شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آلمان پیشرو در نقض قوانین بروکسل دراتحادیه اروپا

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 589242
یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست حزب سبز این کشور نوشت که آلمان بیشترین نقض قوانین بروکسل در اتحادیه اروپا را در پرونده خود دارد.​
آلمان پیشرو در نقض قوانین بروکسل دراتحادیه اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه "هندلزبلات" آلمان در گزارشی نوشت که به ندرت یک کشور در اتحادیه اروپا مانند آلمان تا این اندازه قوانین اروپایی را نقض کرده است. به این ترتیب آلمان نه تنها در عرصه سیاسی نقش پیشرو در اروپا را دارد بلکه در عرصه نقض قوانین این اتحادیه نیز در صدر جدول قرار می گیرد.
 
به گزارش روزنامه "هندلزبلات آلمان" و با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست فراکسیون حزب چپ این کشور در حال حاضر 74 پرونده نقض قراردادهای اتحادیه اروپا علیه جمهوری فدرال آلمان جریان دارد.  12 مورد از آن ها اخیرا به دادگاه اروپایی ارجاع شده است.

مارکوس ترسل از نمایندگان حزب سبز آلمان اظهار داشته است که  بویژه در زمینه های حمل و نقل و محیط زیست دولت فدرال آلمان در اجرای قوانین اروپایی بسیار بد عمل کرده است.آلمان اخیرا از جمله به دلیل مسئله آلودگی هوا به دلیل صنعت خوروسازی آن شدیدا تحت فشار کمیسیون اروپایی برای اجرای قوانین اروپایی در این راستا قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه هندلزبلات آلمان البته این تنها یکی از تعداد زیاد خطاهایی است جمهوری فدرال آلمان  و بخش های صنعتی آن انجام می دهند. شمار پرونده های مربوط به نقض قوانین اروپایی در آلمان نسبت به سال 2013 حدود یک پنجم افزایش داشته است. به این ترتیب آلمان در کنار اسپانیا جزو نقض کننده ترین قوانین بروکسل در این اتحادیه است.

پرونده آلودگی هوا در آلمان به عنوان یکی از موارد نقض قوانین اروپایی اخیرا بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.
  در پی بالا گرفتن مناقشات بین اتحادیه اروپا و آلمان درباره آلودگی هوای شهرهای این کشور، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اقدامات سریع علیه این مسئله را وعده داد. به این ترتیب دولت آلمان می خواهد با مسئله آلودگی هوا در شهرهای آلمان مبارزه کند. البته در سال 2017 هم صحبت هایی درباره برنامه های سریع در این راستا بود.
مرکل همچنین این مسئله را روشن کرد که حدود 20 شهر در آلمان وجود دارد که دی اکسید نیتروژن در آن بالاتر از حد مجاز است.

به نوشته نشریه "دی سایت" آلمان، مسئله آلودگی بالای هوا در بسیاری شهرهای آلمان مدتهای طولانی است که مشخص شده است. هفته گذشته در همین راستا "باربارا هندریکس"، وزیر محیط زیست آلمان به بروکسل فراخوانده شد تا در این باره توضیح دهد که چرا برلین تا به حال اقدامات کمی در مقابله با این مسئله انجام داده است.
وزیر محیط زیست آلمان در بروکسل به خاطر اهمال کاری هایی که در این زمینه انجام شده است عذرخواهی کرد و وعده یک برنامه سریع و اضطراری پاک کنندگی هوا را داد.

بروکسل چند روزی به آلمان فرصت داده تا راهکاری بیاندیشد وگر نه این مسئله را به دادگاه اروپایی می کشاند.
وسایل نقلیه دیزلی به عنوان یک عامل مهم برای ایجاد آلودگی هوا مطرح هستند. دولت آلمان تلاش می کند این مسئله را بدون ممنوعیت تردد این گونه وسایل نقلیه حل کند اما سال هاست که نتوانسته این مسئله را تحت کنترل درآورد.
آلودگی هوا عامل بسیاری بیماری های تنفسی و گردش خون است. بر اساس اطلاعات کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا سالانه بیش از 400 هزار نفر اروپایی به دلیل کیفیت بد هوا می میرند. کمیسیون اتحادیه اروپا باید در این امر مداخله کند.
اتحادیه های حمایت از محیط زیست آلمان اقدامات دولت در راستای مبارزه با آلودگی هوا را ناکافی می داند. این اتحادیه ها و برخی احزاب آلمانی از جمله حزب سبز آلمان فشارها در این راستا بر دولت را افزایش می دهند.

انجمن شهری آلمان هم از صنعت خودروسازی اقدام سریع در این راستا را درخواست کرده و اعلام کرده است که اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر شکایت کردن از آلمان در این باره در دادگاه اروپایی نشان از جدی بودن شرایط دارد. انتشار اکسید نیتروژن باید با بیشترین سرعت کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *