جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راز جنایت شبانه 9 ساله شد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 589451
راز قتل پسر جوان در درگیری خیابانی پس از 9 سال سر به مهر باقی مانده است.
راز جنایت شبانه 9 ساله شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام‌جم، نیمه‌شب چهارم مرداد 87 درگیری دسته جمعی در پارک قائم در شهرک ولیعصر به خون کشیده شد و یک پسر 25 ساله به نام حسین با ضربه‌های قمه و چاقو زخمی شد. وی که به بیمارستان اقبال منتقل شده بود به علت شدت جراحات جان سپرد و هفت شرکت‌کننده در نزاع بازداشت شدند.

متهمان که همگی 20 تا 25ساله بودند، خود را بی‌گناه خواندند و ادعا کردند فقط در دعوا حضور داشته‌، ولی ضربه‌های مرگبار را به قربانی نزده‌اند. با ادامه تحقیقات پلیس یکی از شرکت‌کنندگان در دعوا به نام صادق به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت بازجویی قرار گرفت اما وی نیز خودش را بی‌گناه خواند.

این متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران، پای میز محاکمه ایستاد. قضات دادگاه با توجه به انکار متهم، پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. وقتی صادق 50 بار سوگند بی‌گناهی یاد کرد، حکم برائت برای وی صادر شد.

این حکم در دیوان عالی کشور تائید شده بود که اولیای‌دم درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. آنها در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و گفتند، چون با گذشت 9 سال از این ماجرا قاتل پسرمان شناسایی نشده و هیچ یک از شرکت‌کنندگان در دعوا نیز قتل را گردن نگرفته، درخواست داریم تا دیه از صندوق بیت‌المال پرداخت شود. چون باگذشت سال‌ها از این ماجرا دیگر ما نمی‌توانیم مظنونی را به دادگاه معرفی کنیم.

قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به این‌که قتل در درگیری دسته جمعی رخ داده درخواست اولیای‌دم مبنی بر دریافت دیه را رد کردند. دیروز این حکم در شعبه 29 دیوان عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شد تا راز سر به مهر کشته شدن پسر جوان 25 ساله شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *