پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

انجام ۲ میلیون زایمان طبیعی رایگان در کشور

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 589005
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون 2 میلیون زایمان طبیعی رایگان با هدف ترویج زایمان طبیعی در کشور انجام شده است.
انجام ۲ میلیون زایمان طبیعی رایگان در کشور
به گزارش جهان نيوز، جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در افتتاح سی تی اسکن بیمارستان شهر دماوند اظهار کرد: ما وظیفه داریم تا در دهه مبارکه فجر خدمات به نظام سلامت را به مردم متذکر شویم تا مردم نسبت به نظام خوش‌بین شوند.

 وی ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در حوزه خدمات شروع شده است اما متاسفانه در شهرهای جنوب کشور در گذشته مشکلات وجود پزشک متخصص را داشتیم اما در شرایط فعلی در همین شهرها حدود 6هزار پزشک متخصص 300در روستای  محروم کشور داریم.

 معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: اکنون 2 میلیون زایمان طبیعی رایگان انجام شده است که همه این موارد را دولت متقبل شده تا بتواند زایمان طبیعی در کشور را ترویج دهد.
طراحی 2 هزار مرکز زایمان با عنوان اتاق بیماران

 جان‌بابایی افزود: در کنار این خدمات نزدیک به 2 هزار مرکز زایمان تحت عنوان اتاق برای بیماران طراحی شده که شخص در کنار خانواده اش بتواند این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از 2هزار تخت در بیمارستان‌ها در دولت یازدهم با حمایت رهبری، مجلس و وزارت بهداشت انجام شده تا مردم نسبت به حوزه سلامت خوش‌بین باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه عقب ماندگی زیادی در حوزه سلامت داریم، گفت: اکنون 90 درصد مراجعات مردم از طریق ویزیت سرپایی است.

وی گفت: در شرایط فعلی 60 تخت در بیمارستان دماوند داریم که این خود نمی تواند کفاف شهرهای اطراف را دهد و امیدواریم با طرح سلامت بیمارستان این شهر هم توسعه پیدا کند به خصوص در اطراف شهر تهران محرومیت‌هایی وجود دارد که حداقل شهر دماوند باید بتواند بخشی از خدمات درمانی شرق پایتخت را بتواند ارائه دهد.

 جان‌بابایی تصریح کرد: به هر حال باید این طرح های نظام سلامت در کشور افزایش پیدا کند چرا که در هرصحنه ای از انقلاب مردم آمده اند و کم نگذاشته و ما هم باید قدردان این مردم باشیم و برای آنها از خدمات سلامت کم نگذاریم.
بهربرداری ۸۰ کلینیک تا پایان سال در کشور
معاون درمان وزارت بهداشت در افتتاح مرکز سی تی اسکن بیمارستان شهر دماوند درجمع خبرنگاران گفت:امروزه طرح‌هایی که در حال افتتاح هستند طرح‌هایی در قالب طرح‌های تحول سلامت هستند.

وی ادامه داد:تقریبا بالغ بر ۲۴۰ کلینیک ویژه در برنامه تحول بوده که خوشبختانه قسمت اعظم آن راه اندازی شده است و حدود ۸۰ کلینیک ویژه هم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد:البته اکنون هم برای سال آینده بالغ بر ۱۰۰ اورژانس بیمارستانی با تجهیزات کامل تا  پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزرگ ترین دروغ سال . در خانواده و فامیل ما در امسال حدود پنج زایمان داشتیم به عین پنج خانواده گفتن فرزندتان سندرم دان دارد و باید ازمایش بدهید که حدود یک میلیون و دویست هزارتومان فقط بابت این ازمایش گرفتن حالا بماند استرس و ..... بماند هزینه بیمارستان ......
همسرم هم پارسال زایمان طبیعی داشت با بیمه طلایی اموزش و پرورش یک و نیم میلیون دادیم