پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۵۱

کاش مردم به روحانی رای می دادند تا رئیس جمهور بشود

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 589122
کاش اجازه می دادند یک شب دسته جمعی ،یک دلاری و هزار تومانی در دست بگیریم و در خیابان های شهر شادی کنیم و برقصیم،همان یک شب به چند سال سختی می ارزید. کاش دستشان را از گلویمان بردارند تا وقتی روحانی می گفت:«شما اینها را نمی شناسید،میخواهند در پیاده رو ها دیوار بکشند» ما بتوانیم از خوشحالی جیغ بکشیم و غم های عالم را فراموش کنیم.
کاش مردم به روحانی رای می دادند تا رئیس جمهور بشود
به گزارش جهان نيوز، حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان در کانال تلگرامیاش نوشت: هفته قبل آقایی در سیمای جمهوری اسلامی با رشید پور گفتگو می کرد، ظاهر معقولی داشت و حرف های خوبی می زد، کاش مردم به او رای می دادند تا رئیس جمهور بشود و این مشکلات را حل کند.
 
کاش یک دیپلمات راستگو مثل «عراقچی» داشتیم تا صادقانه به مردم وضعیت تحریم و پول نفت و برجام را بگوید، افسوس که آنها کاره ای نیستند و مشتی دروغگو مدام به مردم وعده و اطلاعات غلط می دهند. کاش می شد از دست دیوار کشیدن های «رئیسی» در پیاده رو ها خلاص شویم،واقعا همه بدبختی های ما از همین کارهاست.
 
کاش این «جلیلی» بعد از سالها مذاکره کردن، دست از کله شق بازی بر می داشت و به جای بیانیه خواندن، فن مذاکره یاد می گرفت و «برد-برد» را رقم می زد. کاش در بین اینهمه آدم، یکی بود که می توانست برایمان «برجام»رقم بزند و آرزوی یک ملت در برداشتن تحریم ها را عملیاتی کند. آخ که اگر برجام داشتیم...همه چیزمان درست می شد.
 
کاش اجازه می دادند یک شب دسته جمعی، یک دلاری و هزار تومانی در دست بگیریم و در خیابان های شهر شادی کنیم و برقصیم،همان یک شب به چند سال سختی می ارزید.
 
کاش دستشان را از گلویمان بردارند تا وقتی روحانی می گفت: «شما اینها را نمی شناسید،میخواهند در پیاده رو ها دیوار بکشند» ما بتوانیم از خوشحالی جیغ بکشیم و غم های عالم را فراموش کنیم.
 
کاش اقلا یک کنسرتی برگزار می شد تا کمی اوضاع بهتر شود. کاش با چند دختر خیابانی و بیابانی ،حواس ها را پرت می کردند و روح و روان مردم شاد می شد.
 
کاش «حسام الدین آشنا» کاری بکند، توئیتی بنویسد و با قدرت تحلیل گری و عملیات روانی اش، آرامش را به بازار برگرداند. کاش می شد ژنرال «زنگنه» وزیر نفتمان باشد تا بتواند پول نفت را به کشور بیاورد، بقیه عرضه این کارها را ندارند.
 
کاش اقلا یک دیپلمات عاقل داشتیم تا کمی با «کری» قدم بزند و کنار گوشش از مشکلات بگوید و او را فریب بدهد. کاش دولتی داشتیم که می توانست برای اولین بار در تاریخ بشریت،بین سران حاکم در آمریکا شکاف بیندازد و حق ما را از آنها بگیرد.
 
کاش مردی مثل «جهانگیری» فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی بود تا به جهان نشان می داد مدیریت بر اساس دانش و علم و با تکیه به توان داخلی ،بدون دخالت برادر و ...یعنی چه؟
 
 کاش به جای آدم های جنگ طلب و ستیزه جو با دنیا، امروز دولتی سرکار بود که بخاطر وجود آنها، صف سرمایه گذران خارجی به ایران کشیده می شد و سیل پول را به کشور سرازیر می کردند.
 
کاش بزرگ مردی مثل«لاریجانی» رئیس مجلس بود تا تحرکات بچه گانه نمایندگان در برابر دولت را کنترل می کرد و اجازه نمی داد با سوالات بی مورد  از رئیس جمهور،وقت کشور تلف شود و کاری می کرد که دولت بتواند با فراغ بال به کار مردم برسد.
 
کاش مجلسی داشتیم که می توانست یک تنه به مردم کشورش خدمت کند و برجام و پالرمو و اف ای تی اف و ... را در بیست دقیقه تصویب کند و وقت اضافی را به مرخصی برود.
 
کاش از توان حسین فریدون برای پروژه های مهم انتقال پول استفاده می شد تا بازار به این نوسانات بد نیفتد.واقعا نادیده گرفتن استعداد ها تا کی؟
 
کاش و هزار کاش دیگر....اما این آرزوها فایده ای ندارد 
 
این سفره مردم است که  کوچک وکوچکتر می شود.
 
این برف آمارهای دروغ است که پیش کوچکترین حقایق اقتصادی جامعه آب می شود.
 
دولتی که با وجود همراهی بی سابقه و تاریخی همه ارکان نظام، عرضه کمترین تکاپو و تحرکی  ندارد و حتی در مهار بحران ناشی از سی سانت برف عاجز است، نیاز به منتقد ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقایان اصلاح طلب دُن کیشوت وار با توهمات مبارزه می کنند بیست سال است رقبای خود را به دیوارکشی در خیابانها وزنانه و مردانه کردن پیاده روها و ...متهم می کنند بیست سال است طرف مقابل را به جنگ طلبی متهم می کنند بیست سال است آمادگی کشور برای دفاع از کشور در صورت جنگ افروزی اسراییل و آمریکا را جنگ طلبی تبلیغ می کنند کدام دیوار را کشیدند که شما خرابش کردید؟کدام جنگ را ما شروع کردیم به قول حافظ شیرازی (یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد -بیا کین داوری ها را به پیش داور اندازیم)زهی بی شرمی و بی انصافی
Iran, Islamic Republic of
هر نکبتی که از ناحیه دولت و مجلس سر مردم بیاد حقشونه چون خودشون انتخاب کردند

Iran, Islamic Republic of
انتخاب اصلح بودن
تایید شورای نگهبان و تنفیذ رهبری عزیزمونو دادن که جانم به فدای اقا بشه بعدشم رای ۲۴ میلیون نفر رو پشتش داره
شما بوق بزن اقلیت
پشیمون با چشم باز
Iran, Islamic Republic of
باز سروکلت پیداشد ژن خوب؟؟
Iran, Islamic Republic of
اولا شما که هیچ وقت رهبر و شورای نگهبان رو قبول نداشتید. شما افسادطلبان و ضدانقلاب رو میگم. پس بهتره راجع به عملکرد ضعیف روحانی پاسخگو باشی و پشت رهبری و شورای نگهبان، قایم نشی.
ثانیا، فعلا قانون میگه فیلتر شورای نگهبان، رأی وار عمل کنه. 7 نفر رأی دادن به روحانی، 5 نفر رأی ندادن. این شد که ایشون از این فیلتر لازم اما ناکامل، رد شد...
ثالثا، از سخنرانی ها و نیز دستورات رهبری در حوزه های مختلف، معلوم میشه رهبری، چقدر عملکرد روخانی رو قبول داره. نگم سنگین ترید. اما رهبر، به رأی همون 24 میلیون، احترام میگذاره. حتی اگه خودش اینو قبول نداشته باشه.
نقطه مقابلش شما افسادطلبان و ضدانقلاب. با افکاری شوم و روحیه ای دیکتاتورمآبانه، رأی طرف مقابل رو قبول نکردید و فتنه کردید.
این رو هم بدون به پشتیبانی همین رهبری، افسادطلبان و ضدانقلاب را نه که در انتخابات شکست بدیم، بلکه کلا مضمحل خواهیم کرد. ان شاء الله
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
تایید شورای نگهبان را آقای رئیسی هم داشت پس چرا روحانی که کاندیدا بود آنقدر تهمت به او زد و گفت دیوار تو پیاده روها می کشند و ۳۸ سال است غیر از اعدام و زندان کاری بلد نیستند بله آقای رئیسی هم تایید شده شورای نگهبان بودند جان ما هم به فدای رهبر و یاران رهبر
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات اخیر گویای این حقیقت بود که مردم از رای به روحانی به شدت پشیمان شده اند.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز بنده دیگاه جناحی ندارم اما اینکه شما میگویید روحانی رای 24 میلیونی را دارد باید ازفعل ماضی استفاده کنید و بگویید این رای را داشت!
انتخاب روحانی در هر 2 دوره محصول هماهنگ نبودن و اتحاد اصولگرایان بود و میتوان گفت روحانی ازاین خلاء استفاده ( بخوانید سوءاستفاده ) کرد و انتخاب شد
درمورد قانون البته باید گفت بلی ایشان رئیس جمهورقانونی است اما این قانونی بودن رافع مسئولیت و وعده های انتخاباتی ایشان درمورد رفع بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و موارددیگرنیست...مردم چون مشاهده کردند وعده های ایشان توخالی است به خیابان ریختند ( منظورم معترضین واقعی است نه آشوبگران )
البته سامان دادن به اقتصاد و معضلات کشور و رفع تنگناهای مردم واقعا یک تیم قوی ، باانگیزه ، متخصص و اینکاره را می خواهد که پای کار باشند نه وزیرانی که از این پست ها و سمت ها ارضاشده اند!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود دوست عزیز جناب نسل قدیم
باید عرض کنم جانا سخن از زبان ما می گویی
چرا شما جماعت از گذشته عبرت نمي گيريدو دائما" آراء 24 ميليوني را بر سر منتقدان شيخ حسن مي كوبيد؟!
مگر بني صدر خائن در اولين انتخابات رياست جمهوري پس از پيروزي انقلاب حائز اكثريت آراء مردم نشد؟ مگر همو نبود كه با استناد به همين آراء در برابر رهبر كبير انقلاب ايستاد و دائم آراء يازده ميليوني را بر سر منتقدان و مخالفانش مي كوبيد و به خيال خام خودش مي خواست به پشتوانه همين يازده ميليون ,مسير انقلاب را طبق افكار مسموم و مشكوك خودش منحرف كنه؟!
آخرش به كجا كشيده شد؟! با منافقين خائن وطن فروش همراه وهم نظر شد. و سرانجام هم با آن وضعيت نكبت بار و مضحك از كشور فرار كرد و به دامان اربابان جنايت پيشه غربيش پناه برد.
Iran, Islamic Republic of
تمام صحبتهای دوست عزیزمان حسین شمسایی وجه تشابه ای هم دارد که درست میجسبد به خود ایشان و تفکرشان و ایشان خودشان بیرون از این دایره نیستند
Iran, Islamic Republic of
جیگر طلا تو بگو کی را انتخاب کنیم
Iran, Islamic Republic of
خدا گفته وقتی که بدهای شما سر کار آمدند و شما کاری نکردید باید چراغ سیمی بردارید و در شب تاریک دنبال قطره آب طهور بگردید
Iran, Islamic Republic of
عالي بود
مودی
دمت گرم آقای شمسیان
عجب مطلبی زدی
کاظم
Iran, Islamic Republic of
ایکاش . ایکاش . ایکاش..
ایکاش همه مسئولین برن استخر.!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا
شیخ حسن واسشون یه استخر تو نهاد ریاست جهوری زده تووووپ

اما باز هم استخر فرح یه چیز دیگه است
Iran, Islamic Republic of
ناقلا تو اسخره فرح را از کجا دیدی؟!
Iran, Islamic Republic of
شاید یه جورایی ژن برتره ولی رو نمی کنه

یه تست DNA باید ازش بگیریم
Iran, Islamic Republic of
همراهی همه ارکان نظام را خوب اومدی-اگر شرایط قبل از برجام بود الان دوران ریاست جمهوری اولین رئیس جمهور حکومت بعد از جمهوری اسلامی در حال اتمام بود-اگر هم حکومت دوام میاورد الان بودجه کشور بیش از پنجاه درصد کسری داشت-کشوری که برایش سیصدهزار جوان خون دادند را نمی توان به امثال رئیسی سپرد.
Iran, Islamic Republic of
سیصد هزار جوان خون دادند؟حالا که به روحانی سپردید از خون ۴۶۰نفر شهدای منا چقدر دفاع کرد از شهدا شما صحبت نکنید که در این زمینه کارنامه تون افتضاحه و ما حرف برای گفتن زیاد داریم ۳۰۰ هزار شهید به قول شما ولی آقای کروبی چند سال در بنیاد شهید چه عملکردی داشت؟
Iran, Islamic Republic of
هدف برجام لغو تحریمهای ظالمانه بود که محقق نشد و با تصویب مادر تحریمها (کاتسا) و تمدید 10 ساله تحریم آیسا تشدید هم شدند و اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم از قبل از برجام بسیار بدتر هم شد.
Iran, Islamic Republic of
کشوری که برایش سیصد هزار جوان خون دادند نباید بدست لیبرال ها سپرده می شد که متاسفانه اینچنین شد.
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها چی کردن که مردم لیبرالها رو بهشون ترجیح دادن ؟ عوض متهم کردن یه کم فکرکن ؟
Iran, Islamic Republic of
اینا همه شون مثل هم هستن و جنگ شون زرگریه

هر دو هم با نیروهای انقلابی مشکل دارن
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان شما ان شاالله دور بعد کاندیدای ریاست جمهوری شوید و این آرزوهایتان را برآورده سازید.
Iran, Islamic Republic of
ایول داداش- حقا که واقعیت رو گفتی. دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
رای دادن داداش تا کور شود هر انکه نتواند دید
از متحجرین که بهتره
Iran, Islamic Republic of
متحجر آنهایی هستن که انتخاب اشتباه خود را نمی پذیرند و بر تفکر غلط خود پافشاری می کنند.
Iran, Islamic Republic of
به روحانی رای دادم میدونستمم این رای اشتباه است اما به رییسی رای میدادم اشتباه بزرگتری بود متحجر تویی که نمیدونی رییسی و امثالش چه خاطرات تلخی برای مردم گذاشتن که اونطور کسانیکه روحانی رو هم قبول نداشتن رفتن به روحانی رای دادن تا رییسی رای نیاره ...
Iran, Islamic Republic of
اره جانم ! خاطرات تلخ چهارسال اول دولت روحانی رو خوب گفتی ! گفت 100روزه درستش میکنم واخرچهارسال گفت هر کی این حرف رو زده احمقه ! چهل سال دیگه هم مشکل اقتصادی هست!
گفت پناه میبره به خدا از بستن دهان منتقدان! بعد با 52 لقب اونها را راهی جهنم کرد! گفت میرم با کدخدا میبندم راحت تره! اروپائیها دنباله رو کدخدا هستند ،بعد که کدخدا عربده کشید ! گفت دوستان اروپائی جلوی امریکا میایستند!
خاطران گزنده ایست..........
Iran, Islamic Republic of
حقوق های نجومی و بتن ریختن قلب راکتور اراک و لغو نشدن تحریمها و گستاخ تر شدن دشمن و افزایش نرخ دلار و عوارض خروج از کشور و بودجه ریاضتی سال 97 خاطرات تلخ دولت روحانی است .
Iran, Islamic Republic of
مردم خاطرات دادگاههای ناعادل و فراموش نکردن آسمون برید زمین بیاید مردم به روحانی رای دادن همون آراء رئیسی هم بخاطر قالیباف بود کسی خودش و قبول نداره جز اطرافیانش
Iran, Islamic Republic of
چه فرق می کنه رییسی و قالیباف هر دو عزیزما هستند مگه قالیباف از شماست؟
اين كينه اي كه تو از رئيسي نشون دادي و از خاطرات تلخ ياد كردي, ثابت ميكنه كه به احتمال زياداز بستگان همان منافقيني كه در دهه 60 به درك واصل شدند ,هستي.
Iran, Islamic Republic of
کاش هزار تا روزنامه کیهان داشتیم
کاش وحدت داشتیم
کاش کاش گفتن هایمان بوی سیاسی نمی داد
کاش بجای نمک مرهم بودیم
کاش انگیزه ها واقعا خدمت به مردم بود
کاش فرهنگ نقد داشتیم
کاش موقعی که کشور داشت تحریم می شود زبان داشتید
کاش وقتی تورم 40 درصد بود سفره مردم را متر می کردید
کاش زمانی که سطح توقع را بالا می بردیم زبان داشتید
کاش اصلاح طلب یا اصول گرا نمی کردیم
کاش نصایح رهبری در باب دوقطبی نکردن جامعه را گوش می دادید
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم.ولی عزیزم! وقتی مردم رو میفرستید جهنم گرم شوند چون به برجام ... ،گفتن بالای چشمت ابروست ،دقیقا شما کجا بودی وکجا هستی؟!
Iran, Islamic Republic of
کجا بودن را از حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان بپرسید وقتی کاغذ پاره های تحریم داشت تصویب می شد
M.sh
Iran, Islamic Republic of
منم دقیقا اشتباه مثبت دادم.
كاش دها وصدها روزنامه زنجيره اي اصلاح طلب داشتيم.
كاش موقعي كه از داخل كشور به دشمنان بيروني التماس ميكردن كشور ما را با تحريمهاي فلج كنند تحت فشار مضاعف قرار دهند شماها شعور داشتين.
كاش مسئولين ما ظرفيت وجنبه انتقاد پذيري داشتند.
كاش حول آرمانها و ارزشهاي انقلاب و نظامي كه خون سيصدهزار شهيد به پايش ريخته شده وحدت داشتيم و درك مي كرديم كه آن شهدا براي دفاع از كدام ارزشها حاضرشدند جانشان را بدهند.
كاش اينقدر وجدان داشتيد كه قبول كنيد الآن هم چرخ سانتريفيوژها ازچرخش افتاده وهم چرخ زندگي مردم
كاش اصلا" اين جناح بنديها و باندبازهاي مسخره كشورخراب كن را نداشتيم.
كاش مي فهميديدكه عامل و باعث و باني اصلي دوقطبي كردن جامعه ,كسي نيست جز مسئولين و حاميان گردن كلفت پشت پرده آنها .
كاش مسئولين ما آنقدر بصيرت و دورانديشي داشتند كه براي ترميم زخمهاي كشور و ملت و نظام ,بجه اعتماد بيجا و غلط به كدخداي وحشي غرب ,به توانائيها و استعدادهاي مردم ايران اعتماد مي كردند.
كاش حداقل يه مقايسه اي مي كردين بين وعد و وعيدهاي داغ و دهن پركن شيخ حسن در روز بعد از اجراي ننگنامه برجام با شرايط اين روزهاي مملكت و حرفهايي كه حاميان سرسخت آنروز برجام در اين ايام مي زنند.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ننگنامه برجام یعنی زیر سوال بردن کل نظام و رهبری.
یه سد را در نظر بگیر آب رودخانه ای باید سالها در آن بریزد تاپرشود. وقتی قطنامه ها جلوی این آب را گرفته پایین داره آب مصرف میکنه و سد خالی شده حالا برجام جلوی رودخانه را باز کرده حتما زمان نیاز است تا سد دوباره پر شود
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ها هیچ تاثیری در تحریمها نداشت زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطع نامه ای برایش صادر نمی شود تحت تحریم است .
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ننگنامه بود دیگه پس چی بود؟ انتقادات رهبری از برجام را سرچ کن و برجام را با نظام گره نزن برجام با این شکل و شمایل آن چیزی نبود که رهبر می خواست. این برجام دستپخت دولت روحانی...بود
علی
Iran, Islamic Republic of
تمام این کاش ها از نداشتن مسئول دلسوز و با وجدان در این مملکت است به دین کاری نداریم اگر مسئولین وجدان داشتند که ندارند این وضعیت ملت و مملکت نبود
Iran, Islamic Republic of
خدا را صد هزار مرتبه شکر که رئیسی رای نیاورد .خدا به رئیسی خیلی کمک کرد .
احمد
Iran, Islamic Republic of
این نیز بگذرد
United States
آقا قلمت طلا. بد جور ضایع شدنشان را قلم زدی. اینها که روشون خیلی زیاده. نمونش ...عراقچی بود که فکر میکنم اوضاع یه مملکت دیگه رو را بعد از برجام توجیه میکرد. خدا میدونه منظورش کجا بود ولی مطمئنا ایران تبود.
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمد رنانی،استاد دانشگاه اصفهان:

دوستان آنچه با عث تعجب است اینکه به جای اینکه ملت طلبکار حکومت و شورای نگهبان و نهادهای تاثیر گذار در تصمیم گیری و تصمیم سازیهای کلان کشور باشند ،برعکس این امامان جمعه و صدا و سیما و شورای نگهبان و...،است که گویا طلبکار است .
که چرا چنین شد و چنان شد و چنین و چنان دیگر نشد ،و حاصل انتخابتان اینگونه بود و این نواقص و کاستی ها را داشته و دارد و اینکه چرا شما گرسنه اید و بیکار و تجارت خارجی تان اندک است و غیره و غیره ،
کسی به کسی گفت فلان فلان پدرت که از گرسنگی مرد ،،،
وی پاسخ داد فلان فلان پدر خودت ،مگر داشت و نخورد !!!؟؟؟؟
حال حکایت ما و حاکمیت است .
از بام تا شام در بوق و کرنا میکنند که روحانی چه کرد و چه نکرد و چرا اینگونه است و آنگونه نیست !!!!
شما بفرمایید کدام گزینه بهتر و شایسته تر را در مقابل مردم قرار دادید که انتخاب نکردند ؟
...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
استاد محترم سلام ظاهرا حضرت عالی با دولت خیلی رودربایستی دارید که کراراً می گویید حاکمیت .تا دولت را منها کنید و به شورای نگهبان و بقیه نهادها حمله کنید تعجب می کنم اسمی از دولت که قوه اجرایی است و مجلس که ریل گذار مسیر دولت است نمی آوردید بنده بی سواد هستم استاد نیستم ولی اگه جای آن فرد که داستانش را گفتید بودم به طرف پاسخ می دادم... و آنکه به من قول داد از ماهی چهل و پنج هزار تومن بی نیازت می کنم
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
علم چندان که بیشتر خوانی/ چون عمل در تو نیست،نادانی
مینایی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز محترم چرا نظر بنده را منتشر نکردی اگر احساس میکنید که به بال قبای کسی یا جایی یانهادی
بر می خوره نظرات همسنگ با نظر بنده را انعکاس دادید
تنها سایتی که مردانه نظرات موافق و مخالف یک مطلب چاپ مینکه سایت شماست‌ آخه بیان علل این وضعیت نابسامان جامعه جز رسالت شماست .