سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

غیبت نجفی در جلسه ویژه بررسی برف تهران

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 588978
رئیس کمیسیون عمران گفت: متاسفانه در گزارشات ارایه شده عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها به چشم می‌خورد!
غیبت نجفی در جلسه ویژه بررسی برف تهران
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون متبوعش در رابطه با بارش برف اخیر با دستگاه‌های دخیل در این موضوع گفت: متاسفانه در گزارشات ارایه شده عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها به چشم می‌خورد از سوی دیگر مسئولان این شرایط را پیش بینی نکرده بودند و تجهیزاتشان متناسب با مقابله با بحران نبود.
 
وی ادامه داد: نهایتا قرار شد کمیسیون عمران گزارشی برای ارائه در صحن علنی از ناکارامدی برخی دستگاه‌ها و خلا‌های قانونی که در بحث مدیریت بحران وجود دارد آماده کند.
 
رضایی تصریح کرد: شاید به ظاهر نهادی به عنوان مدیریت بحران داشته باشیم که البته این نهاد فاقد امکانات و تجهیزات و منابع لازم است، اما نهادی که براساس قانون بتواند در مواقع بحران٬ امور را مدیریت کند در کشور نداریم.
 
وی با اشاره به وقوع بحران‌های پی در پی در کشور افزود: متاسفانه در حالی که کشور مرتبا بحران‌های مختلفی، چون سیل، تصادف، آتش سوزی و... را تجربه می‌کند، اما از وجود یک فرماندهی که بتواند اوضاع را ساماندهی کند بی بهره است.
 
رئیس کمیسیون عمران با تاکید براینکه به علت نبود یک فرماندهی واحد در مدیریت بحران دستگاه‌ها در زمان وقوع بحران‌های مختلف براساس سلیقه شخصی عمل می‌کنند تصریح کرد: متاسفانه هماهنگی لازم در بین دستگاه‌ها وجود ندارد و فرماندهی بحران که بتواند نقش اساسی را در ساماندهی شرایط ایفا کند وجود خارجی ندارد. علی رغم اینکه در حال حاضر ستاد مدیریت بحران به شکل ضمنی وجود دارد، اما در همین حد هم این ستاد امکانات لازم در اختیار ندارد؛ بنابراین طبیعی است که در چنین شرایطی شاهد وضعیت نابه سامان و سختی برای مردم خواهیم بود.
 
رضایی یادآور شد: برف اخیر و زلزله‌ای که در تهران آمد نشان داد در کشور به هیچ عنوان در برابر بحران آمادگی نداریم چرا که در بحث امکانات و تجهیزات سرمایه گذاری انجام نمی‌دهیم از این رو مجبوریم پس از وقوع بحران چند برابر هزینه کنیم به طور مثال در برف اخیر که حداکثر ۳۰ سانتی متر بود فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه حضرت امام) ره) را با تعطیلی مواجه کرد و هزینه بالایی در تاخیر پرواز‌ها و به تبع آن هزینه‌ای بالاتر برای مردم را ایجاد کرد.
 
رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: در حالی که می‌توانستیم برای پیشگیری از این شرایط هزینه کنیم به علت عدم هماهنگی پس از حادقه٬ ده‌ها برابر پیشگیری٬ هزینه کردیم البته کار به این جا ختم نمی‌شود بلکه از یک سو هزینه زیادی به نظام تحمیل شد و از سوی دیگر مردم دچار زحمت فراوانی شدند.
 
رضایی ادامه داد: اگر یک فرد از بیرون به عملکرد مدیریت بحران کشور رصد کند آنچه که مشاهده خواهد کرد لغو پرواز‌های مختلف در فرودگاه بین المللی تنها با بارش برف سی سانتی متری و مسدود شدن جاده‌های دسترسی به فرودگاه که قرار است تیم پرواز را به پروازشان برساند و موضوعاتی از این دست خواهد بود!
 
رضایی در پایان با اشاره به دعوت کمیسیون عمران از شهردار تهران در این جلسه خاطر نشان کرد: حضور یک مسئول در یک جلسه نشان می‌دهد که وی تا چه اندازه برای حل آن موضوع اهتمام دارد و تا چه اندازه دارای اهمیت است علی رغم اینکه از شهردار تهران برای حضور در کمیسیون دعوت کرده بودیم، اما وی در جلسه حضور نیافت.
 
منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *