جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فاجعه زیست محیطی

چند درصد از دریاچه ارومیه باقی مانده است؟!

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 589558
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تنها 5 درصد از دریاچه ارومیه باقی مانده است، اما هنوز امید به احیای یکی از شورترین دریاچه‌های جهان وجود دارد.
چند درصد از دریاچه ارومیه باقی مانده است؟!
به گزارش جهان نيوز، در پی اقدامات غیر مسئولانه، مسئولان متأسفانه دریاچه ارومیه چند سالی است که خشک شده است در همین رابطه هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس امروز با اشاره به کاهش بارندگی ها در فصل بارشی امسال و به تبع آن کاهش سطح آب دریاچه ارومیه، اظهار کرد: با وجود اینکه در حال حاضر 95 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و تنها پنج درصد آن باقی مانده است، اما هنوز امید به احیای یکی از شورترین دریاچه‌های جهان وجود دارد.

وی با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان از رهبر معظم انقلاب نسبت به تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: پیشگیری از سدسازی در حوزه آبریز دریاچه و اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی و همچنین سایر طرح‌ها در طی دو سال اخیر تا حدودی توانسته عامل انسانی و بی‌تدبیری‌های مدیریتی را که در سال‌های گذشته باعث کاهش آب ورودی به این دریاچه می‌شد را کنترل کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: اشتباهاتی که طی سال‌های طولانی در زمینه مصرف آبکشاورزی و نحوه آبیاری محصولات و همچنین سدسازی‌های بی‌دلیل و بدون کارشناسی صورت گرفته، علت اصلی خشک شدن بخش اعظمی از دریاچه ارومیه است.

منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *