پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دفتر نخست‌وزیری در دام واشنگتن افتاد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 589574
گردانهای «حزب‌الله» عراق با اشاره به اعلام شتابزده خبر خروج نظامیان آمریکایی اعلام کردند: دفتر نخست‌وزیری در دام واشنگتن افتاد.
دفتر نخست‌وزیری در دام واشنگتن افتاد
به گزارش جهان نيوز، حزب الله عراق امروز(چهارشنبه) اعلام کرد آمریکا برای اشغال مجدد عراق به طور رسمی نقشه می‌کشد.در بیانیه گردانهای حزب‌الله عراق که در پایگاه خبری «اسکای پرس» منتشر شد، آمده است: دولت آمریکا عامدانه اخبار مربوط به آغاز عقب‌نشینی نیروهایش از عراق یا کاستن شمار آنها را لو داد و سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق نیز شتابزده این مسئله را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که الحدیثی در دام واشنگتن افتاد و این خبر را شتابزده اعلام کرد تا پس از وی، «اریک باهون» سخنگوی پنتاگون این اخبار را تکذیب کند و بگوید: واشنگتن قصد ندارد حتی یک سربازش را در شرایط کنونی از عراق خارج کند.

اما «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق سه‌شنبه شب (مورخ ششم فوریه سال جدید میلادی) بار دیگر بر طرح بغداد برای کاهش تعداد نیروهای ائتلاف آمریکایی مستقر در عراق به شکل تدریجی در مرحله آینده تاکید کرد.

نخست وزیر عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در 9 دسامبر 2017، پایان داعش در عراق و بازپس‌گیری سراسر این کشور را اعلام کرده بود.با اعلام پایان داعش در عراق، برخی از گروه‌ها و  مقامات عراقی از جمله جریان صدر، عصائب اهل الحق، گردانهای حزب‌الله عراق و ... خواستار پایان حضور نظامی نیروهای خارجی در این کشور شدند.

موج درخواستها برای خروج نظامیان آمریکایی با حمله جنگنده‎های آمریکایی در روز شنبه هفته پیش در منطقه «البغدادی» واقع در غرب استان «الانبار» و  کشته و زخمی شدن 20 عراقی تشدید شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *