پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکا: کره‌شمالی تهدیدی غیرقابل پیش‌بینی است

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 589326
یک مقام آمریکایی اعلام کرد، برنامه هسته‌ای کره شمالی باید به طور کامل، به شکل غیرقابل‌برگشت و با قابلیت اعتبارسنجی متوقف شود.
آمریکا: کره‌شمالی تهدیدی غیرقابل پیش‌بینی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رابرت وود، سفیر خلع سلاح آمریکا در «کنفرانس خلع سلاح» که با حمایت سازمان ملل برگزار شده، گفت، پیونگ‌یانگ شاید از قابلیت حمله به آمریکا با موشک‌های بالستیک دارای کلاهک هسته‌ای فقط چند ماه فاصله دارد.

وی ادامه داد: کره‌شمالی، روسیه و چین زرادخانه‌های هسته‌ای خود را در برخی موارد با این هدف توسعه می‌دهند که با دستیابی به ظرفیتهای جدید هسته‌ای کشورهای دیگر را مورد تهدید قرار دهند.

هم‌چنین، جو یونگ چل، نماینده کره‌شمالی در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، اعلام کرد: واشنگتن به دنبال افزایش خصومت‌ها در شبه‌جزیره کره است.

وی ادامه داد: با توجه به ابعاد و ماهیت ارتش آمریکا به نظر می‌رسد که این کشور به دنبال انجام حملات پیش‌دستانه علیه کره شمالی است.

او تصریح کرد: آنها حجم گسترده‌ای از تجهیزات هسته‌ای به شبه‌جزیره کره ارسال کرده‌اند.جو یونگ چل خاطرنشان کرد: مقام‌های آمریکایی از جمله رییس سیا و وزیر دفاع این کشور درباره تهدید موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی مدام سخت به میان می‌آورند تا ادعای خود را در خصوص گزینه نظامی موجه نشان دهند. حمله محدود پیش‌دستانه به کره‌شمالی در دولت آمریکا در دست بررسی است.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *