پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

شمخانی: وظیفه ما ریشه‌کنی مفاسداقتصادی است

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 588907
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: به عنوان نهاد عالی امنیت ملی وظیفه ما بسترسازی برای تأمین امنیت اقتصادی با تکیه بر حفظ حقوق فعالان اقتصادی و ایجاد ساز و کار‌هایی برای شناسایی، مقابله و ریشه‌کنی مفاسد اقتصادی و رانت‌های مختلف و تسریع در امر رسیدگی به جرایم اقتصادی است.
شمخانی: وظیفه ما ریشه‌کنی مفاسداقتصادی است
به گزارش جهان نيوز، در چهارمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، بهره برداری از دو طرح بزرگ صنعتی شامل تصفیه خانه مدرن صنعتی و طرح توسعه فاز دوم تولید فرکتوز در پالایشگاه غلات گروه صنعتی و پژوهشی زربا حضور دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان هشتگرد استان البرز انجام شد.

طبق اعلام دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در جریان این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست برگزار شد، کلنگ احداث نیروگاه برق با استفاده از انرژی بیوگاز نیز به زمین زده شد.

پروژه‌هایی که امروز به بهره برداری رسید با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و طی مدت ۴۵ ماه اجرا شده و ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه افتتاح پروژه‌های گروه صنعتی و پژوهشی زر، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین فرصت‌های امروز ما در حوزه اقتصاد بوده که تحت تاثیر چالش‌های مهمی، چون تولید و اشتغال پایدار قرار گرفته است.

شمخانی بخش خصوصی واقعی و مولد را موتور شتاب دهنده اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: فعال سازی ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در کشور و خلق فرصت‌های جدید نیازمند ترکیب هوشمندانه تجربه و مدیریت نسل اول انقلاب با دانش و انگیزه نسل جوان رشد یافته در بستر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

وی با قدردانی از مدیریت کارآفرین گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: این مجموعه صنعتی و تولیدی نماد همه اقداماتی است که ما باید برای انجام کار‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی در مسیر ایجاد اشتغال مولد و پایدار از آن بهره ببریم.

شمخانی استان البرز را به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد آن در حوزه صنعتی و تولیدی یک قطب بسیار مهم در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌ها و استعداد‌های فراوانی برای رونق اقتصادی و کارآفرینی و اشتغال در این استان وجود دارد که باید با حمایت بیشتر از بخش خصوصی مولد زمینه‌های فعلیت یافتن آن فراهم شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت هدایت برنامه‌ریزی شده درآمد‌های ارزی حاصل از نفت به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد و پایدار و عدم مصرف آن در بودجه‌های جاری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تسهیل بهره گیری بخش خصوصی واقعی از منابع صندوق توسعه ملی از برنامه‌های محوری دولت برای رونق تولید و افزایش اشتغال است.

شمخانی بهره گیری از فناوری بومی و سرمایه ایرانی را موجب مایوس شدن دشمن از ضربه به «استقلال سیاسی» کشور بین رفتن تاثیرگذاری ابزار تحریم عنوان کرد و افزود: یکی از پایه‌های مهم تداوم انقلاب اسلامی و ارزش‌های اجتماعی منبعث از ان تکمیل شدن زنجیره «استقلال علمی» و به تبع آن «استقلال اقتصادی» است.

دریابان شمخانی گفت: به عنوان نهاد عالی امنیت ملی وظیفه ما بسترسازی برای تأمین امنیت اقتصادی با تکیه بر حفظ حقوق فعالان اقتصادی و ایجاد ساز و کار‌هایی برای شناسایی، مقابله و ریشه‌کنی مفاسد اقتصادی و رانت‌های مختلف و تسریع در امر رسیدگی به جرایم اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان با اشاره به وجود نسل جوان تحصیلکرده، خلاق و پرشور در کشور ما و توانمندی این نسل در مقابله با چالش‌های مختلف افزود: به طور قطع مسیر توسعه و و بالندگی در حوزه‌های مختلف با رفع موانع و مشکلات موجود در افقی روشت و پرامید طی خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان حضور در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعتی و تولیدی گروه زر در جلسه‌ای صمیمانه با متخصصان جوان این مجموعه به سوالات مختلف آنان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، موضوع مبارزه با فساد و اشرافی گری، مبارزه با قاچاق و ... پاسخ گفت.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
تا بحال کجا بودید؟