جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

چرا "امام" زیبنده آیت الله خمینی بود؟

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 588990
فرخ نگهدار رئیس‌گروهک فدائیان خلق مدت هاست در لندن اقامت دارد و از چپ کمونیستی به لیبرالیسم گرایش پیدا کرده و با شبکه بی بی سی همکاری می کند. او 14 بهمن 1390 در گفت و گو با سایت میهن وابسته به اپوزیسیون خارج کشور درباره نفوذ امام خمینی، نکات قابل تاملی را بازگو کرد
چرا "امام" زیبنده آیت الله خمینی بود؟
به گزار ش جهان نيوز محمد ایمانی در صفحه شخصی خود نوشت، فرخ نگهدار رئیس‌گروهک فدائیان خلق مدت هاست در لندن اقامت دارد و از چپ کمونیستی به لیبرالیسم گرایش پیدا کرده و با شبکه بی بی سی همکاری می کند. او 14 بهمن 1390 در گفت و گو با سایت میهن وابسته به اپوزیسیون خارج کشور درباره نفوذ امام خمینی، نکات قابل تاملی را بازگو کرد؛ «من از وقایع 15 خرداد 42 فهمیدم آیت‌الله خمینی نفوذ فوق‌العاده در کشور دارد و تکیه او بر توده‌های تهیدست است؛ در مقابل شاه که تکیه‌گاه مردمی نداشت و قدرت او ناشی از حمایت خارجی بود. سال 1349 در اطراف دهات بین قم و کاشان همراه دوستم احمد ‌اشرف سفر می‌کردیم و می‌دیدم در خانه روستائیان هم عکس آقای خمینی روی دیوار بود و سخنش اعتبار داشت.
 
من کاملاً عنوان «امام» را برای او انتظار داشتم. او سد بزرگ و شکست‌ناپذیر شاه را شکست. این ایجاب می‌کرد نامی مانند رهبر و امام برای او انتخاب شود. ارزیابی مسعود رجوی نادرست بود. ما نیروی سازماندهی و مقاومت در برابر انقلاب را نداشتیم. ما نفهمیدیم که نباید در مقابل استقرار نظام ایستاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *