جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رونمایی از سامانه "پاک" با حضور واعظی

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 588992
سامانه پایش اطلاعات کشور «پاک»، در راستای شفافیت اطلاعاتی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور رونمایی شد.
رونمایی از سامانه "پاک" با حضور واعظی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمود واعظی روز دوشنبه ضمن افتتاح سامانه پایش اطلاعات کشور با گزارش مسئولین طراحی و راه‌اندازی این سامانه در جریان مزیت‌ها و قابلیت‌های آن قرار گرفت.
 
این سامانه اطلاعاتی به عنوان مرکزی برای دیده‌بانی شاخص‌های کلیدی در تمام بخش‌ها، بخصوص در بخش‌های اقتصادی به منظور رصد فضای کسب و کار در کشور عمل می‌کند و بر این اساس پروژه توسعه و تکمیل سامانه پایش اطلاعات کشور در فاز پایلوت در حداکثر 10 دستگاه با حداقل 150 شاخص کلیدی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 
ارایه اطلاعات صحیح شفاف و به روز برای نهادهای حاکمیتی، نهادینه کردن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری صحیح براساس اطلاعات داشبورد، ارایه تصویر واقع‌گرایانه از عملکرد زیرمجموعه‌های دولت در راستای شفافیت اطلاعاتی، بسترسازی تبادل اطلاعات مدیریتی میان دستگاه‌های اجرایی و تحقق بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات براساس عملکرد و تناسب هزینه‌ها متناسب با خروجی‌های مورد انتظار حاکمیت از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه بشمار می‌رود.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح سامانه اطلاعات پایش کشور «پاک» و در اولین نشست اعضای شورای مدیران کل دفاتر و حوزه‌های وزارتی و حوزه ریاست سازمان‌ها و نهادها در دولت دوازدهم، دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواست ها را مورد تأکید قرار داده و در این راستا مسئولین حوزه ریاستی را به تعامل و هماهنگی نزدیک‌تر با یکدیگر فرا خواند.
 
واعظی با قدردانی از همه کسانی که در راه‌اندازی سامانه «پاک»، تلاش کرده‌اند، گفت: مسئولین حوزه ریاستی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به عنوان موتور محرکه زیرمجموعه‌های خود، بایستی با برگزاری جلسات منظم و همفکری مستمر در روند انجام امور شتاب و سرعت بیشتری ایجاد کنید.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه تلاش برای ارتقاء روحیه نشاط و امید در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه در گذشته بخاطر اختلافاتی که بین برخی مسئولین و جناح‌های مختلف کشور حضور داشت، فضای یأس و ناامیدی در جامعه بوجود آمده بود و امروز لازم است با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم و اهتمام جدی دولت پیشگام و پیشتازی در این مسیر است.
 
واعظی تصریح کرد: دولت مصمم است با کمک و پشتیبانی مردم در مسیر حل و فصل مشکلات با قوت گام بردارد و دولت خود را خدمتگزار مردم دانسته و به آن افتخار می‌کند.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین لزوم احترام به ارباب رجوع را از سوی دستگاه‌های مختلف مورد تأکید قرار داد و گفت: وظیفه همه مسئولین و دستگاه‌ها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنان است، و ضرورت دارد این موضوع از سوی همه دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
 
در این مراسم همچنین با حضور واعظی از مسئولین و مدیران کل برتر دفاتر وزارتی و روسای سازمان‌ها تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *