شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۰
۷

زیارتی که برتر از زیارت امام حسین(ع) است

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 589542
روایتی جالب از زبان حجه الاسلام والمسلمین علیرضا توحیدلو درباره برکات زیارت امام رضا(ع) در این خبر آمده است.
زیارتی که برتر از زیارت امام حسین(ع) است
به گزارش جهان نيوز،‌ روایتی جالب از زبان حجه الاسلام والمسلمین علیرضا توحیدلو درباره برکات زیارت امام رضا(ع) را در ادامه می خوانید.

 افضل زیارات
ابن قولویه قمی از قول حمدان نقل می‌کند: روزی به محضر مولایم حضرت امام جواد(ع) تشرّف پیدا کردم و به ایشان عرض کردم: پاداش زائری که مرقد پدرت حضرت رضا علی بن موسی الرضا(علیه آلاف تحیّة و الثّناء) را در خراسان زیارت کند، چقدر است؟ امام در پاسخ فرمود: کسی که قبر پدرم را زیارت کند، خداوند گناهان حال و گذشته او را خواهد آمرزید. حمدان می گوید: من ایوب بن نوح را ملاقات کردم و گفتم: ای اباالحسین! من از مولا و حجت خدا امام جواد، چنین و چنان شنیدم، ایوب گفت: ایا من به دانش تو بیش از آنچه شنیده‌ای، نیفزایم؟ گفتم: بله. گفت: من از امام جواد(ع) این روایت را شنیدم و سپس آن حضرت افزود: کسانی که پدرم را زیارت کنند، در روز قیامت برای آنان منبرهایی مقابل منبر رسول الله(ص) نهاده خواهد شد، تا همه از حساب و کتاب قیامت فارغ شوند.

آن گاه حمدان می‌گوید: من بعد از چندی، ایوب بن نوح را دیدم که به شهر طوس به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شده. تا مرا دید گفت: به زیارت مولایم آمده‌ام و هدفم به دست آوردن منبری است که امام جواد(ع) فرموده است.

رفع گرفتاری ها
امام باقر(ع)، از جدّش، از امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده است که پیامبر(ص) فرمود: پاره اى از پیکر من در خراسان دفن خواهد شد، هر گرفتارى که او را زیارت کند، خدا ناراحتى او را برطرف سازد، و هر گنهکارى که به زیارت او رود، خداوند گناه او را ببخشد.(1)

ایمنی از آتش
ابوهاشم جعفرى می گوید: امام جواد(ع) فرمود: میان دو کوه طوس، پاره اى است که آن را از بهشت ستانده اند، هر که بدان جا درآید، روز رستاخیز از آتش ایمن خواهد ماند.(2)

دستگیری از زائران: امام رضا(ع) فرمود: هر کس که دورى سفر را بر خود بپذیرد و به زیارت من آید، من در روز قیامت در سه جایگاه به نزد او خواهم شتافت تا او را از تنگنا به در آورم: آن جایى که نامه اعمال دست به دست مى شود، در صراط، و هنگام سنجش اعمال.(3)

برتری زیارت امام رضا(ع)
علی بن مهزیار می گوید: به امام جواد علیه السلام عرض کردم فدایت شوم زیارت حضرت رضا علیه السلام افضل است یا زیارت امام حسین علیه السلام حضرت فرمودند :زیارت پدرم امام رضا علیه السلام افضل است چون امام حسین علیه السلام را تمامی مردم زیارت می کنند و پدرم را تنها شیعیان خاص زیارت می کنند.(4)

1. عیون اخبار الرضا(ع) 2:257؛ امالى صدوق، ص119
2. عیون اخبارالرضا(ع) ج2، ص 256
3. خصال 1:109؛ امالى صدوق 121
4. الکافی ج : 4 ص : 584
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
السلام عليك يا على ابن موسى الرضا
Iran, Islamic Republic of
"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک والعن اعداءهم اجمعین"

سلام خدا، بر شما یا امام رضا.
ما را بطلبید تا بی تکلف، به زیارت شما بیاییم و کم همتی خود را، کم قسمتی ننامیم.
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا عدد ما احاط به علمک
Iran, Islamic Republic of
تو روایات هست وقتی مولانا حجة بن الحسن العسکری (عج) ظهور میکند، دین آنقد کج و تحریف شده که مردم میگویند دین جدید آورده!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. وسلام
Iran, Islamic Republic of
احسنت خیلی عالی بود
درود
Romania
درود بسیار عالی
Iran, Islamic Republic of
احسنت خیلی عالی بود