورهای آمریکای لاتین، وقت خودش را تلف می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *