پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۵

لاریجانی گفت دیگر نمی‌توانم جلوی سوال از روحانی را بگیرم

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 588904
رئیس مجلس از دولت خواسته که نمایندگان سوال‌کننده از روحانی درباره موسسات اعتباری را منصرف کند.
لاریجانی گفت دیگر نمی‌توانم جلوی سوال از روحانی را بگیرم
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس در طرح نکردن سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات اعتباری در صحن پارلمان، گفت: معاونان پارلمانی دولت در جلسه علنی امروز مجلس، فُرم‌هایی حاوی اسامی نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور به همراه محل قرارگیری‌شان در صحن مجلس، در دست داشتند و طبق اسامی سراغ نمایندگان سوال‌کننده  از رئیس‌جمهور می‌رفتند تا آنها را از سوال درباره موسسات اعتباری از آقای روحانی منصرف کنند و سوال‌شان را پس بگیرند.

وی افزود: معاونان پارلمانی اصلا طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نباید در بین صندلی‌های نمایندگان تردد داشته باشد، اما هیئت‌رئیسه و رئیس جلسه هم هیچ تذکری نداد که نشان‌دهنده این است که می‌خواهند فرصتی برای دولت در جهت انصراف نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور فراهم شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اضافه کرد: از وقتی که آقای پژمانفر نماینده مشهد در هفته گذشته، تذکری جدی راجع‌به عدم طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح کرد، آقای لاریجانی، رئیس مجلس هم به دولت گفته است که دیگر نمی‌توانم جلوی نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور را بگیرم و فشار زیاد شده، خودتان کاری بکنید، بنابراین تمام معاونین پارلمانی و مدیران کل مجلس بسیج شده‌اند که امضاهای نمایندگان را پس بگیرند تا به حداقل برسد که قابلیت طرح نداشته باشد.

ابطحی با تأکید بر اینکه معاونان دولت با نمایندگان درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور لابی می‌‌کنند و در صحبت‌های حضوری از نمایندگان می‌خواهند که از سوال از رئیس‌جمهور انصراف دهند، اظهار داشت: تاکنون حدود 12 نماینده امضای خود برای سوال از رئیس‌جمهور را پس گرفته‌اند، اما با این تعداد انصراف نیز، طرح سوال از حد نصاب لازم برای طرح در مجلس نمی‌افتد و همچنان به قوت خود باقی است و ما خواهان طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این مسیری که شما در پیش گرفتید ممکنه دولت رو منکوب کنه اما در کل به جمهوری اسلامی ضربه می زنه....فشل می شید
از ما گفتن
میلاد
Iran, Islamic Republic of
جمهوری ا سلامی تازه نیست چهل سال است سر شیب های زیادی دید به لطف خدا هیچ ضربه ای در او اثر نکرد ونمی کند ...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نمایندگان به خاطر رفع فشل بودن دولت اقدام به سوال می کنند
Iran, Islamic Republic of
مجلس این دوره= وکیل الدوله هائی که ماشین امضای دولت هستند .
اجرشون روز جزا وسرپل صراط.بخصوص رئیسشون.
Iran, Islamic Republic of
اما دم پژمانفر گرم
هر چند که با طرح سووال هم چیزی عوض نمیشه
صادق
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم این آقای لاریجانی اگر فقط به وظیفه اش عمل می کرد ...چه اتفاقی می افتاد . آقاجون سرجایت بنشین .... بگذار هرکس وظیفه و تعهدش نسبت به نمایندگی مجلس را انجام دهد.
سرور
Iran, Islamic Republic of
سوال از روحانی یعنی سوال از لاریجاتی و کنار رفتن وی از قدرت.پس طبیعی است که مقاومت کند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای مجلس که شده محل لابی گری!
بنده معتقدم که توجه عامه ی مردم باید بیشتر به مجلس معطوف بشه نه دولت و قوه قضاییه. چرا که قانونی که دولت ملزم به عمل در چهارچوب آن است و قوه ی قضاییه ملزم به پیگیری تخطی از آن است در مجلس وضع میشود. به علاوه مجلس قدرت نظارت بر عملکرد رئیس جمهور و وزرا را دارد. پس نقش مجلس بسیار بسیار مهم است. تا زمانی که مجلس و برخی قوانین اصلاح نشود، هزاران رییس جمهور و هزاران قاضی هم که تغییر کنند هیچ فایده ای نخواهد داشت و این کشور رنگ پیشرفت و آبادانی را نخواهد دید. من به عنوان یک ایرانی خواستار اصلاحات زیر در مجلس هستم و احساس میکنم باید از سوی مردم مطالبه ای گسترده صورت گیرد:
۱. مشخص و شفاف شدن رای تک تک نمایندگان مجلس و دسترسی عموم مردم به این اطلاعات (تا زمانی که این مسئله روشن نشود، مجلس اصلاح نشده و محلی برای لابی گری باقی خواهد ماند)
۲. وضع قوانینی بسیار جدی، سخت گیرانه و کاملا شفاف در راستای پیشگیری از فساد و اختلاس. مردم باید دسترسی به اطلاعات کلیه ی اموال و دارائی های مسئولین را داشته باشند.
۳. اصلاح قوانین مالیاتی در راستای پیشگیری از فرار مالیاتی ثروتمندان. (دولت تا کی قراره بودجه ی خودش را از طریق دست درازی به جیب قشر ضعیف تامین کنه؟؟ تا کی این قشر باید مورد ظلم قرار بگیره و دم نزنه؟ شما میدونید مالیات سوار شدن ماشین چندصد میلیونی، املاک خالی از سکنه و ... در کشورهای پیشرفته چقدره؟)
مردم هم در انتخاب نماینده ی مجلس خیلی دقت کنند. واقعا رای دادن به یک لیست که هیچ کدوم از اعضای اون رو نمیشناسین چه معنی داره؟ چرا با رایتون هم به خودتون ظلم میکنید هم به بقیه ی مردم؟ نتیجه اش میشه اینکه یکی از اعضای همون لیست بجای دفاع از حقوق من و شما از حق پدر خود در سهم خواهی از سفره ی انقلاب دفاع میکند. ...
Iran, Islamic Republic of
حق مطلب رو دقیق بیان کردی

تشکر از شما
Iran, Islamic Republic of
به لیست کدخدا رای دادن نتیجه اش همین اوضاعه
Iran, Islamic Republic of
به نکات خوب طرح شده این را هم اضافه کنید که به نمایندگان و مردم آموزش داده شود که مجلس جای نمایندگان کل کشور است آبادانی کل کشور را لحاظ کنند و برای گرفتن یک یا چند پروژه شهری صلاح کشور را فراموش نکنند.
یونس
Iran, Islamic Republic of
...
امین
Iran, Islamic Republic of
مجلس هم ... داره. خدایا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خيلي اشتباه كردي كه از همون اول هم جلوي سوال كردن از روحاني رو گرفتي،بعيد ميدونم كساني كه در انجام كوتاهي ها و اشتباهات ديگر ان همراهي شون ميكنند در بر داشت نتيجه آن اشتباهات و پاسخگويي در قبال اشتباهات مسؤليتي نداشته باشند چه اين دنيا و چه آن دنيا جناب آقاي لاريجاني
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای لاریجانی در مسیر نادرستی داره پیش میره! حتی رای ناپلئونی دوره قبل هم حواسشو جمع نکرد!
محمد
Iran, Islamic Republic of
نماينده دولتند نه مردم
Iran, Islamic Republic of
وکیل الدوله به تمام معنا
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
تصویب شد :-)
یونس
Iran, Islamic Republic of
توروخدا جهان کامل سانسور بکن اون سه تا نقطه هم نزار
شما طاقت نظر مخالفم نداری ؟؟؟؟
واقعا زشته هرکس نظری داره بعد تو فقط باب دل خودت تایید میزنی
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی روحانی دیگر
Iran, Islamic Republic of
...
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
فکر نمی کردم و از ذهنم خطور نمیکرد یک روز با همین آدم ها و با همین مسئولین نظام ، انقلاب به انحراف کشیده بشود یه یاد یک حدیث افتادم که میگوید کفر چنان به سراغ آدم می آید که انگار حرکت مورچه سیاه روی سنگ کاملاً تیره که اصلاً معلوم نمی شود ولی یک روز می بیند منحرف شده رفته و خودش متوجه نیست و طرف مقابل می گوید من همان آدم هستم من که عوض نشدم دیگران عوض شدند
جناب لاریجانی عزیز 180 نماینده مجلس درخواست سئوال از رئیس جمهور در خصوص مسائل موسسات مالی و اعتباری و عملکرد کاسپین دارند و چندین ماه تلاش می کنند که به جنابعالی به قبولانند مردم گرفتارندتجمع میکنند جلو مجلس و سایر جاها داد و ناله می زنند واز مقام معظم رهبری درخواست حمایت دارند واز طرفی نمایندگان در مجلس به قران قسم یاد کردندبه داد مردم برسند و از آنطرف مخالفت جنابعالی به چه معناست بنده خدا نماینده زنجان آنقدر پیگیری کرد خسته شد نشست سر جاش و بقیه نمایندگان هم همینطور البته اینجانب نماینده مجلس نیستم ولی یک سپرده گذار هستم و در این نظام مورد ظلم واقع شدم واین صدای انحراف از انقلاب است .