جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۹
قالیباف:

عملا مردم را از صحنه مدیریت جامعه حذف کرده اند/ مردم حتما دست از مسئولان بی‌عرضه برمی‌دارند

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 589658
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون جوانان خلاق زیر یوغ مدیریت خسته و نشسته وبی حال هستند و باید مدیریت نسل چهارم و جوان را جایگزین مدیریت نسل دوم کرد.
گروه سیاسی جهان نيوز: عصر امروز(چهارشنبه) محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دعوت پایگاه مقاومت بسیج ارشاد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد ارشاد امرآباد ورامین به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
مردم حتما دست از مسئولان بی عرضه برمی‌دارند
رمز تداوم انقلاب؛ مردم، وحدت، رهبری و کارآمدی دولت هاست
دکتر قالیباف با بیان اینکه اولویت امروز کشور حل مسائل اقتصادی است، گفت: به برخی از مسئولان باید تاکیدکرد که شما جلوی ایجاد اشتغال توسط مردم را نگیرید و قواعد نادرست و دست‌و‌پاگیر را حذف کنید؛ لازم نیست اشتغال ایجاد کنید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و با اشاره به تاریخ شهر وزامین به عنوان شهری شهید پرور در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار کرد: آن چیزی که باعث پیروزی انقلاب شد وحدت کلمه و وحدت جامعه، نقش رهبری حضرت امام (ره) و اعتماد مردم به ولایت و حضور مردم در صحنه بود. تنها ملتی که با شعار نه شرقی، نه غربی بدون اتکا به قدرت شوروی آن زمان و امریکا در آن مقطع به پیروزی رسید تنها ملت ما بود.

محمدباقر قالیباف افزود: رمز تداوم انقلاب هم در همین ۳ اصل است؛ مردم، وحدت، رهبری و البته یک عامل چهارم هم اضافه می‌کنم، چون تا زمان پیروزی انقلاب قدرت در دست انقلاب نبود، اما بعد از پیروزی انقلاب قدرت دست مردم و انقلاب افتاد. پس عامل کارآمدی دولت در انقلاب اسلامی را هم باید اضافه کنیم. دولت به معنای عام نه خاص یعنی قوه مجریه مقننه و قضاییه؛ یعنی کارکرد و عملکرد همه دستگاه ها.

وی با بیان اینکه خواسته‌هایی که در سال ۵۷ داشتیم استقلال، ازادی، جمهوری و اسلامی بود، تصریح کرد: امروز واقعا به لحاظ استقلال نظام اسلامی کشور ما اگر نگوییم بی نظیر حتما جزو کشور‌های کم نظیر است و کشور ما امروز عزت خود را حفظ کرده است.

دکتر قالیباف با تاکید بر مبارزه با ظلم گفت: آزادی که امروز در نظام اسلامی ماست، از افتخاراتی است که به برکت انقلاب نصیب کشورمان شد. اگر هم اشکالاتی هست نباید بر عظمت این نظام سایه بیاندازد.

نباید با ناکارامدی مان مردم همیشه در صحنه را دلزده و دل شکسته بکنیم/ مردم حتما دست از مسوولان بی عرضه برمی دارند
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما ازاسلام سیاسی که امام فرمودند: فهمیدیم که وقتی نظام اسلامی بر قدرت نشست و مدیریت جامعه را به دست گرفت هم باید در ساحت دنیای جامعه تلاش کند و هم در ساحت آخرت جامعه. یعنی این‌ها از هم قابل تفکیک نیستند.

قالیباف بابیان اینکه انقلاب اسلامی هم دو رکن دارد مردم و اسلام که هیچ یک قابل جدا شدن نیستند، تاکید کرد: ما مدیران باید هم برای رفاه جامعه و هم برای سعادت جامعه کار کنیم.

وی با اشاره به لزوم کارامدی مدیران ادامه داد: نمی‌توان به مردم گفت: همه سختی‌ها را بخاطر ما تحمل کنید بلکه مردم سختی‌ها را بخاطر اسلام تحمل می‌کنند و البته حاضرند برای اینکه به عزت شان خدشه‌ای وارد نشود هر سختی را تحمل کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه نباید ناتوانی‌های خود در حل مشکلات بر گردن دشمنان خارجی بیاندازیم و عذر بدتر از گناه بیاوریم، خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب در وحدت، ولایت، مردم و کارامدی دولت هاست. ما امروز در بخش کارامدی دچار اشکال هستیم که کار روزمره ما به گونه‌ای شده که باعث می‌شویم مردمی که در ساقط کردن رژیم پهلوی، مدیریت هشت سال دفاع مقدس، کسب استقلال و آزادی، رفع تهدیدات خارجی و حمایت از انقلاب توانایی شان را نشان دادند با ناکارامدی و نالایقی و بی توجهی ما مدیران دلزده و دل شکسته شوند. البته به معنای این نیست که مردم ما از اسلام و انقلاب برمی دارند، اما حتما دست از مسوولان بی عرضه بر می‌دارند.
 
مردم حتما دست از مسئولان بی عرضه برمی‌دارند
ما مخالف زالو صفتان ۴ درصد هستیم/ برای حل مشکلات نیازمند "خوب کار کردن" و "کارخوب" کردن هستیم
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز انقلاب ما نیازمند کار، تلاش و فعالیت است، اظهار کرد: هرکسی با هر گرایش و سلیقه‌ای حتی آن‌هایی که ممکن است بگویند انقلابی نیستیم، اما وطنشان، امنیت مردم و امنیت خودشان را که دوست دارند. نیرو‌های انقلابی باید تلاش کنند و خوب کار کنند و کارخوب کنند. یعنی تلاش مبتنی بر کار کارشناسی و خرد جمعی تا به جامعه ضرر نزنند.

قالیباف با بیان اینکه اگر خوب کار کنیم و در مسیر درست حرکت کنیم، از این راه حتما تولید ثروت می‌شود، گفت: اتفاقا باید دست آن ثروتمندی که از راه تلاش ثروت به دست آورده را بوسید و از ان تشکر کرد.

این عضو مجمع ادامه داد:، اما ما مخالف زالو صفتان ۴ درصدی هستیم که برای ۹۶ درصدی‌ها مشکل ایجاد می‌کنند. آن‌ها بدون تلاش به ثروت می‌رسند. با دور زدن قانون، با سفارش اقازاده‌ها و یا با نسبت‌های فامیلی که دارند. ما با این ثروتمندان مخالفیم، چون ان‌ها همان‌هایی هستند که کارگران را بیکارو تولید را مختل می‌کنند.
 
به صدای مردم احترام بگذاریم
دکتر قالیباف در ادامه سخنرانی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا در حوزه اقتصادی مشکلات را حل کرد، اظهارکرد: اولویت امروز کشور حل مسائل اقتصادی است. نظرسنجی‌ها این را می‌گویند. مردم این را می‌گویند. اگر نمی‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و با پخش دلار سر کوچه می‌خواهیم اقتصاد ملی را اداره کنیم، دست‌کم به یافته‌های علمی، به نظرسنجی‌ها، به صدای مردم احترام بگذاریم و اولویت‌ها را مطابق میل‌مان تغییر ندهیم.
 
قالیباف تاکید کرد: اگر مشکل را نمی توانید حل کنید حداقل بی انصافی نکنید و در اولویت قرار داشتن بحث های اقتصادی را رد نکنید. ما مسوولان مکلفیم به خواست مردم احترام بگذاریم.
وی با بیان اینکه نیازمند وحدت در موضوع اقتصاد هستیم، گفت: وقتی اقتصاد مشکل اول مردم می شود همه مکلفیم با هر گرایش و سلیقه ای دست به دست هم دهیم تا مشکل مردم حل شود. البته مسوولیت بر گردن آنهایی است که در مسند قدرت هستند. آنها باید تلاش اصلی را صورت دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط من الان نفهمیدم نسل سومی ها کجان؟ چی کار کنن؟
Canada
باقر اينجا باقر اونجا باقر همه جا!!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مردم حب وبغض بی مورد نشان نمی دادند و به تبلیغ یک گره خاص که کار کردن بلد نیستند ولی استاد خراب کردن کار های دیگران ووارونه نشان دادن واقعیت های جامعه می باشند توجه نمی کردند و جنابعالی در اجرا به مسئولیت می رسیدیدو به اصلاح واقعی امورمی پرداختید نه مانند این اصلاح طلبان که نه اصلاح می کنند ونه به اصول می پردازند و فقط به مسائلی می پردازند که هیچ وزن واندازه ای برای نشان دادن کارکردش ندارد
عبدالحسین
Iran, Islamic Republic of
کاش این اصلاح طلبان واصولگرایان به این باور میرسیدند که جناب قالیباف از همه انها هم اصلاح طلب تر و اصولگراتر است ودقیقا برای تمامی مشکلات کشور برنامه ای دقیق ومدون دارد
مدیریت سعودی
Iran, Islamic Republic of
هر وقت گفتیم از جوانان هم استفاده کنید بلافاصله فرزندان و فامیل نزدیک شون پست پست های کلیدی گرفتن

آدمایی که اصلا سابقه یک ساعت کار نداشتن فقط به خاطر نسب شون شدن مدیر عامل فلان جا و شهردار فلان منطقه و ... !
Iran, Islamic Republic of
یک سوزن به خودت بزن یک جولادوز به مردم خود شما ایام جوانی را بیاد ار در ان سن چند شغل داشتی الان در این سن میان سالی چند شغل داری از فرمایشی تا حقوقی .پس دیگر سخنان شما ان اثر دوران جوانی را ندارد چون شما تمام پست هایتان را فقط دستوری گرفته اید و متاسفانه پر ابهام است
Iran, Islamic Republic of
چند تاش رو نام ببر تا نگیم عوامی
Iran, Islamic Republic of
نسل سومی ها نسل سوخته ان. چون در جنگ بزرگ شدن، در بازسازی بعد از جنگ نادیده گرفته شدن و در اوج جوانی هم در تحریم و درگیریهای سیاسی در حال فنا شدن هستن. این نسل سوم در سخت ترین شرایط درس خوندن، در بدترین شرایط به دنبال کار بودن و در حال حاضر هم دارن با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می کنن.
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان و دیگر دوستان اصولگرا واقعا میخواهند که مدیریت جامعه دست افراد قوی بیافتد تلاش کنند که نظارت استصوابی حذف شده تا بجای متملقین و چابلوسان نظام شایسته سالاری حاکم شود.
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه غارتگران بیت المال دشمن انقلاب مردم و شفافیتند.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
قالیباف بهترین گزینه مردمی برای انتخابات ۱۴۰۰می باشد انشا الله مامردم همه دست به دست هم دهیم و این امانت ملی و دینی را در سال ۱۴۰۰ ...به اهلش بسپاریم
امین
Iran, Islamic Republic of
احسنت
البته قبل از اون نیازه که تو انتخابات 98 مجلس افراد متعهد دانا و مطالبه گر رو انتخاب کنیم ان شا الله
Iran, Islamic Republic of
از معدود مسئولینی هست ک همیشه یک چیز میگه و هی حرفش رو عوض نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
از کمک میلیادری به امام زاده چه خبر؟ااز املاک نجومی چه خبر؟؟
United States
متاسفانه در این نظام همه ادعای درستی وتوانمندی می کنند ولی زمانی که به مسولیت می رسند هم مردم را فراموش می کنند هم از بیت المال به نفع خودشان ودارودستشان سو استفاده می کنند ایشان از همان کسانی از که هم بیت المال را بین طرفدارانش تقسیم کرده وهم املاک نجومی را به دارودستهاش داده وبه کسانی که از دیوار سفارت ها بالا می رفتند کمک کرده و........ حالا دم از مردم وکنار زدن ادم های بی عرضه در صورتیکه مردم خوب می دانند دیگر به امثال شما ها اعتماد نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
سالها پیش که روحانی از رئیس جمهور شدن میگفت به او خندیدم ولی دیدم که شد.
میترسم به قالیباف بخندم.
Iran, Islamic Republic of
منظور از عرضه چیست؟ الدرم دلدرم؟یا درک هدف مکان زمان وامکانات و....ویا حفظ وابستگی ها!
منصور
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر، در سال 1380 بنده نامه ای، خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و عرض کردم، نظام ساختاری مدیریت کشور ایراد دارد و اگر به همین صورت پیش بریم، به آرمانهای انقلاب نمی رسیم .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
بمیرم.
الان 96 درصد حذف شده اند د 4 درصد حکومت می کنند.!!!!!!
یک زمان 96 درصد حکومت می کردند(قالیباف و احمدی نژاد و حضرت امام جهانیان امام المسلمین امام آیت الله العظمی السید العلی الخامنه ای☺😆😇😢)