چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

دولت توسعه پیام‌رسان‌ها را گردن نگرفت

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 588991
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت در حوزه توسعه پیام‌رسان‌ها مسؤولیتی ندارد، گفت: شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان بومی دو موضوع متفاوت است و شورای عالی فضای مجازی سند توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را مصوب کرده است.
دولت توسعه پیام‌رسان‌ها را گردن نگرفت
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد آذری‌جهرمی امشب در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از مجموع روستاهای بالای 20 خانوار استان 440 روستا به شبکه‌های ارتباطی متصل هستند، تصریح کرد: همچنین با افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز در استان انجام گرفت 980 روستا به این شبکه‌ها اضافه شد اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
 
*تشکیل مرکز توانمندسازی اقتصاد نوپا در خراسان‌جنوبی در یک سال گذشته
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی از تشکیل مرکز توانمندسازی اقتصاد نوپا در خراسان‌جنوبی در یک سال گذشته خبر داد و افزود: مصوب شده اعتبارات مرکز توانمندسازی استان نسبت به سال گذشته دو برابر شود.
 
آذری‌جهرمی با اشاره به وظایف این مرکز گفت: وظیفه این مرکز حمایت از کسب‌وکارهای نوپای استان بوده به‌طوری که این کسب‌وکارها می‌توانند شرایط مناسب‌تری برای رسید به بازارهای تجاری برای فروش محصولاتشان داشته باشند.
 
وی ادامه داد: به طور قطع کار کردن بیشتر در حوزه توسعه ارتباطات در استان و توسعه توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا و ایجاد پارک‌های تخصصی مورد درخواست استان بوده که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
 
*اشکالات تلفن ثابت در استان تا شهریور ماه آینده رفع می‌شود
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در حوزه ارتباطی به طور خاص نقاطی در استان هستند که در سال‌های گذشته تلفن ثابت دارند ولی اشکالاتی داشته و برنامه‌ریزی‌شده تا شهریورماه سال آینده این اشکالات برطرف شود.
 
آذری‌جهرمی اضافه کرد: امید است با اقداماتی که در حوزه ارتباطات شده رضایت مردم استان را جلب کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه منابع آبی در استان مطرح شد، تصریح کرد: پیگیر این مطالبات از دولت خواهیم بود.
 
*شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان بومی دو موضوع متفاوت است
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان بومی دو موضوع متفاوت است، اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه‌ای است که سه ناحیه دارد که شامل ناحیه زیرساخت، لایه خدمات که پیام‌رسان جزئی از این لایه محسوب می‌شود و ناحیه محتوا می‌شود.
 
*توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات بر عهده وزارت ارتباطات است
 
آذری‌جهرمی با بیان اینکه به لحاظ اخلاقی شورای عالی فضای مجازی سند توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را مصوب کرده است، یادآور شد: مأموریت این حوزه به‌صورت ویژه در بیش از 95 درصد بر عهده وزارت ارتباطات نهاده شده است.
 
وی ادامه داد: در مدتی که این مأموریت را وزارت ارتباطات برعهده گرفته ابتدا انطباق آنچه صورت گرفته و آنچه مصوب شده در دستور کار قرار گرفت.
 
*تعریف 31 پروژه برای توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف 31 پروژه برای رسیدن به این هدف خبر داد و گفت: از 6 ماه آینده بهره‌برداری از این پروژه‌ها آغاز می‌شود.
 
آذری‌جهرمی ادامه داد: مطابق با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته دو سال آینده ما در زیرساخت نقطه مطلوب مصوب شورای عالی قرار می‌گیریم.
 
*دولت مسؤولیتی در توسعه پیام‌رسان‌ها ندارد
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه پیام‌رسان دولت مسؤولیتی برای توسعه آن ندارد، اضافه کرد: بخش خصوصی متولی این امر است اما بخش‌های مختلف دولت وظایفی برای حمایت از بخش خصوصی دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تکالیف وزارت ارتباطات در حوزه پیام‌رسان نسبت به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: این تکالیف شامل در اختیار قرار دادن پهنای باند، در اختیار قرار دادن فضا برای سرورها، تعیین تعرفه و اختصاص وام‌های کم‌بهره و متناسب با نیاز آن‌ها می‌شود.
 
آذری‌جهرمی با بیان اینکه این وزارت‌خانه از پنج ماه گذشته این اقدامات را انجام داده است، یادآور شد: امید است سایر دستگاه نیز به تکالیف خود در این بخش عمل کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: فضای پیام‌رسان‌ها یک فضای اقتصادی بزرگ برای کشور است.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *