جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۶۱
حسین شریعتمداری:

بی غیرتی محض است اگر پاسخ تحقیر کره جنوبی را ندهید

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۴
کد مطلب: 589673
آیا برای مسئولان کشورمان نگران‌کننده نیست که بازار ۸۰ میلیونی ایران را به بهای نابودی صنایع داخلی و بیکار شدن انبوهی از مردم در اختیار دولت کره‌جنوبی و شرکتی نظیر سامسونگ قرار دهیم؟
بی غیرتی محض است اگر پاسخ تحقیر کره جنوبی را ندهید
گروه سیاسی جهان نيوز: حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ است، به هریک از ۶۲۰۰ ورزشکار شرکت‌کننده در این مسابقات، یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ هدیه داد ولی به بهانه تحریم ایران از اعطای این هدیه به ۴ ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک ۲۰۱۸ به این کشور رفته بودند خودداری کرد!

این تحقیر شرم‌آور در حالی است که هدیه به ورزشکاران مصداق فروش نیست و در شمار خدماتی نظیر تامین محل اسکان و تهیه آب و غذا برای آنان تعریف شده و تلقی می‌شود، از این روی اقدام زشت و پلشت دولت کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ که اسپانسر اصلی (تامین‌کننده مالی) مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره‌جنوبی است بدون کمترین تردیدی با هدف تحقیر مردم ایران و نه فقط ورزشکاران کشورمان صورت گرفته است و بدون پرده‌پوشی باید گفت بی‌غیرتی محض است اگر این اقدام تحقیرآمیز کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ با واکنش سنگین و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی روبرو نشود. و در این باره گفتنی‌هایی هست، بخوانید!

۱- این اقدام تحقیرآمیز دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ در حالی است که محصولات شرکت سامسونگ و دیگر شرکت‌های کره جنوبی نظیر لوازم خانگی، گوشی‌های تلفن هوشمند، انواع خودروهای ساخت کره‌جنوبی سراسر بازار ۸۰ میلیونی ایران را در ‌اشغال خود دارند و همه ساله میلیاردها دلار از کیسه ملت را به جیب بی‌انتها و شکم سیری‌ناپذیر خود سرازیر می‌کنند. ضمن آنکه واردات و فراگیری محصولات این شرکت‌ها بسیاری از تولیدکنندگان داخلی را به ورشکستگی کشانده است و انبوهی از مهندسان، کارگران و دست‌اندرکاران سایر مشاغل جانبی را با بیکاری روبرو کرده است.

آیا برای مسئولان کشورمان نگران‌کننده نیست که بازار ۸۰ میلیونی ایران را به بهای نابودی صنایع داخلی و بیکار شدن انبوهی از مردم در اختیار دولت کره‌جنوبی و شرکتی نظیر سامسونگ قرار دهیم و در همان حال شاهد برخورد تحقیرآمیز همین بی‌سر و پاهای بی‌شخصیت به مردم شریف این مرز و بوم هم باشیم؟!

۲- این پرسش نیز نباید بی‌جواب بماند که اگر هدیه - و نه حتی فروش- 4 دستگاه گوشی هوشمند سامسونگ به ورزشکاران ایرانی مشمول تحریم‌های آمریکا بوده و غیر قانونی تلقی می‌شود، چرا تسخیر بازار ۸۰ میلیونی کشورمان از سوی شرکت سامسونگ و تاخت و تاز آنان در بازار لوازم خانگی، تلفن‌های همراه و دهها عرصه دیگر با تحریم‌های آمریکا مغایرت نداشته و غیرقانونی محسوب نمی‌شود؟! مخصوصا آنکه ۴ گوشی همراه مصداق «هدیه» بوده است و تسخیر بازار ۸۰ میلیونی کشورمان مصداق تجارت است!

اکنون با توجه به نکته مورد ‌اشاره، آیا می‌توان کمترین تردیدی داشت که اقدام شرم‌آور دولت کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ فقط به فقط با انگیزه تحقیر ملت و دولت ایران صورت گرفته است؟!

۳- هیچیک از محصولات شرکت سامسونگ در فهرست کالایی نیست که در داخل قابل تولید نباشد و یا چنانچه تولید آن در داخل کشور امکان‌پذیر نباشد واردات آن ضروری و اجتناب‌ناپذیر باشد.

انواع لوازم خانگی در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شوند و بالا بردن کیفیت آن نیز تنها از طریق مراقبت بر استانداردها و رقابت تولیدکنندگان با یکدیگر امکان‌پذیر است و نه با واردات کالای مشابه که نابودی صنایع داخلی و افزودن بر انبوه بیکاران، نتیجه قطعی آن است. بنابراین چنانچه از همین امروز واردات تمامی محصولات شرکت سامسونگ به کشورمان ممنوع شود تنها اتفاقی که خواهد افتاد، رونق تولیدات داخلی، کاهش تعداد بیکاران، داغ شدن دوباره بازار کسب و کار، خروج از رکود شکننده کنونی و... خواهد بود، یعنی تحقق وعده‌هایی که دولت محترم بارها تکرار کرده و تاکنون بر زمین مانده است.

گفتنی است دو سال قبل شرکت سامسونگ به جرم تخلف از قانون و فرار از پرداخت حقوق گمرکی به ۳ هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شد - معادل همان مبلغ سوء استفاده‌ای که به پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی معروف است و متهم ردیف اول آن به اعدام محکوم شده بود- که وزیر صنعت دولت یازدهم با ارسال نامه‌ای به گمرک خواستار لغو این حکم و معافیت سامسونگ از پرداخت جریمه شده بود!

توضیح آنکه واردات «قطعه کامل» مشمول حقوق گمرکی بیشتری از واردات «قطعه منفصل» است، چرا که قطعه منفصل برای تبدیل به قطعه کامل نیاز به انجام عملیاتی در داخل کشور دارد که ‌اشتغال‌زا می‌باشد و به همین علت حقوق گمرکی کمتری به آن تعلق می‌گیرد ولی شرکت سامسونگ با استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف! و برخی ترفندهای دیگر قطعات کامل را قطعات منفصل معرفی کرده و از پرداخت حقوق گمرکی مورد ‌اشاره فرار کرده بود.

آقای نعمت‌زاده در نامه خود به رئیس‌گمرک آورده بود؛ «نظر به اینکه قطعات وارداتی جهت تولید کالای نهایی از جمله یخچال، یخچال‌فریزر، لباسشویی و... بوده و برای تبادل آن به محصول نهایی تحت عملیات کاری مختلف (مونتاژهای فرعی و اصلی، جوشکاری، شارژ گاز و تست نهایی و...) قرار گرفته و نهایتاً به تولید کالای نهایی منجر می‌شود»!

نگارنده در پی متهم کردن وزیر صنعت دولت یازدهم به سوء‌استفاده از موقعیت شغلی خود نیست، ولی همین ساده‌لوحی‌ها و بی‌خبری از مشکلات مردم که خصیصه کلان ‌سرمایه‌داران است در تحمیل برخی از شرایط شکننده به مردم و مخصوصا اقشار محروم و مستضعف نقش موثری داشته و دارد!

۴- دو سال قبل شرکت ژاپنی تویوتا به این علت که یک دستگاه خودروی ساخت این شرکت را به سفارت ایران در هند فروخته است، با صدور بیانیه‌ای از دولت آمریکا رسما عذرخواهی کرد! و هیچ صدایی از دولت و مجلس و یا دستگاه قضایی کشورمان برنخاست و مسئولان این مراکز در این ماجرای پلشت و اهانت‌آمیز فقط ناظر بودند، آنهم ناظر بی‌طرف! و انگار نه انگار که بازار ۸۰ میلیونی ایران اسلامی به مانور انواع فراوان و باور نکردنی خودروهای تویوتا تبدیل شده است.

کمترین انتظار آن بود که دولت و مجلس و قوه قضائیه در اقدامی مشترک و در دفاع از حرمت نظام و مردم، واردات خودروهای تویوتا را ممنوع کنند و یا دستکم این پرسش اساسی را در سطوح بین‌المللی به میان آورند که چرا شرکت تویوتا به خاطر آنکه تقریبا تمامی خودروهای مورد استفاده تروریست‌های وحشی داعش است از مردم جهان پوزش نمی‌خواهد؟! و چرا روابط تجاری خود را با کشورهایی که این خودروها را در اختیار داعش قرار ‌داده‌اند، قطع نمی‌کند؟! شناسایی مشخصات خودروهای در اختیار داعش به آسانی با مراجعه به لیست فروش خارجی تویوتا امکان‌پذیر بوده و هست. ولی... بگذریم!

۵- شامگاه دوشنبه ۱۱ بهمن ماه 95 و همزمان با ورود «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه به تهران، ضیافت شامی در سفارت فرانسه، به افتخار وی و تجار همراهش از سوی سفیر فرانسه برگزار شد.

در این میهمانی یکی از تجار فرانسوی خطاب به وزیر خارجه کشورش می‌گوید؛«جناب وزیر چرا این سفر دقیقا در روزی انجام شد که فرانسه به همراه انگلیس و آمریکا در خلیج‌فارس و در نزدیکی آب‌های ایران مانور نظامی برگزار کرده که طبیعتا پیام‌های خاصی دارد، آیا فکر نمی‌کنید این مسئله بر روی روابط تجاری ما با ایران تاثیر بگذارد و نتوانیم در این سفر قرارداد خاصی منعقد کنیم؟ شما از واکنش مقامات ایرانی نگران نیستید؟» اشاره این تاجر فرانسوی به برگزاری رزمایش نظامی «سه‌شاخه متحد» با حضور ناوشکن‌های نیروی دریایی انگلیس، آمریکا و فرانسه در آب‌های آزاد خلیج‌فارس بود که از همان روز به مدت سه روز برگزار شد.

تصور می‌کنید که وزیر خارجه فرانسه به این پرسش تاجر فرانسوی چه پاسخی داده بود؟! مارک آیرو در پاسخ می‌گوید؛ «خیر، بنده هیچ نگرانی نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این سفر ندارم. مقامات ایرانی در هیچ یک از جلسات مقدماتی و برنامه‌ریزی برای سفر در تهران و پاریس به این مسئله معترض نشدند. دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و مطمئنم که هیچ اعتراضی در جلسات فردا هم نخواهیم شنید»!!

 تاجر فرانسوی که نمی‌تواند باور کند مسئولان دولتمان در مقابل این اهانت تحقیرآمیز وزیر خارجه فرانسه بی‌تفاوت باشند و دست‌روی دست بگذارند و تحقیر او را نادیده بگیرند، در اعتراض به اقدام خلاف تدبیر دولت فرانسه در برنامه‌ریزی این سفر که موجب همزمانی سفر هیئت تجاری و برگزاری مانور نظامی شده و احتمال عقد قراردادهای اقتصادی را کاهش داده است، ضیافت شام را ترک می‌کند!!

 11 اکتبر 2013 - 19مهرماه 1392- وبسایت رادیو فرانسه درباره برداشت غرب از چگونگی مواجهه ایران با کشورهای غربی می‌نویسد: «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی، اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال، قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.»!!

۶- بدون کمترین تردیدی باید گفت برخورد منفعلانه دولت و مجلس، نه فقط در بی‌جواب گذاشتن اهانت‌ها و تحقیرهای کشورهای بیگانه، بلکه باج دادن به آنها - البته از کیسه ملت- باعث گستاخی آنها شده است، تا آنجا که حتی کره‌جنوبی هم از تحقیر آشکار نظام و مردم این مرز و بوم دغدغه‌ای به خود راه نداده و اطمینان دارد که دولت و مجلس و در مواردی دستگاه قضایی کشورمان برای منافع کلان و بی‌شماری که این کشور از بازار ۸۰ میلیونی ایران به جیب می‌زند هیچ مانعی ایجاد نخواهند کرد!

گفتنی است که ورزشکاران کشورمان برای کسب افتخار به المپیک ۲۰۱۸ کره‌جنوبی رفته‌اند. ولی باید پرسید این چه افتخاری خواهد بود که بهای آن اهانت و تحقیر ملت باشد؟! و آیا مسئولان دست‌اندرکار نباید به عنوان ابتدایی‌ترین اعتراض به دولت دست‌نشانده کره‌جنوبی، ورزشکاران اعزامی را فرا بخوانند؟!

۷- و بالاخره تحریم محصولات ساخت کره‌جنوبی و مخصوصا ممنوعیت ورود و فروش محصولات سامسونگ کمترین اقدامی است که از دولت و مجلس و قوه قضائیه انتظار می‌رود و صد البته مردم پا به رکاب انقلاب نیز در این میان مسئولیت خاص خود را دارند و نباید از پیگیری ماجرا تا بیرون ریختن تفاله‌های اهانت‌کننده کره‌جنوبی دست بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
من خیلی دلم میخواهد بدانم گوشی تلفن همراه ایشان چیست؟ تلویزیون منزلشان چیست؟ لوازم خانگی منزلشان از چه شرکتی است؟ اینها را بیاید بگوید.
Iran, Islamic Republic of
به فرض که از شرکت سامسونگ باشد؛ ایشون در باره گذشته صحبت نمیکنه از بی حرمتی امروز شرکت ساکسونگ وکره ایها صحبت میکنه ؛ به تو چرا برخورده؟؟؟!!!!! تو چی کاره شرکت سامسونگ یا کره ایها دهستی؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
ايشان همين امروز بره خونه و تمام وسايل كره اي را بريزه تو خيابون و خرد كنه
Iran, Islamic Republic of
از کجا می دونید که ایشون وسایل خارجی در خانه دارد انصاف خیلی خوبه با فرض و احتمال به کسی حمله نکنید
ناصر
United Arab Emirates
چرا دوستان دعوای الکی میکنید
سامسونگ اعلام کرده تعداد زیادی گوشی به عنوان هدیه در اختیار کمیته المپیک گذاشته و این کمیته المپیک بوده که تصمیم گرفته به ایران و کره شمالی هدیه ندهد
الان به سامسونگ که ربطی نداره
Iran, Islamic Republic of
صد البته کار امروزشون رو به شدت محکوم می کنم که بهمون توهین کردند چون ما واقعا به اونها احترام گذاشتیم
اما ...
زمان نه چندان دور کارگر های کره ای واسه ما کار می کردن اما واقعا ما عقب موندیم یا اونا خیلی پیشرفت کردن همیشه برام سوال بوده ؟؟؟

اونا تکنولوژی رو صادر کردن تا ما از تکنولوژیشون استفاده کنیم و تو سایت هامون که باز هم تکنولوژی اونها بود اونا رو کافر و ملعون و لعنت شده کنیم و اونها همچنان پیشرفت کردند و پیشرفت کردند
امروز کره با انسانهایی با ضریب هوشی بمراتب پایین تر از ایرانی ها بخاطر تلاششون و نه فقط شعار دادن اقای دنیان و همه دنیا بهشون احترام میزارن
براستی که خداوند در قران از تلاش به نیکی یاد کرده
امروز اسم کره نشان از پیشرفت تمدن احترام و تلاش هست و امریکایی ها ی مغرور هم اونها رو ستایش می کنن
میدونم خیلی هاتون الان شروع به فحاشی خواهید کرد که اونها کافرن و تو ایرانی نیستی وغیره
اما تفکر کنیم که چه کردیم که امروز اینچنین شد
انشالله خداوند تمام بنده هاشو در همه جای دنیا مشمول و قرین رحمت خودش قرار بده و ما رو هم ببخشه اگر اتحاد نداشتیم اگر متعصبانه و با نفرت به هم نگاه کردیم و خداوند اینو میدونه که ما در این گناه چقدر سهیم داشتیم
الهی امین
Germany
عزت پاسپورتی ایرانی
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
عزت پاسپورتت اون روزی که بوش ایران و در کنار عراق و کره شمالی محور شرارت نامید اون روزی که ترامپ امصا کرد ایرانیها در کنار سوریها لیبیاییها و ...حق ورود به آمریکا رو ندارن چون تروریستن
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اداره کل روابط عمومی ریاست جمهوری
با توجه به اطلاعیه سراپا شجاعانه شما در مورد یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد دو روز تعطیلی رئیس جمهور ؛ ما منتظر برخورد غرور آفراین آن نهاد معزز با مسئولین کره ای هستیم
Iran, Islamic Republic of
همینجوری منتظر باشید تا لیست غیرتمند و با بصیرت و پاک دست امید بیاد برای کشور ابرو داری کنه
Iran, Islamic Republic of
مگه داریم؟ مگه میشه ؟
پاسپورتومن چه عزتی پیدا کرد؟!!!
حالا نوبت ورزشکارامونه!!!
Iran, Islamic Republic of
ببینیم وزارت ورزش و وزارت امور خارجه و وزارت تجارت و صنعت و معدن چه میکنند؛...
Iran, Islamic Republic of
ما سه دوره میزبان بازیهای آسیایی بودیم یعنی میزبان کل آسیا و کل رشته های ورزشی ولی الان یک میزبانی تیم فوتبال بهمون نمیدون شما از کدام عزت حرف میزنی
Iran, Islamic Republic of
ما اکنون به لحاظ فرهنگی نمی توانیم میزبان زنان کشورهای مختلف باشیم و بهتر است هم نباشیم.
Iran, Islamic Republic of
پس زنان سوریه در ورزشگاه را فراموش کردین فقط مشکل زن ایرانی هست
Iran, Islamic Republic of
البته اون سه دوره قبل از انقلاب بوده است
Iran, Islamic Republic of
...
56
Iran, Islamic Republic of
حکایت این نظر سه چهار نقطه ای شده حکایت آقای دوربینی توی تلویزیون .... نمیدونم "جهان " از درج این پیام نامفهوم توی اکثر نظرها چه لذتی می بره؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط باید برای تو تاسف خورد کشور رو تحقیر کردن اقا دنبال گوشی شریعتمداری میگرده بی غیرت بی وجود
56
Iran, Islamic Republic of
بی احترامی ؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
زنده باد گل گفتی
حظرات ......... همیشه دنبال نکته انحرافی اند تا اصل قضیه به حاشیه برود
کو عرت پاسپورت ؟
اهل اینستاگرام و ... نیستم و الا هشتگ عزت پاسپورت راه می انداختم و با کمک شما
عزت پاسپورت
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدن نعمت بزرگی است که به همه عنایت نشده
علی
دوغتو بنووووووش تو رو چه به تحلیل سیاسی خوندن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالم از این شیوه بحث بهم میخوره از بس نفهمی و بی غیرتی توش هست.
غیرتمند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش اگر هم ایشون وسیله ای کره ای تو خونش داشته باشه (که البته خیلی بعیده) با این غیرت ملی و دینی که داره هیچ ابایی از دور ریختنش نداره - اما چرا صورت مسئله رو پاک می کنی ؟ به نظرت این توهین و تحقیر شما به عنوان یک ایرانی نبوده ؟!
Iran, Islamic Republic of
علی آقای مغرض‌؛ واقعا مغرض؛
بند 2 رو بخون. واقعا درسته. واقعا درسته. واقعا درسته.
یه تحلیل ساده خوب که میگه اگه هدیه 4 تا گوشی مصداق نقض تحریمه، چرا کشتی کشتی گوشی و تلویزیون و یخچال و کولر گازی، مصداق نقض تحریم نیست؟! متن، خباثت کره جنوبی در همراهی با آمریکای خبیث تر از شیطان رو یادآور شده. نگفته گوشی های فعلی تون رو بشکونید!
پس طوری حرف نزنید که واقعا فکر کنیم ضدانقلابید.
Iran, Islamic Republic of
ایشون میشه از حقوقشون رو نمایی کنن. میشه بگن چرا باید سالیانه میلیاردها تومان پول بدی روزنامه اشون می گیرند؟ میشه ۱ تحقیق بشه از طرف یک نهاد بی طرف که فروش رسمی این روزنامه چه مقدار هست ؟متاسفانه همین اقا که هیچ وقت هم جوابگو نیستند همه چیز را در ایران گروه بندی می کنن و همه چیز را سیاسی؟ چرا در مورد ۸ سال دفاع مرتب از اقای احمدی نژاد امروز سکوت کردن؟ ایشون اگر ادعا می کنه حرف مردم را میرنه چرا هنوز روزنا مه خودش را با بودجه دولتی می بنده؟ ۱ بار ایشون دیدید از درد واقعی مردم مثل موسسات بانکی . بسته بودن نمادهای بورسی . حمله بی دلبل به سفارتخونه ها . گرسنگی . رکود و بیکاری . عدم توسعه اجتماعی . دفاع از قانون اساسی . عیسی شریفی . اختلاسهای بزرگ و بزرگتر از بصیرت دفاع از احمدی نژاد . نابودی شرکتهای بازرگانی . بانک مرکزی بنویسه ؟ نه فقط بلده شعار سیاسی بده و هنوز تو دهه ۵۰ مونده
Iran, Islamic Republic of
هموطن محترم، برایتان متاسفم که بدون این که مطالب روزنامه کیهان را مطالعه کرده باشید بی پروا نظر میدهید و تهمت و افترا میبندید روز نامه کیهان جزء معدود روزنامه هایی است که افشاگر دزدیها و اختلاسها در همه دوره های ریاست جمهوری از چپ و راست و معتدل بوده است و حمایت از احمدی نژاد را هم فقط تا وقتی انجام داد که ایشان با رهبری زاویه پیدا نکرده بود و از آن موقع به بعد و حتی قبل از آن از منتقدان جدی دولت بود. من نمیدانم شما چطور در مورد روزنامه ای که نخوانده اید قضاوت میکنید و چطور برای این همه دروغ و سیاه نمایی در قیامت جواب میدهید؟
انشا ئ الله که درمورد قیامتم مثل کیهان نظر نده.امیدوارم انکارش نکنه
Iran, Islamic Republic of
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفیه !!!! بحث استفاده از محصولات ایرانی و عدم استفاده از محصولات مشابه خارجی تا حد امکان مدت زیادی نیست که به صورت جدی مطرح شده خیلی افراد هستن که قبلاً از محصولات این شرکت خریداری کردن ولی این به این معنی نیست که این اجازه رو به این شرکت کره ای گستاخ بدن که هر طوری که دلش می خواد با مرد ایران رفتار کنه .
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها اگه حسین شریعتمداری از تجاوز دشمن هم انتقاد کنه، باز به جای تشکر، به ایشان حمله می کنند!!!
..............
آب ذلت وتحقیر شدن مدتهاست که از سر این مسیولین منفعل ودنیاطلب گذشته واصلا بواسطه آن صدایی از خرد شدن عزت وسر بلندی ملت را نمی شنوند وعلاج کار انها فقط در دستان خداوند قهار است
Iran, Islamic Republic of
احسنت
بایستی اولا تولید داخلی را تقویت کرد
ثانیا مانع قاچاق شد
ثالثا کشوری مثل کره جنوبی را تادیب اقتصادی کرد
Iran, Islamic Republic of
جومونگو نبینیم از فردا
من تحریم رو شروع کردم تا دفعه اخرشون باشه گوشی نمیدن بی ادبا ی بی فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
والا با اون جنسای بنجلشون
قطع رابطه کنین بره پی کارش
Iran, Islamic Republic of
همینه هرروز یک توهین به ملت ایران و امثال جناب شریعتمداری تنها نسخه ای که دارند اینه که یا باهاشون قطع رابطه کنیم یا بدوبیراه بگیم!
Iran, Islamic Republic of
نه بدو بیراه های دولت فقط برا منتقدینه و نماینده های مجلس؛ دیپلماسی ما به کشورهای فخیمه بورکینا فاسو ، امارات و عربستان و کره و...... دیپلماسی لبخند و التماسه؛ لبخندی از مدل ژوکوند و التماسی ظریف وناز
مهدی
Australia
باسلام
بی غیرتی محض است اگر پاسخ تحقیر کره جنوبی را ندهید:
خوب نخسه شما چیه ؟ شما بودید چکار میکردید ؟
لابد نظرشما اینکه یک جایزه هم به گره بدهیم که خوپ شد
وچکارخوبی کردند که به ورزشکاران ما که نماینده ایران هستند نه
فقط ورزشکاران بلکه بملّت همیشه بزرگ ایران اسلامی توهین کرده است
باید ادبش کرد تا دیگه جوجه شیطانهای شیطان بزرگ حساب کار
خودشان را بکنند .
Canada
فقط کافیه پاتون را از ایران بیرون بگذارید تا ببینین از این توهین و تحقیر ها برای ایرانی ها فراوانه (متاسفانه)
فرقی هم نمی کنه که نظر ما چی باشه. به راحتی داره بهمون توهین می شه. چه ایرانی ای که خارج از ایران هست . چه ایرانی ای که داخل ایران هست.
هیچ کاری هم از دستمون بر نمیاد. چون وقتی دولت ها و مدیران سیاسی ایران به فکر آبروی ما نیستند، خارجی ها اصلا گوشی به ما مردم نمی دهند.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
دنيا متاسفانه و به غلط ما را هم شبيه مسئولينمان ميدانند و مي شناسند
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر در 8 سال دولت دکتر احمدی نژاد به خیلی از کشورها سفر کردم چه عزتی داشتیم اما حالا همه تحقیرمون می کنند.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم. مثبت. جلوی حیوان درنده، عقب بکشی میاد جلو. این یه اصله.
Iran, Islamic Republic of
این صحبت های حاجی بیشتر برای دولت بود
کار کره درست نبوده و نیست
اما شما هم از اب گل الود ماهی نگیر حاجی دولت کاملا بی تقصیره و کسایی مقصرن که با همه دنیا می خوان بجنگن
56
Iran, Islamic Republic of
همه دنیا که نه ولی بعضی کشورها هستن که نمی خوان ما روی پای خودمون بایستیم واسه همین با ما سر جنگ دارن و کشورهای زبون و بی هویت رو مجبور به تبعیت از خودشون می کنن
Iran, Islamic Republic of
مگه دولت حمله میکننه به سفارت خانه ها ؟!
Canada
البته یک نکته:
با توجه به اینکه دوستان پیشنهاد می کنند گوشی های سامسونگ را تحریم کنیم آدم ناخودآگاه به این فکر می افته که : مگه نماینده اپل در ایران کی هست که آقایون می خوان رقیبش را از میدان به در کنند؟


کلا آدم نمی تونه به مسئولین کاملا اطمینان کنه. هر حرفی می زنند آدم فکر می کنه در فکر سودجویی و رانت خواری هستند
Iran, Islamic Republic of
به جز خرید از سامسونگ و اپل، راه های دیگه ای هم هست:
1. خرید از سایر مارک ها مثل سونی، هواوی، الجی، و سایر شرکت ها و قید فخرفروشی و کمی کیفیت را زدن. این کار، برای کوتاه مدت خوب است.
2. سرمایه گذاری بر روی تحقیق و توسعه و تولید گوشی توسط حداقل دو شرکت رقیب. نکته مهم اینه که بازار بزرگ ایران، اینقدر تقاضا داره که تولید، اقتصادی بشه. ضمن اینکه قیمت بالای ارز، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد میکنه. چون شما یک گوشی 200 دلاری رو به چهار برابر، میخرید. اما اگر از ریال استفاده بشه، تولید نسبت به واردات حتی قاچاق، صرفه داره. چه برسه به واردات رسمی و هزینه های گمرکی که اضافه میشه.
نکته اینه که این بازار، باید رقابتی بمونه. منتهی محدود. یعنی ما دو تا تولیدکننده قوی داشته باشیم، در کنارش، سایر گوشی ها هم بیان. اما به غیر از سامسونگ کره ای و اپل آمریکایی. اینطوری، رقابت باعث میشه تولیدکننده داخلی، به فکر بهبود محصولاتش باشه.
اما قطعا در یک دوره ای، دولت هم باید حمایت مالی کنه، هم حمایت مالیاتی، به خصوص بر روی مواد اولیه. مثلا شرکت هایی که بخشی از سهامشون خصوصی و بخشی، دولتی باشه تا وزارت صنعت بتونه بر روند مدیریتی شرکت ها، نظارت کنه. بعد از ده سال که شرکت ها به بلوغ رسیدن و جهانی شدن، کامل واگذارشون کنه به بخش خصوصی.
بله راه هست. اما مسؤول عمل هم هست؟
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا خیلی وقته دنیا ما رو تحقیر می کنه اینا هم برا مردم تعجب اور نیست شما خودتو ناراحت نکن
اقا به جاش یه شعار اضافه شد به تظاهراتمون
مرگ بر کره جنوبی
این بده حاج اقا ؟؟؟ ناشکری نکن دیگه حاجی
Iran, Islamic Republic of
يك دفعه اين شعر را بگوييم خيلي بهتر و كوتاهتره." مرگ بر همه دنيا بجز روسيه و چين و سوريه و لبنان". اين صرفه جويي در زمان و انرژيه
Iran, Islamic Republic of
و...
Iran, Islamic Republic of
ما میگیم مرگ بر منافقین و کفار که جمع تر و کوتاهتر باشه.چطوره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
يعني چين و روسيه مسلمانند؟ يا برادران كفارند؟!
Iran, Islamic Republic of
تکلیف روسیه مظلوم چی میشه اخه هم پیمانمونه
Iran, Islamic Republic of
تو دنیا هم همه میگن مرگ بر ایران.اگر ما میگیم به انها پس ما هم از گفتن انها نباید ناراحت بشیم.مرگ گفتن یک گفتار کثیف و غیر انسانی است
Iran, Islamic Republic of
شما از اون آدمایی هستی که به وقتش پرچم ایرانو آتش میزنی و مرگ بر ایران هم میگی
Iran, Islamic Republic of
مرگ، لیاقت کسی است که زندگی برای او زیادیست. اصلا زندگی، برای عموم حق نیست. زندگی، یک لطف و نعمت است برای کسی که از آن، استفاده درست میکند. در واقع مرگ، حق ظالمان است و زندگی مظلومان، در گرو مرگ ظالمان است.ک. مرگ بر مفسدان، عین آیه قرآن است. یعنی خدا، میگوید مرگ بر این ها باد. "تبت یدا ابی لهب و تب"

کثیف، آن مغزیست که مثل یخ چندهزار ساله، مرده و قدرت تفکر ندارد و به این، افتخار هم میکند.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
حمله به هواپیمای مسافربری انسانیه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بهتره یک مقداری از معانی قرآن رو بخونی تا بفهمی مرگ گفتن هم جزئی از دینه؛؛؛‌اگه داشته باشی؟!!!؛؛؛؛؛؛
Iran, Islamic Republic of
نازی آمریکا
Iran, Islamic Republic of
باعث و بانی این کارها خود تو هستی پول بیت المال می گیری و به این اون تهمت میزنی . یک ادم تندرو که باعث حمله مردم به سفارتها شدی . یک ادم تندرو که متاسفانه با صحبت های شما باعث تحریک میشی . شما باعث تحریم ملتید و مسول در پیشگاه خداوند . شما مسولین که از تحریم ضرر نمی کنید . پول دارید به بودجه ربطید ولی مردم بدبخت باید زیر گرونی خفه بشند ............................
Iran, Islamic Republic of
ببند بابا
Iran, Islamic Republic of
ناراحت شدی ؟ دستت تو جیب مردم هست ؟ من نمی خواهم تحریم باشم زوره ؟ اقا این حق من است که تحریم‌نباشم ......
Iran, Islamic Republic of
نمی خواهیم تحریم باشیم !!! خخخخخخخخ
طفلکی فک میکنه خواسته او رو عموسام گوش میکنه هه هه هه هه هه هه
با این تفکرات پوک ؛ که هر روز بدتر از دیروز
جیییییییگر هوهوهوهوهوهو
United Kingdom
هه هه هه با نمک ؟ فکر می کنی خیلی با نمکی ؟همین رفتارتون هست که دنیا بهتون پشت کرده .
Iran, Islamic Republic of
اولا، ما پیرو همان پیغمبری هستیم که فرمود: اگر خورشید را در دست راست من، و ماه را در دست چپ من، قرار دهند تا از خدا دست بکشم، از خدا، دست نخواهم کشید.
ما، کارهامون رو بر اساس حق و عقل انجام میدیم، نه خوش اومدن دنیا.
ثانیا، دنیا نه و آمریکا و سگ نگهبانش رژیم حرام زاده صهیونیستی. بقیه، چون وابسته اند، مجبورند دم تکان دهند.
ثالثا، ما نمیخواهیم وابسته و نوکر باشیم. شما میخواهی باش. میتونی از حقت بگذری. ولی ما، نمیخواهیم از حقمون بگذریم و شرفمون رو پای گوشی و بالتر از گوشی، بفروشیم. خلاصه کلام اینکه چرا ما بی شرف بشیم؟! تو با دنیات، با شرف شوید.
Iran, Islamic Republic of
تو برو پیش جومونگ تا تحریم نباشی
Iran, Islamic Republic of
من هم نمی خوام تحریم باشم ولی راهش این همه ذلت نیست راهش این نیست یه عالمه ضرر کنی ته یه ذره تحریم رفع بشه. لطفا عاقلانه فکر کن
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا بعضی از دوستان توی سرشون به جای مغز خاکه اره ریختن که کسی را که دم از غیرت ملی می زند عامل توهین به ایران می دانند
Iran, Islamic Republic of
اینها نتیجه لبخندهای برجامیه؛ باغ گلی از دیپلماسی لبخند و التماس.
و هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
Iran, Islamic Republic of
من عزت پاسپورت ایرانی را به جایگاه واقعی خودش برمیگردانم
علی برکت الله
سعید110
Iran, Islamic Republic of
چرا شما برای اینکه هیچ رقم با مرگ مواجه نشی، هرگونه حقارتی را می پذیرید؟!
استقلال آزادی انسانیت اخلاق دین و ایمان و ...
خوب به دشمن نقطه ضعف خودتونو نشون دادید!
با این نقطه ضعفی که شما دارید، دشمن هیچ چیز براتون باقی نخواهد گذاشت. اولین چیزی را هم که از شما می گیرد، دشمن شناسیه!
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
من پیشنهاد میدهم بخاط اقای شریعتمداری به کره جنوبی حمله کنیم و با موشکهای نقطه زن ویرانش کنیم!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
لطفا اول فکر کنید بعد حرف بزنید
Iran, Islamic Republic of
چرا مگر حرف غلطي است بايد تلافي كنيم.حتي حمله اتمي
Iran, Islamic Republic of
راي منفي دادن بي غيرتي است!
Iran, Islamic Republic of
تو به خاطر شرف و عزت کشورت از این طرز فکرت خجالت بکش؛ حرف ایشون فعلا دفاع از آبروی کشوره ؛ اینجا حزب و گروه معنا نداره؛ بی غیرتی نکن
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر من حمله نظامي به كره چه اشكالي داره كه نويسنده بايد خجالت بكشه. اگر اونجا حمله كنيم با خاك يكسانش ميكنيم و كشور الگوي ما يعني كره شمالي هم به كمك ما خواهد اومد. اصلا براي تنبيه اش بايد موشك باران اتمي شود.شما چرا ناراحت ميشي؟ يعني نبايد تنبيه بشه؟ چرا؟
Iran, Islamic Republic of
تندروی افراطی
Iran, Islamic Republic of
امسال در ۲۲ بهمن علاوه بر مرگ بر امریکا و همه اروپا مرگ بر کره جنوبی هم میگوییم
Iran, Islamic Republic of
تو مگه 22 بهمن بیرون هم میای؟! شماها که براتون از بی بی سی دستور میاد 22 بهمن، برید خونه فامیلاتون، نمیخواد برای مردم انقلابی، نسخه بدی!
Iran, Islamic Republic of
ناراحت مشو تو جای ما برو مرگ بفرست بر این و اون اخرشم هم ساندیس و کیک را بزن بیا خونه ولی مدیونی از طرف من یک مرگ بر روسیه هم نگی . چون شعار‌انقلاب ما نه شرقی نه غربی بود. یادت نره
هاشمی: شعار اصلی مرگ بر آمریکاست
Iran, Islamic Republic of
شعار مرگ بر روسیه و چین انحرافی است آن روزهای اول انقلاب که شوروی سابق هنوز سر پا بود امام خمینی جمله ای داشت که می گفت آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر شوروی از آن دو بدتر همه از هم بدتر و همه از هم پلیدتر
(((ولی امروز سر و کار ما با آمریکاست )))
در جمله ای دیگر فرمودند
در این انقلاب شیطان بزرگ آمریکاست
شعار انحرافی مرگ بر روسیه یا چین برای این است که ما دشمن اصلی را فراموش کنیم والا چرا قلباً از شعار مرگ بر آمریکا ناراحت می شوید
Iran, Islamic Republic of
یک دشمن به دشمنانمون اضافه شد
تبریک میگم
مرگ بر کو ایم یو
مرگ بر مو وول اون
اخه خوب ندن بدرک که گوشی ندادن پاسپورتمون تو دنیا پشیزی ارزش نداره بعد انتظار دارین همه جلومون خم راست شن
طبیعیه دیگه شما هم الکی داغ نکنین همین که راهمون دادن از سرمون زیاده
مثلا دولت می خواست عزتو بهمون برگردونه زهی خیال باطل
Iran, Islamic Republic of
چقدر تو این مملکت ادم نادون داریم
یکیش خود تو
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اگر یکی از فامیلهایتان شما را دعوت کند و یک مهمانی بزرگ بدهد بعد در سفره جلو همه مهمانها یک جوجه کباب اضافه بر غذای اصلی بگذارد و برای شما آن را نگذارد و بگوید چون با پدر شما مشکلی از قبل دارم از جوجه کباب معذورم شما چه حالی پیدا می کنید آیا به پدر حق نمی دهید که به نحو مقتضی با او برخورد کند ؟امان از تعصب کورکورانه که شمارا برآن می دارد بیگانه را بر خودی ترجیح دهید . غیر مسلمانان سایر کشورها بیش از شما احساسات میهن دوستی دارند .درود بر غیرت و مردانگی حاج حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
بیشتر شبیه حکایت بود
Iran, Islamic Republic of
اِ ....راست میگی ؟ !!!پس عزیزم تو دیگه بزرگ شدی فرق حکایت و قصه و ضرب المثل رو می فهمی مبارکه فقط بگو مامان یه طلسمی چیزی بهت آویزون کنه چشم نخوری خدای نکرده
Iran, Islamic Republic of
ازنظر صدا وسیما ،ترویج فراماسونی و یهودی فیلمهای کره ایی مشکلی نیست
Iran, Islamic Republic of
من ميگم جومونگ را دعوت كنيم ايران و بعد بكشيمش بجرم جاسوسي . تا انتقام از كره جنوبي بگيريم
Iran, Islamic Republic of
برو خودتو مسخره کن
Iran, Islamic Republic of
این توهین به ایرانی ها و به قول برادر حسین بی عزتی پاسپورت ایرانی از کی شروع شده وبه چه علت بوده .وقتی خودمون بغیر از فلسطین سوریه بحرین لبنان وروسیه وچین با همه دعوا داریم وحتی در قرن بیستم که هیچ کشوری از جمله کشور غاصب گر علنا ندای جنگ نمی دهد شعار روی موشکهایمان محو رژیم است وخود به خود بهانه دست بین الملل میدهیم که صنایع موشکی ایران برای محو رژیم است نه دفاع.خواهشا برادر حسین به درد مردم فقیر ایران برسید که یارانه شان کفاف روزانه 1/5قرص نان را میدهد
Iran, Islamic Republic of
از وقتی که با دیپلماسی لبخند با مسائل مختلف بین المللی برخورد کردیم اقتدارمون تضعیف شد و پاسپورت مون بی عزت و اعتبار شد مردم دنیا به قدرت احترام می گذارند.
Iran, Islamic Republic of
مثلا زمان احمدی نژاد پاسپورت ایرانی خیلی اعتبار داشت و بدون ویزا میشد به ۱۰۰ کشور رفت که میگی بی اعتباری پاسپورت مربوط به دیپلماسی لبخند هست
Iran, Islamic Republic of
منظور دوستمون از دیپلماسی لبخند رو نفهمیدی یعنی سازش با دشمن یعنی لبخد به جان کری و اعتماد به قول شفاهی او و چوب حراج زدن به ثروت ملی هسته ای
Iran, Islamic Republic of
رتبه پاسپورت ایرانی از 86 در دولت یازدهم به 98 رسید یعنی 12 پله سقوط کرد.
Iran, Islamic Republic of
مگه فلسطین و لبنان با ما جنگیدن که باهاشون دعوا کنیم؟! تو اینقدر نمیفهمی که با آمریکا مشکل داریم و او، بر کشورهای وابسته به خودش، فشار میاره؟ بعیده اینقدر نفهمی. من میگم کلا ضدانقلابی.
Iran, Islamic Republic of
تو با امریکا مشکل داری تو با همه دنیا بجز عراق و سوریه وروسیه و فلسطین مشکل داری . تو حتی با دولت قانونی لبنان هم مشکل داری . تو چین کشور رفیق و یارتون پول بازرگان و دانشجو را تو بانک بلوکه می کنن . اینهمه نفت و گاز مجانی میدی ترکیه احرش هر جا میره به ایران بد و بیراه میگه . این روسیه که امروز براش جون میدید کدوم قعطنامه سازمان ملل را به نفع ایران رای داد ؟ عراق مگر کلی جوان ما را نکشت ؟ راستی عراق پولش را به ایران داد ؟ مگر امریکا ریخت تو سفارت ایران ؟ مگر مردم امریکا هر روز راهپیمایی می کنن و مرگ بر ایران میگن ؟ ولی شما هر روز دارید به همع جا مرگ میگید ؟ میشه .....؟
Iran, Islamic Republic of
مادر بمیره براتون!چقدر شما از شعار مرگ بر اسراییل نوشتن روی موشکها مون ناراحتید !
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار این است که حسین شریعتمداری را بفرستیم کره جنوبی برای آنها روزنامه کی . هه . آن سئول سانچی اشباح سورس را منتشر کند و بزند تو دهن استکبار جهانی ....
Iran, Islamic Republic of
تو دولت مردهای ...
جابر
Iran, Islamic Republic of
کجاییدآقای شریعتمداری گوشی سامسونگ پرفروشترین برندگوشی درکشورشده هرکی بیشترتحقیرمون می کنه عزیزترمیشه مشکل اینه که ازدوران قاجار،برای ایرانی مفهوم عزت وتحقیرتعریفی خنثی است.
براي آنانكه طالب حقيقت اند
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان
چند نكته:
1- حساسيت آقاي شريعتمداري در رابطه با رفتار سامسونگ قابل تحسين است.
2- تيتر انتخاب شده كيهان، براي اين مطلب اين است: "در انتظار يك جو غيرت!" اين تيتر بيشتر از اينكه غيرتمندانه باشد تخريبگرانه است. يعني «قضاوت منفي» را در درون خود مستتر دارد و «قصاص قبل از جنايت» كرده است. در واقع عملكرد شركت سامسونگ از هم اكنون بعنوان چماقي بر سر دولت فرود آمده است و صرفنظر از عكس العمل مسئولين در قبال قضيه، اين تيتر و مطلب توهين آميز و مخرب، برگشت ناپذير است. (توضيح موشكافانه براي اين تيتر بماند براي بعد)
3- زماني كه خوارج قصد كوبيدن حكومت حضرت علي(ع) را داشتند شعارشان اين آيه قرآن بود "اِنِ الحُكم الّا لله". حضرت امير(ع) فرمودند "كلمة حق و يراد بها الباطل" (سخن خوارج سخن حقي است اما نيتشان باطل است)
4- اينكه ما سخنان دشمنانمان را (كه به نيت قدرتنمايي يا تحقير ما بيان مي كنند) تصديق كرده و آن را وسيله تخريب برادرانمان در دولت يا ساير نهادها قرار دهيم رويه نادرستي است، اما تمايلات جناحي، معمولاً فراتر از حس وطن دوستي، دشمن ستيزي و نيز حق گرايي عمل مي كند.
5- شايد بهتر باشد گاهي از دشمنانمان بياموزيم. دولتهاي غربي نيز همواره با انتقادات مخالفين داخلي مواجه هستند اما آن مخالفين حاضر نيستند از سخنان بعضاً تحقيرآميزي كه مسئولين ما در مورد آنها بكار مي برند، عليه جناح مقابل استفاده كنند. مثلاً سخنان تحقيرآميز رياست محترم جمهوري در دولتهاي نهم و دهم نسبت به دشمنان، هرگز مورد استفاده مخالفين داخلي آن كشورها قرار نگرفت. به اميد اينكه اين رويه، توسط جناحهاي داخلي چپ و راست كشورمان مورد عنايت قرار گيرد.
6- آنچه در خبر آمده است ارتباطي به سامسونگ ندارد. اين اقدام از سوي Winter Olympic Games organizer صورت گرفته نه شركت سامسونگ. سامسونگ 4000 گوشي موبايل را تحويل كميته برگزاري مسابقات داده و در توزيع آن نقشي ندارد.
7- در اخبار آمده اين گوشيها به نمايندگان "ايران و كره شمالي" تحويل داده نخواهد شد. اما برخي خبرگزاريها فقط نام "كره شمالي" را آورده و از ايران نامي نبرده اند. به هر حال موضوع شايسته پيگيري جدي است.
8- سخن آخر اينكه در عرصه هاي مواجهه با اين گونه رفتارها، از نقش مردم نبايد غافل شد. انشاءالله مردم ما، به حق و آبروي محمد(ص) و آل محمد(ع)، بتوانند به آن سطح از اتحاد و همبستگي ملي دست يابند كه با اقدامي همگاني و هماهنگ، هر بدخواه بدكرداري را از رفتارش پشيمان كنند.
يا علي
Iran, Islamic Republic of
با توجه به لينك ذيل، عدم اهداي گوشي به ورزشكاران ايراني قطعي است:
http://www.alef.ir/news/3961119094.html
Iran, Islamic Republic of
شما عنوان "برای آنانکه طالب حقیقت اند" را انتخاب کرده اید. تعریف شما از "دشمن" و "برادر" قابل تامل است. اینکه در چه مسائلی نظر می دهید و درحمایت از چه چیزی و چه کسی نظر می دهید نیز قابل تامل است. اینکه از وحدت و احترام سخن می گویید اما خود با جملاتی آن را زیر پا می گذارید نیز قابل توجه است.
بسیاری از نظرات شما را خوانده ام. بنده خیلی خوشحال میشوم با نظرات مختلف و حتی مخالف نظر خودم آشنا شوم. اما از شما خواهشی دارم. مراقب باشید به اسم "حقیقت"، خود حقیقت را قربانی نکنید. نظر بگذارید اما آن را حقیقت ننامید. نظرات ما برداشت شخصی ماست و لزوما حقیقت محض نیست. ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب طالب حقیقت سلام آیا در آستانه سفر هیات مذاکره کننده ایران به سازمان ملل در سال ۹۲ اعلام این مطلب که خزانه مملکت خالی است برای کوبیدن دولت قبلی خلاف مصلحت کشور نبود و تخریبگرانه نبود آیا این مطلب خواسته یا ناخواسته این پیام را به دشمن نمی داد که بدان ما با خزانه خالی به مذاکره با شما آمده ایم و حالا وقت آن است که گلوی ما را بفشارید و امتیاز بگیرید . دوست عزیز این را هر انسانی با هر مقدار سواد و عقل می تواند بفهمد . آخه کوبیدن رقیب داخلی به چه قیمت . به قیمت تیز کردن شمشیر دشمن ؟ آیا عنوان "در انتظار یک جو غیرت "توهین و تخریب است ولی "خزانه مملکت خالی است "تخریب نبود دوست عزیز همه ما چهار صباحی بیش در این دنیا نیستیم بترسیم از دادگاه الهی که خیلی زود همه ما را غافلگیر می کند و به قول مولای ما علی (ع)قاضی آن دادگاه خود شاهد است . و آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران خراب نکنیم تا در روزی که به قول قرآن کریم( یوم یفر المرء من اخیه و امه و ابیه وصاحبته و بنیه )دستمان خالی نباشد
بیمار مزمن حقیقت !
Iran, Islamic Republic of
غـیــــــــــــرت ! می دانم یعنی چـــه.
اما غیرت ملی و غیرت سیاسی را دوست دارم بنویسی.
واین دو نوع غیرت با غیرت اسلامی در امر کشور داری چگونه است؟
با تشکر
Romania
من 45 سالمه . در عمرم هیچگاه روزنامه کیهان رو نخریدم و نخوندم . با اندیشه های سیاسی و تفکرات جناب شریعتمداری هم کاملا آگاهم و البته به شدت مخالف ایشون ، ولی خدایی و انصافا این دفعه و در این مورد استثنانا با نظر ایشون موافقم .
Iran, Islamic Republic of
بنده هم همسن و سال شما هستم و مواضع کیهان و حاج حسین شریعتمداری رو در مورد برجام بی فرجام و غیره را کاملا"معقول و از موضع عزت و اقتدار ملی میدانم و تحسین می کنم .
Iran, Islamic Republic of
کیهان خوندن، لیاقت میخواد. هر چشمی، توان خوندنش رو نداره. به خصوص چشمی که به دست استکبار و افسادطلبان دوخته شده باشه.
Iran, Islamic Republic of
معلومه از جيره بگيرهاى شريعت ندار هستى كه اين طورى سوختى !
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز معلومه جواب منطقی نداری که چرند میگی و تهمت جیره بگیر می زنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر چين كه اصلا با جنسهاي خيلي با كيفيتشان اصلا ما را تحقير نميكنند
Iran, Islamic Republic of
آیا روحانی نبود که در انتخابات ریاست جمهوری گفت کار برای کارگر چینی ایجاد کردیم و باید فلان و بهمان و تو دولت خودش قاچاق و واردات از چین دو برابر شد؟!!!
...
Iran, Islamic Republic of
یاد "آن مرد" به خیر که به محض جفتک‌انداختن کره؛ واردات اجناسشان به دست‌انداز انداخت LG , samsong , hyundai , kia , همه با عذر خواهی بازگشتند. غیرت را باید داشت تزریق و یاددادنی نیست.
انقلابی اصلاحگرا
Iran, Islamic Republic of
برادر من اقای شریعتمداری
بی غیرتی محض اونجاییه که پراید رو به ملت مستضعف بدیم (امنیت جان مسافر زیر صفرررر)
تا نشون دنیا بدیم که برای جان عزیزان هموطنمون ارزشی قایل نیستیم.
برادر من سامسونگ بلطف ایران سامسونگ نشده که میخای محرومش کنی
با تحریم اون ایرانی رو از داشتن جنس خوب با کیفیت و قیمت مناسب محروم میکنی...
اگر میخای راهکاری برای توسعه تولید ملی بدی این راهش نیست...
لااقل توی تولید خودرو چهل ساله که این راهکار نقض شده و شده و شده......
Iran, Islamic Republic of
ارابه مرگ پراید هم از دولت سازندگی و سال 72 به مردم ایران تحمیل شد و دستاورد همین جماعت بود که امروز بر سرکار هستند.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست انقلابی اصلاحگرا مگه دولت فعلی مسیر رو تغییر داده و در جهت اصلاح اقتصاد و حل مسائل پراید و چیزهای دیگر حرکت می کند مگه دولت کم در جهت ایجاد اشتغال برای کارگران چینی و کره ای اقدامات انقلابی انجام داد ؟مشکل اینه که بعضی چیزها را تصمیم نداریم ببینیم!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا نگذره ازمسولان بی لیاقتی که بجزدنیاپرستی وتجملات چیزدیگری بلدنیستند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شریعتمداری باغیرت
Iran, Islamic Republic of
عشق است سردار قلم
Iran, Islamic Republic of
تمام هفت بند دل نوشته ایشان را با دقت خواندم بیشتر استنباطم این است که ایشان خوشحال شده اند از این کار کره جنوبی و این نقطه ضعف بزرگ رامرتبط میدانند با دولت مستقر و نیش زبان خود را فرو کرده اند بر پیکر بی جان این دولت که ایشان یکی از مخالفان سر سخت ان است . در ضمن حواستان باشد اقایان دو اتشه این نیش زبانه ها مثل تف سر بلا عمل میکنه
Iran, Islamic Republic of
استنباط من هم اینست که استنباط شما مغرضانه و ناشی از نفهمی و سیاست زدگی مفرط است.
آی کیو اگه دولت برخورد کنه همه خوشحال می شن و میشه سند افتخار دولت .... افهم افهم بفهم بفهم.
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری.نظرت در مورد کالاهای چینی که مثل یک غده سرطانی بدخیم تمام اقتصاد مارا در بر گرفته وبه قیمت بیکاری هزاران جوان ما شده چیه .ما حتی سفره هفت سین و قرآن چینی هم وارد میکنیم ایا در داخل نمیتوانیم تولید کنیم .هیچ چیزی در داخل ایران نیست که از چین وارد نشه .این سیاست یه بام ودوهوای شما چیه .میگید چون کره شمالی متحد آمریکاست نباید کالا ازش وارد کنیم ولی چون چین متحد ماست اشکال نداره هرچند به قیمت بیکاری جوانانو ورشکستگی کارخونجاتمان تمام بشه
Iran, Islamic Republic of
کجا ایشون ورود کالای چینی رو تایید کردند ؟

ایشان طرف دار اقتصاد مقاومتی هستند
و همچنین تولید داخلی
Iran, Islamic Republic of
واردات کالاهای بنجل چینی هم از دولت اصلاحات با نام توسعه اقتصادی !!! آغاز شد و در دولت یازدهم هم 70 درصد افزایش یافت .
Iran, Islamic Republic of
حالا هى دروغ ببافيد عليه اصلاحات ببينم كى خسته ميشيد يا دست مى كشيد ؟! بخداوندى خدا يك روز دولت خاتمى به كل هشت سال مموت و شيخ حسن و … مى ارزه ، مردم خيالشون راحت بود و هيچ دغدغه اى نداشتند !
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز کجا در دوره اصلاحات خیال مردم راحت بود ؟ دولت خاتمی فقط شعار توسعه سیاسی می داد .فقط یه چشمه اش رو بگم
کروبی که اون زمان رئیس مجلس بود این اواخر گفت
بابا شعار توسعه سیاسی بسه یک مقدار هم به فکر مسائل اقتصادی باشید
ببین آش چقدر شور شده بود که صدای کروبی که از خودشون بود هم در آمد
عدالت
Netherlands
یاد رفته یک سیم کارت برابر قیمت یک آپارتمان بود
زمان محمد خاتمی
علی
Iran, Islamic Republic of
ازاین دولت انتظار واکنش دارید؟؟؟
عباس حسین
Iran, Islamic Republic of
راستی برام لاینحل است چرا به هرکسی دراین ۱۵۰سال بیشتراعتباردادیم وثروتمندش کردیم اون بیشترتحقیرمون کرده اون ازفرانسه این هم ازکره
علی
Iran, Islamic Republic of
چون به اونها اعتبار ندادیم بلکه از عزت واعتبارخودمون گذشتیم
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
جدای از بحث انبوه واردات و افول تولد داخل که باید تاسف خورد؛ دولت فعلی بنظرم عرضه تقابل و برخورد رو نداره...
Iran, Islamic Republic of
۴۰ ساله که دوستان ما فقط سوریه و سودان و عمان و چندتا کشور بدبخت تر از خودمونن پاسپورت ایرانی هم که کلا یه برگه بی ارزش شده این حاج اقا تازه از خواب بیدار شده
Iran, Islamic Republic of
اپل و موتورلا که امریکایی هست سامسونگ و الجی هم کره ای هست الان ما گوشی های فوق العاده برادران چین را یا وطنی رو بخریم
حسین
Iran, Islamic Republic of
گوشیم متاسفانه سامسونگه دوربعدمطمئنا سامسونگ نمی خرم
Iran, Islamic Republic of
باشه glx بخر گوشی خوبیه صدارو هم ضبط می کنه دوربینم داره اها راستی باهاش میشه زنگ زنی دو سیم کارت اصل چین
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری آیا فکر می کنید پیشرفت شرکت های کره واز جمله سامسونگ نظارت دولت کره بوده یا ایجاد فضای اقتصاد خصوصی و رقابتی؟ در فضای رقابتی نیاز به دخالت دولت نیست بلکه خود بنگاه های اقتصادی در رقابت با هم سعی میکنند کالای بهتری تولید کنند و اینچنین عالمگیر میشن
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک پژوهشگر بهت لازمه یاد بدم که ایجاد فضای رقابتی، خودش کار دولته. پس دولت نباید کنار بشینه.
همچنین،بهتره بدونی با شنیدن چارتا کلمه، اقتصاد رقابتی رو نشناختی. چون رقابت، شرایط و نیازمندی هایی داره که همیشه صد درصد محقق نمیشه و به اندازه این مقدار غیر رقابتی بودن، دولت باید دخالت کنه.
درساتم بهتر بخون.
Iran, Islamic Republic of
راه کار نجات ما عمل به اقتصاد مقاومتی است که رهبر فرمودند . ولی کو گوش شنوا!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام چه کلمه عجیبی بی غیرت اونهم به ایرانی جماعت امروز می خواستم یک نوت بخرم اما این کلمه مانع شد امیدوارم برای وزیر صنعت و دیگر دولتمردان هم این کلمه بی غیرتی معنی داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
کره. جنوبی نابود باید گردد.مرگ بر کره جنوبی . درود بر کره شمالی
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی‌نژاد میگذاشتین امروز این مشکلات نداشتیم خود کرده را تدبیر نیست
اصلاح طلب اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
چی؟بخشودگی ۳هزارمیلیاردتومانی از جیب کی؟عجب اختلاسی!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
عالی بود واقعا به هیچ قیمتی نباید گذاشت غرور ملی لکه دار شود
United States
خیلی از غیرت حرف نزن اگر شما غیرت سرتان می شد کاری می کردید که کره به تکنولزی ایران نیاز داشته باشد متاسفانه درصد بالایی از وسایل مورد نیاز کشور بخصوص رسانه ای کره ای هستند این حسین فقط بلده دهنش را باز کند وحرف بزند ومسولین را متهم کند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اوایل انقلاب ما از هند و کره و پاکستان دکتر برای درمانگاههای محلی می آوردیم ولی الان پزشک اضافه بر نیاز هم داریم در جنگ حتی سیم خاردار را نداشتیم و به ما نمی فروختند الان در صنعت موشکی به خودکفایی رسیده ایم و از دشمنان نسق گرفته ایم و جرات ندارند به ما نگاه چپ بکنند چرا در عالم سیاست و اقتصاد ما اینقدر ضعیف شده ایم این مصیبت را به که بگوییم و از دست که بنالیم
جلیل
Iran, Islamic Republic of
امان از لیبرالیسم.
جلیل
Iran, Islamic Republic of
اینها همش بازیهایی هست که آمریکا و دنباله هاش انجام میدن تا من و شما رو عصبی کنن که به جون هم بیافتیم . هرکی غیرت ایران و ایرانی داره ناراحت میشه و دنبال راهی برای پاسخ میگرده . اگه پیشنهادی داری ارائه کن . آگه نداری یقه شریعتمداری رو نچسب . خاموشی بهترین لطفه از بعضی . تا میگی فلان چیز فلان شده بلافاصله نوک پیکانش بر میگرده بروی خودی . ...
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بغیر از گوشی خودم و خانمم که ال جی است.... بقیه وسایل زندگی مثل یخچال تلویزیون گیرنده دیجیتال لباسشویی و.... همه تولید داخله.... تازه گوشی ام میتونستم جی ال ایکس بگیرم.... یکمقدار وسواس بخرج دادم... شایدم اشتباه کردم چون تو کارکرد و استفاده فرق خاصی ندارن.....
سینا
Iran, Islamic Republic of
لطفا قبلش توضیح بدید که غیرت چی هست . چون خیلی وقته که پیدا نمی شه .
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه فقط تو اظهار نظرتون خدا و انصاف باشه از این دولتمردان ضعیف هم انتظار الکی نداشته باشید
Iran, Islamic Republic of
چکار کرده کرده اینقدر بزرگش نکنید.مردم همین کشور خودش پیش بچه و همسرش تحقیر میشه با بی پولی گرانی .وووو
سینا
کاخ سپید خراب شود - نقشه های سعودی ویهودی برآب شود - کلید گم شده دولت تدبیرپیدا شود - بازار ما ار کالای خارجی نا یاب شود...........من عمل می کنم فقط کالای تولیدداخلی
Iran, Islamic Republic of
این پرسش نیز نباید بی‌جواب بماند که اگر هدیه - و نه حتی فروش- 4 دستگاه گوشی هوشمند سامسونگ به ورزشکاران ایرانی مشمول تحریم‌های آمریکا بوده و غیر قانونی تلقی می‌شود، چرا تسخیر بازار ۸۰ میلیونی کشورمان از سوی شرکت سامسونگ و تاخت و تاز آنان در بازار لوازم خانگی، تلفن‌های همراه و دهها عرصه دیگر با تحریم‌های آمریکا مغایرت نداشته و غیرقانونی محسوب نمی‌شود؟! مخصوصا آنکه ۴ گوشی همراه مصداق «هدیه» بوده است و تسخیر بازار ۸۰ میلیونی کشورمان مصداق تجارت است!
حمید
Iran, Islamic Republic of
با اطلاع رسانی بموقه روزنامه کیهان ؛ همراهی و همدلی وزارت امور خارجه و وزیر ارتباطات و فن آوری و وزیر تجارت ؛ مشت محکمی به دهن کره جنوبی و اهانت کنندگان زده شد ونتایج خوب آن را دیدیم.
؛؛؛«««اتحاد رمز پیروزیست»؛؛؛؛
احمد
Iran, Islamic Republic of
هست دیگه اگه نبود که جرات توهین به ورزشکارای مارو پیدا نمی کردن
Iran, Islamic Republic of
اثر درخشان برجام معلوم شد ماکه هنوز آنقدر در تحریم هستیم که یه گوشی هم به ورزشکارامون نمیدن آقای عرقچی شما که چیز دیگری میگید کو اثر برجام کو رفع تحریم ها ونجات کشور...