جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آمریکا:

برنامه‌ای برای دیداربا مقام‌های کره شمالی نداریم

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 589488
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر این باور است که ایالات متحده هیچ طرح و برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های کره شمالی در جریان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ندارد.
برنامه‌ای برای دیداربا مقام‌های کره شمالی نداریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی تأکید کرد: واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های کره شمالی در جریان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی یا پس از آن ندارد.

وی در ادامه افزود: در این خصوص سیاست آمریکا تغییری نکرده و ایالات متحده تصمیمی برای ملاقات با مقام‌های کره شمالی ندارد.

این در شرایطی است که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پیش از این احتمال دیدار مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا با مقام‌های کره شمالی در جریان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی را رد نکرده است.

وی روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه پرو در لیما تأکید کرد: در خصوص سفر معاون رئیس جمهور برای شرکت در المپیک و اینکه آیا فرصتی برای او به‌وجود می‌آید تا با مقام‌های کره شمالی دیدار کند، تصور می‌کنم تنها باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

تنش‌ها بین کره جنوبی و کره شمالی طی هفته‌های اخیر تا حدی کاهش یافته و ورزشکاران دو کشور قصد دارند زیر یک پرچم مشترک در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کنند.آمریکا بارها تهدید کرده است که همه گزینه‌ها از جمله راهکار نظامی در قبال مسئله هسته‌ای کره شمالی روی میز است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *