شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نقشه فتنه جدید آمریکا در دوران پساداعش

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 588979
با اینکه مقامات ترکیه درباره حمایت تسلیحاتی از کردهای سوریه به آمریکا هشدار داده‌اند اما هنوز هم ارسال سلاح به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک ادامه دارد.
نقشه فتنه جدید آمریکا در دوران پساداعش
به گزارش جهان نيوز، علی‌رغم هشدار‌های آنکارا و اظهارات مقامات واشنگتن مبنی بر پایان حمایت از شبه‌نظامیان کُرد، شواهد جدید از تداوم ارسال تسلیحات از سوی آمریکا برای کرد‌های سوریه حکایت دارد.
 
شبکه کردستان ۲۴ شامگاه یکشنبه گزارشی را پخش کرد که در آن یک کاروان نظامی متعلق به ایالات متحده با گذر از مرز عراق، وارد خاک سوریه و مناطق تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه (پ. ی. د) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) شد.
 
به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» این کاروان نظامی از طریق گذرگاه مرزی «فیش‌خابور» که اکنون توسط منطقه کردستان عراق اداره می‌شود، وارد منطقه «قامیشلی» در شمال سوریه شد.
 
از طرفی، گروه تروریستی «نورالدین زنکی» اعلام کرد شب گذشته یک تریلی مشکوک را در مرز شهر‌های عفرین-ادلب متوقف کردند که حاوی محموله سلاح‌های سنگین بود.
 
به نوشته روزنامه «ینی شفق» در بین سلاح‌های یافت شده، موشک‌های ضد تانک «تاو»، راکت‌انداز‌های RPG۷، مسلسل‌های سنگین و مقادیر زیادی مهمات و مواد انفجاری وجود دارد.
 
منابعی از معارضان سوریه به این روزنامه گفتند، گروه‌های مرتبط با آمریکا که در ادلب مستقر هستند، این سلاح‌ها را به دستور واشنگتن برای شبه‌نظامیان کُرد در عفرین که اکنون تحت حملات ترکیه هستند، ارسال کردند.
 
بر این اساس، گروه‌های مذکور مستقیما از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» و وزارت دفاع این کشور دستور گرفته‌اند.
 
این در حالی است که مقامات مختلف آمریکایی طی هفته‌های اخیر و درپی اعتراض ترکیه اعلام کرده بودند ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان کُرد سوری متوقف شده و به محض پایان یافتن نبرد با داعش، سلاح‌های ارسالی را جمع‌آوری می‌کنند.
 
سخنگوی پنتاگون نیز تاکید کرده بود حمایت‌ها از کرد‌های سوریه فقط محدود به عملیات علیه داعش است.
 
مقامات آنکارا، اما می‌گویند آمریکا از چند ماه قبل حدود ۵ هزار کامیون تسلیحات برای یگان‌های مدافع خلق ارسال کرده و قصد دارد گذرگاهی تروریستی در شمال سوریه ایجاد کند.
 
دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰ هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.
 
ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۱۶ ژانویه آغاز کرد؛ زمانیکه با توپخانه مواضع نیرو‌های کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.
 
منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *