پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۱۷هزار دانشگاهی به عتبات عالیات می روند

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 589098
مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: 17 هزار نفر از دانشجویان و دانشگاهیان در اواخر بهمن ماه امسال به عتبات عالیات مشرف می شوند.
۱۷هزار دانشگاهی به عتبات عالیات می روند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، حجت السلام سیدمحمدرضا فقیهی عصر دوشنبه در مراسم همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان در دانشگاه تهران افزود: 96 هزار نفر از دانشجویان و دانشگاهیان برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام کرده بودند که از این تعداد حدود 17 هزار نفر مشرف می شوند.

وی در این همایش درباره اصول و اعمال سفر به عتبات عالیات سخنرانی و بیان کرد: برخی دانشجویان می گویند می خواهیم به حرم امام حسین(ع) و سایر امامان برویم اما باید با مطالعه و شناخت این دیدار انجام شود.

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه خداوند شفا را در تربت امام حسین (ع) قرار داده است، اظهار کرد: کنار قبر امامان برداشتن یک ذره خاک حرام است، اما تربت امام حسین (ع) اینطور نیست حتی روایت است که اگر می خواهیم از استرس خارج شوید کمی از تربت امام حسین(ع) را برای خود نگه دارید.

فقیهی اضافه کرد: در حرم امام حسین(ع) باید نماز به صورت کامل خوانده شود و دانشجویان و دانشگاهیان قبل از سفر به عتبات عالیات حتما مطالعه کامل و دقیق راجع به امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) داشته باشند.

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امام حسین (ع) را دارای ویژگی های متفاوت و ممتازی دانست و گفت: زیارت امام حسین(ع) از ایام عمر انسان محسوب نمی شود و دعا زیر قبه این امام مورد استجابت قرار می گیرد.

وی به دانشجویان و دانشگاهیان توصیه کرد: اسامی کسانی که از آنان التماس دعا دارند را یادداشت کنند و اول برای دیگران دعا کرده و سپس حاجات خود را بیان کنند.فقیهی تصریح کرد: زیارت امام حسین (ع) اثرات دنیوی و اخروی از جمله طولانی شدن عمر، بخشایش گناهان، برطرف شدن اندوه و زیاد شدن روزی را دارد.

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همچنین تصریح کرد: افردی که به عتبات عالیات مشرف می شوند باید آمادگی معنوی قبل از سفر را داشته باشند و کاروان را در طول سفر همراهی کنند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نیز در مورد آیات و روایات زیارت امام حسین(ع) صحبت کرد و از دانشجویان و دانشگاهیان خواست که با نیت قلب و اصول خالص امام حسین(ع) و سایر امامان را زیارت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *