جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶۸
آیت الله جنتی:

باید مانع حرکت ماشین‌های میلیاردی در خیابان‌ها باشیم

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب: 588980
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که مسئولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا از غصه دق نکنند تاکید کرد: باید صدای اعتراض مردم را شنید.
باید مانع حرکت ماشین‌های میلیاردی در خیابان‌ها باشیم
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در محل شورای نگهبان برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی را خداوند نصیب ملت ایران کرد و شاید در آینده هم نصیب هیچکس نشود.
 
وی افزود: این انقلاب توانسته است توطئه‌های سیاسی و امنیتی را از بین برود و حتی دوستان ما باور نمی‌کردند که انقلاب 40 سال سرپا بماند و پیشرفت‌های خوبی نصیب کشور کند.
 
جنتی با اشاره به اینکه خون شهدا توانسته این نظام را حفظ کند، گفت: نظام امروز در دست ما است و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است که باید جنبه‌های معنوی و مادی خوب آن را حفظ کرده و در برابر تمامی تهدیدات بایستیم.
 
وی تصریح کرد: باید تهدیدات داخلی و خارجی را شناخت و این موضوع مهمی است؛‌ البته من نگران سال آینده‌ام که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد چرا که باید احتمالات را بررسی کرد و مدنظر قرار داد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: دشمن نمی‌تواند بپذیرد نظامی 40 سال در برابر او ایستادگی کرده است از این رو هر کاری که بتواند می‌کند تا این نظام را ساقط کند ولی تاکنون هیچ کاری نتوانسته است انجام دهد.
 
وی با تاکید بر لزوم شنیدن صدای مردم و هم صدا شدن با آنان بیان داشت: نباید خود را از مردم جدا کرد؛ وضعیت معیشتی مردم بسیار بد است البته من وارد این حوزه نمی‌شوم چون کاری از دستم برنمی‌آید اما زمانی که غذا می‌خورم ناراحتم که چرا ما دستمانم به دهانمان می‌رسد ولی برخی دیگر از مردم این امکان را ندارند.
 
جنتی با انتقاد از اینکه مسئولین در این باره کاری نمی‌کنند اظهار داشت: مسئولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا از غصه دق نکنند؛ وقتی وضع معیشتی بد باشد همین فقرا در خیابان اعتراض می‌کنند چرا که نمی‌توانند زندگی را تحمل کنند.
 
دبیر شورای نگهبان گفت: ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که صدای اعتراض کسی بلند نشود؛ صدای اعتراضات باید بلند باشد اما باید طبق موازین قانونی صورت گیرد.
 
وی افزود: ما یک مجموعه وظایف عمومی داریم و باید مانع حرکت ماشین‌های میلیاردی در خیابان‌ها باشیم. مردم مستضعفی که نان برای خوردن ندارند این ماشین‌های گران‌قیمت را در خیابان‌ها می‌بینند؛ باید به فکر اینها بود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در این زمینه کارهایی می‌توان انجام داد؛ یک موقع نمی‌شود کاری کرد همانند پدری که درآمدی ندارد، خانواده‌اش باید قانع باشند و بسازند اما وقتی می‌توان چاره‌ای اندیشید باید اقدام کرد.
 
وی اظهار داشت: اکنون هم که مقرر شده است وزرا و مسئولان با مردم صحبت کنند به مردم بگویند که چه کرده‌اند و چه می‌توانند بکنند تا مردم آرام بشوند؛ خدمات بسیاری در کشور صورت گرفته است اما از نظر معیشتی وضع مطلوبی نداریم اما باید مردم را قانع کرد تا متوجه شوند که به فکرشان هستیم و اگر هم نتوانسته‌ایم کاری بکنیم تصمیم داشته‌ایم ولی موفق نشده‌ایم.
 
جنتی در ادامه خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از شما توقع دارم که همانطور که در همه صحنه‌ها خوب وارد می‌شوید و به نظام آبرو می‌دهید همانند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی که خدمتی بی‌سابقه بود در عرصه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب نیز به همان خوبی وارد شوید.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه باید بدانند ما با آمریکا و اسرائیل و عربستان طرف هستیم و باید اینها را سر جایشان بنشانیم.
 
وی تصریح کرد: اینها باید بدانند که با مردم طرف هستند نه اینکه صرفا با مسئولان نظام طرف باشند. بلکه 80 میلیون جمعیت کشور در مقابل آ‌نها هستند و این را در مراسم باشکوهی که برگزار می‌کنیم باید نشان دهیم.
 
دبیر شورای نگهبان مساله امروز را توطئه براندازی نظام و اسلام عنوان کرد و بیان داشت: باید توطئه‌ها را خنثی کرد و مساله ‌براندازی را جدی گرفت.
 
در ادامه نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سخنانی با تاکید بر اینکه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی محدود به ده روز دهه فجر نیست و بازه زمانی از دهه فجر 97 تا 98 را در بر می‌گیرد اظهار داشت: بیش از 85 درصد جمعیت کشور انقلاب اسلامی را و بیش از 50 درصد هم دفاع مقدس را ندیده‌اند.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه جزئیاتی از روند کار ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
ببینید آش چقدر شور شده که شخصی مثل اقای جنتی هم صحبت ازشنیده شدن صدای اعتراض مردم میکند.
Canada
نباید به اصل ماجرا پرداخت؟ اینکه این ماشینهای میلیاردی با کدام اختلاسها خریداری می شن؟؟

فقط باید جلوی اینکه در خیابانها باشند گرفته بشه؟
Iran, Islamic Republic of
جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است ایشان سالم و سلامت باشند
Iran, Islamic Republic of
جناب کانادایی؛
اصل ماجرا، همین ماشین های میلیاردیه. که ترددشون، علاوه بر ایجاد هزینه سنگین تصادف با این خودروها و عدم تعهد بیمه ای، باعث طمع دیگران و افزایش دزدی و اختلاس هم میشه.
اما در مورد اینکه با کدوم اختلاس خریداری شده، به عرضت برسونم با اختلاس خودت. یادت رفت؟!!
اینا، یا حاصل دزدی های مردمیه، یا ارث و میراث های کلان. ربطی به اختلاس نداره غیب گو. بگو ضد انقلابم و دنبال لجن پراکنی علیه نظام تا مردم بشناسنت. چرا با دروغ، دزدی مردم رو به اختلاس ربط میدی؟
United Arab Emirates
هوشنگ خان اون کانادا نیست. سرور آنتی فیلترش کانادایی!!! خخخخ
Iran, Islamic Republic of
منم همون سرورش رو گفتم نخبه جان. چون اسم نداره، به اسم پرچم خطابش کردم. خخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
شخصی مثل جنتی یعنی چی؟؟؟؟؟

این بنده خدا کل عمرشو برای این انقلاب و مردم گذاشته
Iran, Islamic Republic of
انقلاب 40 ساله پیروز شده-آقای جنتی هم نود سالشه-چجوری همه عمرشو برای انقلاب گذاشته؟
Iran, Islamic Republic of
اولا همین 40 سال یعنی یک عمر. یعنی اینقدر هم فهم نداری؟! داری. بلکه با علمای اسلام و پیروان ولایت فقیه، مشکل داری.
ثانیا، مگه قبل از انقلاب، در راهی غیر از دین و فعالیت سیاسی و انقلابی بوده؟! حقا که ضدانقلاب، خیلی فاسدند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مرحله پرتی
Iran, Islamic Republic of
فعلا که تو از مرحله به بیرون پرت شدی ضدانقلاب فراری
Iran, Islamic Republic of
چشم حاج اقا بهشون تذکر میدیم
خوب چرا با این ماشین ها میاین خودتونو تابلو می کنین شما باید با اون ماشین ها بیاین
بعدشم برین اونور اب این ماشین ها رو سوار شین این عقده ای بازیها چیه دیگه .
Iran, Islamic Republic of
علی آقای ضد انقلاب‌؛
سلام علیکم

آش شور نشده. شما خوش نمک شدی. یک عالم، باید در هر شرایطی، از مسؤولین انتقادات لازم را بکند. این، نشان دهنده اهمیت عالم است، نه شرایط بحرانی.
وانگهی، الان همه اعتراض میکنند اما دولت پاسخگو نیست. ببین آش دولت چقدر شور شده که یک ذره اهمیت به مردم و علماء نمیده. ...
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا ارادت دارم! ولی جسارتا من نوعی چه جوری جلوی این ماشینای میلیاردی رو بگیرم؟ بهتر نبود از همون اول شما توی تایید صلاحیتها بیشتر دقت میکردین؟ الان هم دیر نشده!
Iran, Islamic Republic of
ایشان هیچگونه اطاعی از قوانین جدید بیمه ندارد بهتر است کمی مطالعه بکنند طرح بیمه را برای ماشینهای گران قیمت بخواند و دوستان اصلا نگران تصادف با ماشینهای گران نباشند چون قوانین تغیر کرده است بهتر است خود سایت کمی اطلاع رسانی بکنند
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
این جیرو عوض میکنه ؟ غارت ها را بر میگرداند یا اصل قضیه را درست میکنه. این سخن یهعنی اینکه غارتها از انظار پنهان بمانه. این مورد چه موردی از اصل مشکل را حل میکنه
Iran, Islamic Republic of
جناب سیاوش؛
خودت رو نزن به اون راه. خودت میدونی این سخن، چه چیزی رو عوض میکنه. بشمار:
1. مشکلات بیمه ای خودروهای تصادفی با این میلیاردی های از خدا بی خبر.
2. هزینه سنگین ارز روی دست کشور که باید صرف واردات مواد اولیه، دستگاه های خط تولید، و پژوهش های بین المللی شود، اما الان دارد خرج قرتی بازی یک عده دست و پاچلفتی بی عرضه شود.
3. جلوگیری از ناامیدی دیگر اقشار که تأثیر مستقیم بر روی انگیزه کار در کشور دارد.
4. جلوگیری از انگیزه دزدی برای رسیدن به این خودروها.
5. جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا. چراکه عمده صاحبان این خودروها، وقتی را برای دور الکی در شهر و نمایش خودرویشان میگذارند.
6. حسابرسی محل جمع آوری این پول ها در مرحله بعد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی این افکا ر شما الان بسیار مترقی و نشانه بلوغ فکری شما است خدا را شکر شما پست و مقامی نگرفتی در کشور وگرنه دست کره شمالی رو از پشت میبستی راست میگن هر کسی به اندازه خوانده هاش و دیده هاش میفهمه
Iran, Islamic Republic of
این هم از راه حل ایشان برای رفع مشکلات مردم و دولت . جالب تر اینه که الان دوستان دیگه میان میگن پیشنهاد خوبی است و باید انجام بشه و حتما عده ابی هم میگن تو که اعتراض داری حتما خود از همین مدل ماشینها داری .ولی واقعیت ماجرا این است که اینان مملکت داری بلد نیستند ولی سخته اینو اعتراف کنند .اقای بهزاد نبوی اینو اعتراف کرد و کلی از بار گناهش رو کم کرد ولی دیگران نه معذرت خواهی میکنند از ملت نه حاضر هستند افکار پوج و بی ارزشی که اصلا قابلیت اجرایی شدند در کشور را ندارد کنار بگذارند و به فکر راه حل های منطقی باشند
Iran, Islamic Republic of
اقای جنتی منظور شما شهروندان درجه 1 (خودیها) و یا مردم درجه 2 هستند
Iran, Islamic Republic of
(((((((همه اینها از مجلد سیزدهم یادداشتهای استاد گرفته شده و شماره صفحه ی انتهای هر نقل از همان مجلد است.
استاد مطهری در یک مورد، با اشاره به ریاست خواهی برخی از روحانیون، می‌گوید: «از وقتی که برای روحانیت دربار درست شده (به تقلید جبابره و فراعنه و سلاطین زمان و دربار پاک که آن هم تقلیدی از جبابره است) همیشه دیدن رؤسای روحانی تمنای ریاست را در وجود طلاب بیدار می‌کند... همین وضع ریاست مآبی این آقایان است که اخلاق عمومی طلاب را فاسد کرده است.» (13/ 89)
آقای مطهری ضمن تأکید بر این که روحانیین به منزله فرزندان انبیاء هستند که وارث عقیده و فکر و مبادی و اصول آنها هستند. از این که برخی «از ورّاث در صدد این هستند که بر سرمایه ارثی بیفزایند»‌ و همین‌ها هستند که آثار برجسته ای مانند کافی و فقیه و خلاف و مبسوط و اسفار و غیره را پدید آورده‌اند، به انتقاد از دسته ای دیگر می‌پردازد: «ولی بعضی از ورّاث هستند که کارشان فقط تلف کردن و مصرف کردن سرمایه اصلی پدر است و چشم دوخته اند به مابقی سرمایه پدر که کی آن را بخورند و تمام کنند و فکر آینده به کلی از دماغ آنها بیرون رفته». وی سپس ادامه می‌دهد: «امروز روحانیین ما نسبت به سرمایه انسانی اسلامی همان حال را دارند. شما اگر به روحیه ملاهای تهران آشنا باشید می‌دانید که فقط چشمشان به چهار تا بازاری قدیمی است که تا کی این سرمایه ـ که با رفتن این نسل و پیدایش نسل‌های جوان رو به نقصان و تمام شدن است ـ تمام شود. بله همه علمای بزرگ و مراجع فقط چشمشان به سرمایه‌های موجود است که با رساله و تقلید آشنا هستند و هیچ توجه ندارند که آخر این سرمایه پدری که محصول زحمت‌های چند صد ساله کلینی‌ها و صدوق‌ها و علامه‌ها و خواجه نصیرها هستند، دارند از بین می‌روند». (13/ 170 و بنگرید
استاد مطهری با اشاره به آنچه در اروپا در رابطه ی میان علم و دین گذشت و این که مردم از روحانیون خود خواستند تا بچه‌هایشان را از بی دینی نجات دهند و در عین حال جانبدار علم هم بودند و می‌گفتند که «حتما راهی در میان هست که هم راه علم باشد و هم راه دین» با اشاره به وضع موجود در ایران می‌گوید: «تا وقتی که رابطه مسلمان با ملاها، رابطه دست بوسی و پابوسی و پول تحویل دادن و دست به سینه ایستادن باشد، کار مسلمانی درست نمی شود». (13/ 199 - 200)
ایشان در جای دیگری در یک بحث تفصیلی، از تفاخر به گذشته اظهار تأسف کرده، در ادامه از بروز احساسات مذهبی در محرم و رمضان و غیره یاد نموده و می‌نویسند: «اوضاع محرم و ماه رمضان و مسافرت‌های کربلا و مکه و مشهد و پول‌های وجوهات و اوقاف، همه شاهد این مطلب است، ولی این سیل هم مثل رود کارون به دریا می‌ریزد و یک وجب زمین را مشروب نمی سازد». پس از آن از دقت فرنگی‌ها در امور فرهنگی یاد کرده و بی توجهی مسلمانان را از جمله در چاپ مغلوط قرآن و کتاب‌هایشان خاطرنشان کرده و در نهایت با توضیحی در باره این که به ظواهری مانند این که اگر عالمی بمیرد مردم می‌خواهند خودکشی کنند یا اگر آقای بروجردی به مشهد برود حاضرند یک میلیون تومان به پای ایشان بریزند، امّا به اصل دین و تعلیمات دین بی توجهند، عامل آن را چنین می‌دانند که «قسمت مهم این تقصیرها به گردن تربیت‌های روحانی ماست. اصول تربیت روحانی بر شخص سازی و طبقه سازی و استخدام احساسات مذهبی و عمل اسلامی مردم به نفع اشخاص و افراد و طبقه معینه است، نه بر تعظیم و توقیر و تحکیم اصول و مبانی. روحانیت از لحاظ طبقاتی، بی رنگی است و بی طبقگی، یعنی طبقه ای است برای ایجاد رابطه حسنه بین طبقات و برای از بین بردن مفاسد سایر طبقات، ولی در میان ما به صورت یک طبقه در آمده است. جانشین طبقه مترف و ظالم و شریک و سهیم و همکار و همگام با آنها، طبقه ای به نام عمامه به سر و یا عرقچین به سر. باید دانست در اسلام طبقه حکم ندارد». (13/ 206 _ 208)
آقای مطهری در جای دیگری از رواج القاب برای روحانیون گلایه کرده و می‌نویسد: «در جامعه ما رواج القاب مطنطن دولتی و روحانی، نشانه ای از شیوع ظاهر پرستی و روح تملق در میان ماست. پیشرفت سریعی که در یک قرن اخیر ما کرده ایم این است که بر القاب روحانی افزوده ایم. یعنی سیر القاب در این دو سه قرن مساوی است با ده برابر ده قرن اول اسلامی. پس کی می‌گوید که ما پیشرفت نکرده ایم؟». (13/ 210)
استاد مطهری در جای دیگری ضمن بحث از ارزش انتقاد و این که چه اندازه این مسأله اهمیت دارد، ضمن تأکید بر این که «یکی از نواقص بزرگ اجتماع اسلامی ما در اعصار گذشته و در عصر حاضر، وجود نداشتن انتقاد است»، به وجود چند خصلت منفی در میان «ما» اشاره می‌کند: «یکی اغراق و مبالغه، دیگری تملق و مداحی نسبت به خداوندان زر و زور و به همین جهت ما القاب و آداب مخصوصی که باید گفت اصول چاکری، خوب آموخته ایم و کمتر در ما روح حریت و آزادی و آزادمنشی وجود داشته است». سپس به این مورد اشاره می‌کند که «مثل جمله «بر حسب اراده ... حضرت آیت الله این مسجد ساخته شد» که در مسجد قم نوشته شده و تقلیدی است از سبک سلاطین». (13/ 211، 214)
ایشان در جای دیگری ضمن انتقاد از شعار نظم در بی نظمی، بر لزوم وجود یک نظام و یک اصولی تأکید دارد و سپس بر این باور است که به هر حال نظامی هست، اما نظامی که ممکن است مشکلاتی داشته باشد: «در میان ما این خود نظامی است که ابلاغ حجت الاسلامی و صلاحیت پیشنمازی و صلاحیت منبر رفتن عبارت است از چند متر چلوار سفید، و البته هر اندازه ریش انبوه تر و درازتر و عصا مجلل تر و نعلین آراسته تر باشد و بالخصوص اگر مقرون بشود به تعارفات مخصوص از قبیل منصور باشید، مؤید باشید، محفوظ باشید، اعزکم الله و هر اندازه در آهنگ این کلمات تمرین بیشتری شده باشد، ابلاغ بالا بلندتری خواهیم داشت. اینها جانشین ابلاغ استادی و دانشیاری و پروفسوری و غیره در دنیای جدید است». (13/216)
وی در جای دیگری باز از این القاب که بسیاری صورت بی معناست، انتقاد می‌کند: «صورت بی معنا و ظاهر بی باطن و جوی خالی از آب فایده ندارد. تنها با نام گزاری قوام الشریعه و حجه الاسلام و رکن الدین و آیت الله و مروج الاحکام، دین درست نمی شود و دل‌ها سیراب نمی شود». وی سپس با اشاره به دیوی که انگشتر سلیمان را ربوده و جای او نشسته بود، از روحانیونی که لباس سلیمانی پوشیده اند و خاتم سلیمانی دزدیده و غصب کرده و به جای صالحان و زاهدان نشسته و فعل و عمل سلیمانی ندارند، انتقاد می‌کند. (13/ 245)
باز با اشاره به این القاب می‌نویسد:‌«یک تناسب معکوسی است بین حجم نام‌ها و لقب‌ها و عناوین و بین معنا و حقیقت... در میان فقهای اسلامی، تدریجاً از تنوع و وسعت دایره معنا کاسته شده، به طوری که معلومات منحصر شده به چند کتاب معین، ولی در عوض بر حجم الفاظ و القاب حجة الاسلام و آیت الله و امثال اینها افزوده شده است». (13/ 251)
استاد در جای دیگری از فرهنگ اسراف و تبذیر یاد کرده و در میان انتقاد همه، از روحانیت هم انتقاد می‌کند که «امروز بودجه روحانیت نیز با اسراف و تبذیر خرج می‌شود ... در بودجه روحانیت اسراف و تبذیر می‌کنند، یعنی واقعا ...». (13/ 232) وی تمسخری را هم که مجله المصور از وضع و قیافه برخی از روحانیون ایرانی در وقت ورود به الازهر نوشته بوده، آورده و آن را مصداق شعری از مولوی می‌داند که: «یک فقیهی ژنده‌ها برچیده بود / در عمامه خویش در پیچیده بود / تا شود زفت و نماید آن عظیم / چون درآید سوی محفل در حطیم...»‌ و می‌افزاید: «معلوم می‌شود در آن زمان هم عمامه کبیر برای تهویل [ترساندن] عوام بوده است.» (13/ 247)
استاد فارغ از بحث‌های انتقادی که نسبت به موقعیت اجتماعی و دینی روحانیت دارد، از بی توجهی آنان به قرآن هم انتقاد کرده می‌نویسد که آنها از دو چیز وحشت دارند: «یکی عقل است و دیگری قرآن». مقصود وی بحث‌هایی که روی عدم حجیت ظواهر قرآن تأکید دارد. (13/ 252)
یک انتقاد یا به تعبیری درخواست دیگر ایشان از فقها هم این است که «مجتهدین باید به جریان تاریخ آگاه باشند تا بتوانند خوب استنباط کنند، کما این که ما مکرر گفته ایم مسأله نجاست اهل کتاب نیز حکم سیاسی است نه حکم ذاتی». (13/ 261)
ایشان که از سبک وجوهات گرفتن و تأثیر منفی آن در برخی از موارد انتقاد دارد، می‌نویسد: «دین از ما مشتی گرده کرده در بعضی جاها (اشداء علی الکفار) می‌خواهد و در بعضی جاها دست دراز به ملاطفت و مهربانی می‌خواهد (رحماء بینهم...) ولی ما در عوض، دو دست دیگر به دو شکل دیگر دراز کرده ایم: یکی دستی که پشتش به سوی مردم و انگشت‌ها پایین افتاده برای بوسیدن دراز کرده ایم، و دیگری دستی که پشتش به طرف زمین و کفش نیمه باز برای وجوهات گرفتن دراز کرده ایم. ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟». (13/ 261)
در جای دیگری هم می‌نویسد: «به قول بعضی از گیرندگان سهم امام، این که ما می‌گیریم، مالیات بر ... است، نه مالیات بر دیانت و لهذا هر اندازه که ما بر تظاهر و... بیفزاییم ازاین مالیات بهتر و بیشتر وصول می‌کنیم.» (13/ 401))))))))) این نظریات استاد مطهری مربوط به دوران طاغوت شاهنشاهی است ولی با مرور انها احساس میکنید که همگی تازگی دارد و مربوط به دوران حال است خداوند حافظ مبلغان دانای دین باشد
ا
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز منبع تان کدام کتاب استاد مطهری است لطف کنید آدرسش را بدهید
Iran, Islamic Republic of
دوست عریز برای اینکه قابلیت چاپ داشته باشد مجبور شدم بسیار از متنها را حذف کنم اگر مایل به خواندن باشید میتوانید در اینرنت سرچ بکنید دیدگاه استاد مطهری نسبت به علما اگر هم فرصت بیشتری دارید میتوانید خود تمامیت کتابها را بخوانید .در پناه خدا باشید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
چرا از معرفی منبع معتبر طفره می روید دوست عزیز . شک کردم که واقعا از یکی از کتابهای شهید مطهری نقل کرده باشید لطفا شما از اینترنت منبع اصلی را پیدا و اعلام کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز خوشحالم که راغب به خواندن کتابهای استاد مرتضی مطهری شده اید کتاب اسلام و مقتضیات زمان.ولادهاو ولایت.سیری در سیره نبوی.علل گرایش به مادیگرای.مقدمه ای به جهان بینی اسلام جلد ۱تا۶.یاداشتهای استاد مطهری جلد ۱تا۴ اگر حوصله خواندن همه آنها را ندارید میتوانید در سایت های اینترنتی چکیده این نظرات را مطالعه بفرمایید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اسم اون کتابها رابگو
Iran, Islamic Republic of
مگه نگفت ؟! چند بار اسم كتابها رو ببره ؟! خيال كردى همه مثل خودتند هاشمى ؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا راه دور میروید میتوانید دیدگاهای حضرت امام را هم نسبت به روحانیت نماهای مبلغ دین بخوانید که بسیار رک تر بیان شده است
Iran, Islamic Republic of
خدمات بسیاری در کشور صورت گرفته است اما از نظر معیشتی وضع مطلوبی نداریم ::: این هم اظهار نظر یک مقام مسئول که در مورد اظهار نظرش سکوت کنیم بقول معروف سنگینتریم ؟!
Iran, Islamic Republic of
همیشه سکوت کنی، سنگین تر هم خواهی شد. چون حرف ایشون، کاملا درسته. کار زیاد شده و مردم هم به بسیاری از امکانات، دسترسی دارند. بعضی ها هم ندارند. پس کار زیاد شده، اما با وضع مطلوب هم، فاصله داریم.
درسته؟!
هان پس تو که هیچ کاری برای مملکتت نکردی جز ضدیات با اسلام و انقلاب و علماء، سکوت کن.
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
اقای جنتی خیلی دیر است. شما در این چند ده سال صدای مردم را نشنیدید و دردهای مردم را ندیدید.شما غارتها و رانتها و فسادها را ندید .شما تمامی حواستان فقط به جند تار مو و سیاست امیخته با قدرت بود. مشکل امروز یک شبه بوجود نیامده است و نتیجه سالهای مدید است.خیلی کمرها در این سالها شکست و خیلی اشکها ریخته شد که شما ندیدید و خیلی فریادها در گلوها ماند و شما نشنیدید.امروز نبود خودروهای میلیاردی چه چیزی را عوض میکند؟ ایا واقعیتهای تلخ جامعه ما تغییر می یابند؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت سخن از دل گفتی و بر دل نشست
Iran, Islamic Republic of
کاش سخن از مغز گفته بود.
Iran, Islamic Republic of
از مرحله پرتی نشنیدی این سخن که سخن چو از دل براید بر دل نشیند ....
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای سیاوش؛
مو به تنم سیخ شد! چقدر هولناک گفتی!... این همه دروغ را!
جمع کن مرد حسابی. خجالت بکش. فکر کردی خبریه داری میبافی به هم و میری؟! کجا غارت ها و رانت ها و فسادها شد؟! بله در یک کشور وسیع و یک حکومت بزرگ، این ها اتفاق می افتد. اما وسیع وقتی هست که 90 درصد باشه. 50 درصد باشه. 10درصد باشه. نه دو سه مورد در 20 سال. آمارت اصلا از کجاست جناب؟ سندهات چی هستن؟ بگو ببینیم تا معلوم شه ضدانقلاب، راستگو هست یا دروغگو.
در ثانی، تو رأی دادی در این چهل سال. حالا میخوای از زیر بار مسؤولیتت شونه خالی کنی بندازی گردن این و اون؟ چرا اون موقعی که میگفتیم ...رو ترویج میکنه، نگران رانت و فساد نشدی و دیگران رو از خطر ...آگاه نکردی؟! این حاصل رأی شماست. کجا در میرید؟
ثالثا، تو همین حالا هم، طرفدار لوکس نشینی و لوکس سواری هستی. انتهای پیامت رو یه بار دیگه بخون. چطور کسی که طرفدار زندگی اشرافیه، از رانت و غارت بدش میاد. مگه این ها، از راه حلال جمع آوری شده؟!
رابعا، ما همین الان هم میخوایم مسیر اصلاح بشه. شما بهانه جوهای ضدانقلابید که هرکجا بخواد اصلاح بشو، میگید چرا اینجا؟ چرا اونجا نه؟
به قول قرآن مجید، فی قلوبهم مرضا.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
چرا هر کسی حرف حسابی بزند یک مارک ضد انقلابی به او میزنید و بایکوت میکنید. باید چشمها را بازکنید تا فقر و مشکلات حاد مردم را ببینید.شاید شما هم ژن خوبی که مشکلات مردم را نمی بینی و فکر میکنی همه چی عالیه. در یک جامعه اسلامی حتی 1% هم زیاده هر چند در کشور ما خیلی بیشتر از اینه . نباید سرمان را زیر برف کنیم.
Iran, Islamic Republic of
از دید این اقایون بودن فقر و فساد و بیکاری و رانت و اعتیاد و گرانی و طلاق و اعضا بدن فروشی و ...مشکل نیست. اینها همه شوخی و مسخره بازی هستند. همه مردم چون خودشان در رفاهند و عالی زندگی میکنند
Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا ببین ادبیات یک مقام رده بالای کشوری را:
مسئولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا از غصه دق نکنند!
Iran, Islamic Republic of
ادبیاتش درسته. یه نیگا به عقل خودت بنداز شاید مشکل اونجاست.
بله وقتی وضع مردم سخته، وضع مسؤول هم باید سخت باشه. این، باعث دلگرمی مردمه. نگفته وضع مردم رو درست نکنید. گفته مطابق با وضع مردم زندگی کنید. این مشکلی نداره. تو که نمیفهمی، قطعا یه جای کارت مشکل داره.
من میگم کجای کارت مشکل داره. ...
Iran, Islamic Republic of
این مسؤول جهان نیوز کیه بدون رعایت امانت، در مطالب دخب و تصرف میکنه و پیام رو کوتاه میکنه؟!
شما مگه دین و ایمان نداری؟ یک پستی رو گرفتی که در پیشگاه خدا، کار کنی. مگه میشه امانت داری نکنی و خودت دخل و تصرف کنی؟! بله فحش رو باید حذف کرد. اما به اجازه کی، وقتی که نظردهنده گذاشته برای نوشتن یک نظر اونم به اعتبار سایت نه شما رو، شخصا کوتاه میکنی؟! من راضی نیستم هر چی که باخودتشخیصی خلاصه کردی. اون دنیا هم، بابت ثانیه های عمرم، ازش شکایت میکنم.
مگر اینکه از این به بعد تا ابد، تغییر مسیر بدی. برو از مردم رضایت بطلب جوون یا اینکار رو ول کن.
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم.
الان خیلی انتقادپذیر بودید؟! درج پیام لازم نبود. بازگرداندن خودخلاصه نویسی ها لازم بود. وقت مردم، حق الناسه. نمیشه شخصی نگری کرد. مسؤول درج نظرات، باید امانتدار باشه. شما فقط میتونی ناسزا رو حذف کنی. حتی لعن، قرآنی است. ناسزا نیست. پس جزء پیامه.
الان دوباره اینو درج میکنی. درحالیکه لازم نیست.
حتی اگر بنویسیم تبلیغات پایین صفحه، بعضیاش خلاف شرعه، اونم درج میکنید. در حالیکه فقط باید عمل کنید. رفتم یه کلیپ از سایتتون ببینم، 5 ثانیه از یک فیلم سینمایی رو به زور، به خوردم دادید. تصویر یک زن بازیگر با موهای بیرون. زوره؟ به رییس بگید میدونید پول تبلیغات زوری، حرومه و با اینکار، پول حروم دست کارمندان زحمت کش جهان نیوز میرسه؟ همین حرفام الان درج میکنید. درحالیکه من میگم که یه پیام بفرستی برای رییس، بگی تبلیغ زوری فیلم، یا پیام های تبلیغاتی که دو تایی میاد پایین صفحه، اگه یک نفر ناراضی باشه، حرامه. پولشم حرامه. فوقش میگه شما از جهان نیوز برو.
هی فقط درج نکن شهروند گرامی. کاری بکن.
ما که رفتیم برای تبلیغ دین و انقلاب، به پشتیبانی امام خامنه ای، با هدف حکومت واحد جهانی اسلامی.
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان برای یک مسئول برازنده نیست بگوید فقرا از غصه دق می کنند.
Iran, Islamic Republic of
برای تو هم برازنده نیست از هر کلمه، یه چیزی در بیاری برای تخریب یک عالم زحمت کش اسلام و انقلاب در چشم مردم و برداشت منافع بعدی. راه توبه باز است.
Iran, Islamic Republic of
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست-سخن شناس نه ای جان من ،خطا اینجاست
علی
Iran, Islamic Republic of
مشکل ماشین میلیاردی نیست مشکل ندادن مالیات است که این جرثومه های فساد از دادن ان خوداری و فشار ان به اقشار مردم وارد میشود
Iran, Islamic Republic of
علی آقا، اتفاقا مشکل ماشین میلیاردی هم هست. میدونی اگه با یکی از این از خدا بی خبرها، تصادف کنی، باید ماشینت رو بفروشی و پول دوتا چراغ این لگن های بی مصرف رو بدی؟!
میدونی بخشی از ترافیک و آلودگی شهرها، واسه جولون بچه قرتی های بی عرضه ایست که پشت این ماشینا، اوقات فراغت میگذرونن.
میدونی ارز مملکت که با هزار سختی بدست می آید، به جای سرمایه گذاری، میشه خرج یه ماشین واقعا بی مصرف و اثرش در اقتصاد، پوچ میشه میره؟!
مالیات جای خود. اما کافیه این خودروها رو شماره گذاری نکنن. کنترل به این راحتی. اما فشار پولدارهای خدا نشناس، گویا بالاست!
Iran, Islamic Republic of
شما که اطلاعات بیمه ایی کمتری داری نگران نباش ماشینهای گران قیممت با بخشنامه دولت خودشان موظف هستند تا ماشینشان را بیمه بدنه کنند تا اگر یک پراید زد به یک بنز خسارت اضافی تر از توان بیمه پراید را بیمه بدنه صاحب بنز پوشش بدهد و این قانون در حال اجرا است اگر نمی دانستی بدان
Iran, Islamic Republic of
مثبت دادم. اما چون خیابان، محل عمومیست، قانون چاردیواری اختیاری و پول خودمه هم در اون جاری نیست. پس، بهتر است با تردد این خودروهای ارز حروم کن که فقط باعث نارضایتی شدید نیروی کار و احساس بی عدالتی میشن مخالفت کنید و صاحبان ثروت را، بیش از حریم خصوصی شان، آزاد نگذارید.
Iran, Islamic Republic of
آخر ماشین مدل بالا مال همه مختلسین نیست ونباید این حرف را زد حرف اصلی اینجاست همین مسئولین منجمله حضرت آیت الله جنتی بزرگوار وبسیاری از آقایان دیگر که درکسوت روحانیت نیستند بعضی ها رانندگی هم بلد نیستند از دم درب ورودی خانه سوار ماشین دولت می شوند وبعد غروب دم درب ورودی اتاق خانه خود هم پیاده می شوند چاره ای جزء این هم ندارند چون رانندگی بلد نیستند ومسئول مملکتی وحکومتی بنده هم قصد تخریب هیچ یک از این بزرگواران را ندارم یک ماشین پراید دارم وامثال بنده میلیونها نفر امثال این بنده سروپا تقصیر 6سال تخفیف دارد الان 5 روزه بیمه کردم پانصد وپنجاه تومان در بیمه ایران خیال کردم امسال کمتره ولی دیدم بازهم پانصد وخورده قلمی شده فوق الذکر مسئول کارگزاری گفت سال دیگر هم باید همین مبلغ را بدی گفتم چرا گفت مبلغ دیه را بالا بردند خود به خود بیمه هم بالا می رود جیب خالی مردم بردن حق بیمه خودور بالا می خواهم بگویم ای مسئولین محترم اگر خودتان سوار ماشین شخصی خود می شدید به خدای لاشریک له قسم هیچ وقت این کار واجحاف به مردم را نمی کردید رئیس قوه قضائیه ومجلسیان اعضاء شورای نگهبان با این کار ظلم درحق این مردم غیور ایران می کنند بردن بالای دیه یعنی بی ارزش شدن انسان یعنی فقط پول پول پول ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حق و باطل رو قاتی نکن.
بعصی حرفات خوبه. اما بعضیاش نه. من جمله اینکه تهمت زدی ایشون رو تا دم در اتاقش میبرن.
البته اگر خودت مسؤول رده بالایی بودی، شاید بعد از چند تا عملیات تروریستی، از مقامات درخواست میکردی خودت و خانوادت رو در شهرک امنیتی اسکان بدن. اما برای دیگران، باید وسط بازار چرخید. ترور هم لابد جزء زندگیه!
حالا اینا حرفه. چون ربطی به اصل خبر نداره. نمیدونم چرا بعضیا، تا اسم بستن راه گلوی پولدارهای خدا نشناس دولتی و خصوصی میاد، نظرات غیرمرتبط میذارن.
Iran, Islamic Republic of
قاطی درسته نه قاتی.فارسی را پاس بداریم
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا یادتون رفته تو دهه 60 و70 بنزهای ضدگلوله شبیه هم اون هم تو کاروان ها 3و6تایی تو خیابان ها جولان می دادید.....برادران یگان حفاظت خیلی خاطره خواهند داشت ....بدعت اول را خودتون گذاشتید.
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده 14:17‌؛
ان شا الله، مردم، جواب ضدانقلابی گری امثال شما را خواهند داد. ما، طرفدار این حاج آقا و هر حاج آقای عالم سالمی هستیم. سوار خودروی ضد گلوله هر کسی شده، اگر لازم بوده، مشکلی نیست. البته شما که راست میگی ایشون رو سوار بر اون بنزهای ردیفی دیدی! مغرض به دین و عالمان هم نیستی!
خدا، شفات بده بلکه با این نگاه نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از دنیا نری.
Iran, Islamic Republic of
ضد انقلاب هم خودتی ! واقغیت را گفتم اگر بنزها شیشه دودی نبود بله الان میشود گفت کیا توش بودندنمی شوداستفاده از ماشین ها یه روز خوب یه روز بد .(بده برای همه بد باشد.مسئولین خاکی وبرآمده ار بطن مردم پیشگام ساده زیستی شوند)....ما که 38 ساله حتی یه پیکان هم نداشته ونداریم .....فقط جولان ماشین های ثروتمندان وحکومتیان را که تواین امر هم شبیه هم هستند دیدیم ونگاه به آسمان کردیم ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مگه ندیدی همین دیروز شخصی باسلاح سرد می خواست به زور وارد ریاست جمهوری بشه در دهه ۶۰ منافقین چند نفر از مسئولین را ترور کردن ولی قبلش که هیچ مسئولی ماشین ضد گلوله سوار نمی شد
Iran, Islamic Republic of
بلاخره برداشتن موانع خوبه یا بد امام جمعه برمی داره هورا می کشند از این طرف یه ورود مشکوک !!برای مظلوم نمایی !
منصور
Iran, Islamic Republic of
به آقای جنتی احترام می گذارم و این سئوال خیلی کوچک از ایشان دارم: ییلاق جواهرده شهرستان رامسر، یکی از مناطق زیبا و دیدنی کشور محسوب می شود و مردم سرتاسر کشور در آن دهستان خانه ساختند تا در بعضی مواقع سال به آنجا برای تفریح و تجدید روحیه بروند، شاید هزارها میلیارد تومان سرمایه گزاری در آنجا صورت دادند. جالب این است که در آن منطقه توریستی شخصی اومده یک کارخانه شن و ماسه (سنگ شکن) راه اندازی و خسارات شدیدی به آن طبیعت بکر در این دو ساله اخیر وارد کردند. مردم منطقه شکایت کردند و نامه ای را امضاء کردند، اما دادرسی نیست. جناب آقای جنتی، در روز روشن منابع طبیعی ما را که متعلق به ملت ایران در امروز و آینده است و ارزش اکوتوریستی دارد را از بین می برند، هیچ کس نیست به داد مردم برسد و به نقطه نظرات کارشناسی توجهی ندارند. زمانیکه مسئولین امروز کشور از روی باند بازی مانع برخورد اداری با این غارتگران می شوند، نظام و کشور آسیب می بیند و این خسارات بنام حکومت نوشته می شود. این خسارات، کشور را به بی لیاقتی در نگهداری از منابع ارزشمند در جذب توریست و تولید درامد محکوم می کند. این یک نمونه است که عرض کردم.
Iran, Islamic Republic of
آقا منصور‌؛
با سلام.
به شما منفی دادم. سؤالتان به حق بود. اما از شخص نادرستی است.
سؤالتان را باید از قوه قضاییه و دادستان بپرسید. تصور نکنید هرچی از علماء بپرسید، اینا میتونن دو سوت درست کنن. چون هر کاری، یه مسؤول داره با حکم مشخص. الان آقای جنتی بره بگه زمین های فلان جا قضیه اش چیه، فکر میکنید مسؤولش چی میگه؟ چشم پیگیری میکنیم. زیاد که بخواد دخالت کنه، میگه حاج آقا شما عضو شورای نگهبانید. تو کار من دخالت نکنید.
الان، سه نهاد باید پاسخگو باشن:
اول دولت که اختیارات داره.
دوم مجلس که باید نظارت کنه.
سوم قوه قضاییه که باید عدالت برقرارکنه.
اولویت هم به همین ترتیبه.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
البته احترام آیت الله جنتی برهمه ما واجب است صحبت آقا منصور هم درست است آیت الله جنتی می توانند به عنوان امام جمعه موقت در خطبه ها این گونه مسایل اجتماعی را مطرح کنند خدا ایشان را حفظ کند
یونس
Iran, Islamic Republic of
انشالله عملی هم درعمل دیده بشود
و مردم رو تشویق به اشکنه و یه وعده غذا در روز و ریاضت و روزه نکنن و فقط شعار نباشه این حرفها .
Iran, Islamic Republic of
فعلا که روحانی مسؤوله و امروز در مصاحبه خبری، میگفت مردم مشکلشون فقط اقتصاد نیست! سیاسی هم هست!
اونه که باید جوابگوی کباب یا اشکنه مردم باشه. نه رییس شورای نگهبان.
فریاد
Germany
جناب جنتی مشکل فقط ماشینهاشو نیست و هر ماشین میلیاردی هم مال حرام نیست شما باید یه زره همین مسئله رو نگاه کنی یعنی شما این همه سال با این منطق مملکت رو اداره کردین؟
Iran, Islamic Republic of
جناب فریاد‌؛ از مقایسه حرف آیت الله جنتی و انتقاد تو، فهمیدم این همه سال دشمنی امثال تو، از سر کینه به اسلام بوده نه فهم و درک. چراکه این حرف توست که بسیار احمقانه ست.
اولا مشکل فقط ماشین میلیاردی نیست. اما این هم یک مشکله. این منطق تو. اون هم منطق آیت الله جنتی. کدومش عقلانی تره؟! کسی که هر مشکلی رو مشکل بدونه یا کسی که هر مشکلی رو به دلیل اینکه تنها مشکل نیست، مشکل ندونه؟!
ثانیا مگر کسی گفت پول هر ماشین میلیاردی حرامه؟! گفته شد جولان این ماشین ها، مضره.
ثالثا، با چه روش اقتصادی سالمی که سودش متعارف باشه، بقیه هم میتونن این همه پول جمع کنن؟! به جز برخی اقشار خاص، بله که ممکنه دزدی باشه.
رابعا، فرض که پول کسبش حلال باشه. اما این روش مصرف، حرامه. کسب حلال، مجوز مصرف حرام نیست. اسراف حرام قطعیست. البته ما کاری به گناهان شخصی افراد نداریم. مسأله، اثرات اجتماعی و اقتصادیست. این ماشین ها، هیچ سود اقتصادی و اجتماعی نداره. هیچ تأثیر مثبتی نداره. اما اثرات منفی چون ایجاد حس فاصله طبقاتی و تحریک اقشار ضعیف تر برای شورش، دزدی، و کارشکنی در کار داره. احساس نارضایتی در 99.99 کودکانی که دسترسی ندارند رو ایجاد میکنه. باعث خروج ارز میشه. عمده کورس های خیابانی و خطرناک، توسط این خودروهاست. و کلی هزینه دیگه.
صحبت ایشون، جلوگیری از این آسیب هاست. این منطق کاملا درستی هست. اما با روی کار آمدن دولت ها و مجالس بی عرضه یا اشرافی به خصوص دولت و مجلس اصلاح طلبان، اجرا نمیشه و فقط ضد انقلاب رو خوشحال میکنه.
آیا منطق آیت الله جنتی که متأسفانه در گوش مسؤولین فرو نمیرود مشکل داره یا ذات شما که حامی دولت اشرافی میشید، اما دو روز بعد از انتخابات، از مشکلات اقتصادی، اشک تمساح میریزید؟!
Iran, Islamic Republic of
بابا بتو چی بعضیا پولدارند دوست دارند اون طوری بگردند.،چرا تحجر،تو خودت پولات رو می بری جاهای دیگه...
Iran, Islamic Republic of
ایشان، درس خونده دینه. کلی تجربه کشورداری داره. باید به فکر مردم باشه که با مشاهده این خودروهای لوکس، از عدالت ناامید میشن.
اتفاقا به تو چه که راجع به بزرگان، نظر میدی. بعضیا پولدارند دوست دارن اون طوری بگردن؟ غلط کردن با تو. دوست دارن اون طوری بگردن واسه شهر نیست. واسه جنگله. برن جنگل هر طور دوست دارن بگردن. شهر و زندگی اجتماعی، جای دوست دارم و به تو چه نیست. چند وقت دیگه هم، اگر خدا، بخواهد، قانون میذاریم که خودروهای بالای 60 میلیون، اگه تصادف کنن، کسی پول بیمه بیشتری بهشون نمیده. پولدارن، خودشون هزینه اش رو بدن. چرا اون پرایدسوار و پژوسوار محترم، هزینه لوکس چرخی رو بدن؟!
بعدشم قوانین واردات خودروهای لوکس رو اصلاح میکنیم و هرچی تحجر تو این 5 سال وارد کردید را با خودتون میفرستیم سواحل هاوایی.
Iran, Islamic Republic of
آره
بخصوص بی ام و های ضد گلوله
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنان انقلاب، سوار ماشین ضد گلوله میشه تا تروریست های ضدانقلاب، نتونن غلطی بکنن.
Iran, Islamic Republic of
ضمنا حفاظت از مقامات، کار سپاهه نه خود مقامات