جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اورژانس ایران در زلزله کرمانشاه رکورد زد

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 588994
رئیس اورژانس آلمان گفت: ما به هیچ عنوان همانند ایران توانایی مدیریت بحران زمین لرزه‌ای همچون کرمانشاه را نداریم.
اورژانس ایران در زلزله کرمانشاه رکورد زد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتایگر رئیس اورژانس آلمان در نشست مشترک با پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور درباره رسیدگی به مردم در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: ما به هیچ عنوان همانند ایران توانایی مدیریت بحران زمین لرزه‌ای همچون کرمانشاه را نداریم.
 
وی با بیان اینکه فکر می‌‌کنم انتقال ۷ هزار مصدوم در ۲۰ ساعت شبیه یک رکورد جدید جهانی به نظر می‌رسد، گفت: من هرگز در هیچ کجای دنیا نشنیدم که ۷ هزار مصدوم را در ۲۰ ساعت منتقل کرده باشند.
 
وی ادامه داد: ما طی ۶۰ سال گذشته در اروپا و آلمان با چنین موقعیتی مواجه نبودیم و فکر می‌کنم این یک چالش بزرگ برای این کشور باشد.
 
رئیس اورژانس آلمان گفت: من مطمئن نیستم در آلمان بتوانیم چنین کاری انجام بدهیم همچنین نمی‌توانیم بگوییم که کار به خوبی انجام نشده چون این یک چالش بزرگ بود. من متعجب هستم و تبریک می‌گویم به خاطر این  کارشما می توانید کارهایی انجام بدید که بهتر بشوید اما همین الان هم انتقال ۷ هزار مصدوم در ۲۰ ساعت عادی نیست.
 
 ایجاد یک موسسه علمی مشترک بین ایران و آلمان بسیار مفید است
در ادامه این دیدار مشترک کولیوند بیان کرد: تربیت نیروهای اورژانس به‌صورت مشترک جهت ارتقای سطح دانش و مهارت ازجمله عملیات‌های مربوط به حوادث ترافیکی بسیار مورد نیاز است.
 
وی افزود: می‌توانیم در برخی حوادث از جمله حوادث غیرمترقبه به آلمان رجوع کنیم و اورژانس آلمان به صورت تئوری مدیریت بحران را آموزش دیدند اما ایران به طور عملی تجربیات خوبی به دست آورده است. 
 
رئیس اورژانس کشور گفت: از طریق موسسه مشترک علمی تجارب خود را به آلمان منتقل می‌کنیم و در مقابل آلمان، دانش تئوری را به نیروهای ما آموزش دهدبرای مقابله با تهدیدها می توان پدافند غیر عامل ایران و آلمان را به هم متصل کرد.
 
1900 روستای کرمانشاه تحت تاثیر زلزله بودند
وی با بیان اینکه وسعت زلزله کرمانشاه بسیار زیاد بود، تصریح کرد: 1900روستا تحت تاثیر زمین لرزه بودند و اورژانس کشور در عرض کمتر از بیست و چهار ساعت مراکز درمانی داير کرد و  با یک فراخوان مقام معظم رهبری کمکهای مردم به منطقه سرازیر شد.
 
کولیوند با بیان اینکه اورژانس در پاسخگویی به مردم بسیار موفق عمل کرده است، گفت: پیاده روی اربعین نمونه  بارز این توفیق است وهیچ کجای دنیا این چنین تجاربی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *