جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۴

دروغ های قشنگی که اینستاگرام به ما می گوید! +تصاویر

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 589097
در واقع در اغلب مواقع این مهارت در عکاسی و انتخاب زوایای مناسب است که به افراد کمک می‌کند تصویری متفاوت و لوکس تر از واقعیت زندگی‌شان را در اینستاگرام به نمایش بگذارند.
به گزارش جهان نيوز، هر با که به اینستاگرام سر می زنید با انبوهی از عکس‌های خوش رنگ و لعاب و ترکیب‌بندی‌های بی عیب و نقص مواجه می‌شوید که با محیط زندگی خودتان تفاوت آشکاری دارد. شاید این فکر به ذهنتان رسیده باشد که سبک زندگی و خانه و وسایل شما تا چه حد با زندگی دوستان اینستاگرامی‌تان متفاوت است. اما واقعیت چیز دیگری است.

در واقع در اغلب مواقع این مهارت در عکاسی و انتخاب زوایای مناسب است که به افراد کمک می‌کند تصویری متفاوت و لوکس تر از واقعیت زندگی‌شان را در اینستاگرام به نمایش بگذارند. کاربران حرفه‌ای اینستاگرام به خوبی می‌دانند چطور می‌توان از دل صحنه‌های آشفته، زشت، معمولی و درهم و برهم تصاویری جذاب برای نمایش در اینستاگرام بیرون کشید.

این دگرگونیِ واقعیت در اینستاگرام را می توان نوعی دروغگویی دانست که در افراد نا مطلع، منجر به احساس عدم اعتماد به نفس، تحقیر و کاهش رضایتمندی از زندگی می‌شود. تصاویر زیر را ببینید و دروغ های اینستاگرامی را بهتر بشناسید!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
Iran, Islamic Republic of
بیسوادا این دروغ نیست. هنر پیدا کردن زیبایی هست
Iran, Islamic Republic of
به نظر من، زیبایی در این است که مانتیور و فضای مجازی را از بین خودمان و طبیعت و زندگی برداریم.
Iran, Islamic Republic of
بیسواد؛ وسط شلوغی یه تیکه اش رو بگیری اصلا زیبایی نیست.
Iran, Islamic Republic of
هنر واقع گرا واقعیت را برجسته میکند نه فقط زیبایی را... البته اشکال این نیست که فقط زیبایی را نشان دهیم بلکه این است که گل را بدون خار نشان دهیم تا مخاطب را به این تلقی برسانیم که گل خار ندارد و الا اینکه بتوانیم از میان زشتی ها، زیبایی ها را ببینیم، خود هنر است.
Iran, Islamic Republic of
بیسواد؛ وسط شلوغی یه تیکه اش رو بگیری اصلا زیبایی نیست.
جالب بود
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
کدام رسانه دروغ نمی گوید اگر پیدا کردید بدانید او از همه دروغگوتر است حتی خودشما
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدای ناکرده، شاید شما خودت راحت دروغ میگی، فکر میکنی برای همه راحته.
به قول بعضیا:
کافر همه را به کیش خود پندارد.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
بی سوادا من هنر خوندم شماها چی خوندیم؟ اصلا رئالیسم می دونیم چیه که ازش دم می زنین؟ چند واحد عکاسی خوندین؟ وقتی هدف غروب خورشید بالای یک شهر کثیف باشه حتما باید شهر کثیف رو هم نشون داد؟
Iran, Islamic Republic of
بیسوادتر از همه بیسوادها:
شما که هنر خوندی، اصلا میدونی هدف این متن چی بود؟! آیا گفته بود از غروب خورشید عکس نگیرید یا از شهر کثیف عکس بگیرید؟!
متن رو بخون بعد هم اندیشه کن. میفهمی که منظور خبر، اینه که هر چه در فضای مجازی نشون میدن، عین واقعیت نیست. مثل اون ساحل کثیف که با یک کلوزآپ و یه رنگ بندی، تبدیل شده به یه ساحل رؤیایی. خب این دروغه! اون ساحل واقعا عادیه، نه رؤیایی.
هدف اینه که مخاطب فکر نکنه هرچی بهش دسترسی نداره و با هنر فتوشاپ اصلاح شده، خیلی چیز خاصیه. قشنگ نشون داده که این تصاویر فانتزی، میتونه تو خونه خودتون اتفاق افتاده باشه.
به نظرم شما، علاوه بر هنر، سه واحد اندیشه و دو واحد کنترل خشم هم بخون.
سقا
Iran, Islamic Republic of
اقای باسوادی که هنر خوندین، دقت کنید فحوای کلام جهان نیوز این بود که با هنر عکاسی وانتخاب زاویه مناسب برای عکس گرفتن، میشه اون قسمتی از واقعیت زندگی رو به تصویر کشید که فقط زیبایی ها رو به مخاطب نشون میده واین هنردررعکاسی احتمالا باعث میشه بیننده تصور کنه عکاس حتما از زندگی مرفه ولوکسی برخورداره در حالیکه در واقعیت ممکنه اینطور نباشه.....
Iran, Islamic Republic of
چرا اینطوری همدیگه رو مخاطب قرار میدین?چرا ما نمیتونیم با هم حرف بزنیم.بعضی ها تون هم ناسلامتی هنرمندید.اون روحیه ی لطیف ایرانی ها کجاست
Iran, Islamic Republic of
اشتب گرفتی. این به اصطلاح هنرمند، مغرورانه حرف زد. پس متناسب با خودش، مغرورانه با او برخورد شد. مشکل از دو طرف نبود. مشکل از یک طرف بود.