پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲
واشنگتن:

اگر احترام می‌خواهید آمریکایی‌ها را آزاد کنید!

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 589467
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی محکومان امنیتی در ایران شد و احترام دنیا به ایران را به آزادی این مجرمان مشروط کرد.​
اگر احترام می‌خواهید آمریکایی‌ها را آزاد کنید!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری روز سه‌شنبه ادعاهای مداخله‌جویانه درباره مجرمان امنیتی در ایران را تکرار کرد. 

پیش از این گزارش‌ها مدعی شده بودند «باقر نمازی»، از مقام‌های رژیم پهلوی که به جرائم امنیتی در ایران بازداشت شده، پس از مرخصی چند روزه در پی احضار مقامات زندان به اوین بازگشته است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «از شنیدن این خبر که حکومت ایران او را به زندان بازگردانده است، ناباورانه متأسفیم.»

«ناوئرت» در ادامه گفت در صورتی که ایران می‌خواهد توسط جامعه جهانی مورد احترام قرار بگیرد، بایستی آمریکایی‌هایی که در ایران بازداشت شده‌اند را آزاد کند. 

او گفت: «برخی از آمریکایی‌ها هستند که از مدت‌ها پیش در آنجا زندانی شده‌اند و ما می‌خواهیم که آنها به وطنشان برگردند. ایران اگر می‌خواهد بخشی از جامعه جهانی باشد و توسط دنیا مورد احترام قرار بگیرد،  بایستی این آمریکایی‌ها را آزاد کند.»

«باقر نمازی»،  آخرین استاندار رژیم پهلوی در استان خوزستان بود که از او به عنوان یکی از عوامل کلیدی شبکه سازی برای ایجاد تغییرات مدنظر آمریکا در ایران یاد می‌شود. گفته می‌شود وی از طریق حضور در انجمن‌ها و مجامع بین المللی و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ـ به اصطلاح بشر دوستانه ـ علیه منافع امنیتی جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده است. 

دستگیری  وی در سال 2016 پس از ورود به کشور با هدف کشف لایه‌های پیچیده فساد اقتصادی و اطلاعاتی گسترده شبکه مرتبط با انگلیس و آمریکا در ایران صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولا شما غلط زیادی کردین که میخواین زندانیان آمریکایی نکبت به وطنشون برگردنند اگر آمریکا میخواد زندانی هاش آزاد شوند اولا در امور داخلی ایران دخالت نکنند ثانیا در ایران جاسوسی نکنند رابعا علیه منافع ایران در داخل و خارج از ایران اقدام نکنند تا گرفتار نشوند و تا زمانیکه شما دست از ضربه زدن به انقلاب و اسلام برندارید با مشت آهنین ملت دهانتان را خورد خواهیم کرد .
دیپلمات صحرای ربذه
Iran, Islamic Republic of
هـــــی دلقک تروریست پرور.
اگر منظورت از جامعه جهانی :
انگلیس همان دزد بین المللی یا
فرانسه کمپ تروریست ها یا
آلمان این خاجه صهیونیست یا
کشور قرون وسطی عربستان است
اینها را ما استکبار می نامیم. خط و نشان برای ما نکش .
چون دیپلمات انقلابی هستیم که رهبرش فرمود :
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.