پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد

بحث مجلس و دولت بر سر افزایش «حقوق» معلمان

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 588883
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی نیاز به کتاب های کمک آموزشی و تست و آزمون ندارند و خانواده ها باید به این موضوع دقت داشته باشند تاکید کرد: مصوبه‌ای تصویب کردیم که برگزاری هرگونه آزمون در مدارس ابتدایی را ممنوع می‌کند که این مصوبه از فردای تصویب اجرایی می‌شود.
بحث مجلس و دولت بر سر افزایش «حقوق» معلمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سید محمد بطحائی شب گذشته در برنامه تلویزیونی "پیش رو" با بیان اینکه به یقین ۸۰ میلیون جمعیت کشور جزو ذی نفعان آموزش و پرورش هستند گفت: همه نهادهای کشور بویژه نمایندگان مجلس باید در کنار آموزش و پرورش باشند تا این دستگاه بتواند پیشرو باشد.
وی افزود: تصویر آینده هر جامعه‌ای از تصویر امروز مدارس آن پیداست.

مفاهیمی که آموزش داده می‌شود، خارج از مدرسه مورد نیاز نیست
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه در مدارس مفاهیمی را آموزش می‌دهیم که خارج از مدرسه برای دانش آموزان مورد نیاز نیست گفت: آموزش و پرورش امروز، از کیفیت بایسته برخوردار نیست. باید مبانی درسی در مدارس ما، مبتنی بر نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان باشد. دانش آموزان ما باید چگونه صحبت کردن، چگونه طرح ریزی کردن برنامه‌ها و چگونه شادی کردن را یاد بگیرند.

ابتدایی‌ها نیازی به کتب کمک درسی و آزمون ندارند
بطحائی افزود: در شش سال اخیر حدود ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین اجرایی شده ولی بخش اعظم آن هنوز مانده است. تمرکز شدید تصمیم گیری در آموزش و پرورش  کشور، می‌تواند باعث ایجاد اشکالات فراوان در سیستم آموزشی باشد. پیشرفت آموزش و پرورش کشور بعد از انقلاب ۵۷ در جنبه‌های کمی بسیار قابل توجه بوده است. برای مثال پوشش دانش آموزان ابتدایی در حدود ۹۸ درصد است.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی نیاز به کتاب های کمک آموزشی و تست و آزمون ندارند و خانواده ها باید به این موضوع دقت داشته باشند تاکید کرد: بچه ها را نباید مجبور به تحصیل در سیستم رقابتی کرد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که همین امروز مصوبه‌ای تصویب کردیم که برگزاری هرگونه آزمون در مدارس ابتدایی را ممنوع می‌کند گفت: این مصوبه از فردای تصویب اجرایی می‌شود.

بحث حقوق معلمان مسئله‌ای سیاسی شده است
بطحائی با اشاره به حقوق و مزایای دریافتی معلمان گفت: در بحث حقوق معلمان ، مسئله سیاسی شده است و مجلس می‌گوید دولت پیشنهاد بدهد تا ما افزایش دهیم و دولت هم می‌گوید ما بودجه‌ای به اندازه سه برابر کردن حقوق معلمان را نداریم و اگر مجلس راست می‌گوید، راه آن را خودش پیدا کند. در حال حاضر پرداختی به معلمان در کشور ما جزو پایین‌ترین پرداخت‌ها در قیاس با سایر کشورهاست.

وی همچنین با بیان اینکه نباید دانش آموزانی که در مناطق محروم هستند از نظر وضعیت تحصیلی، نسبت به دانش آموزان دیگر در مضیقه باشند عنوان کرد: معلم باید از نظر معیشتی در رفاه باشد تا بتواند تمام حواس خود را به دانش آموزان دهد. در میان حقوق کارمندان دولت، معلمین یکی از پایین ترین حقوق‌ها را دارند.
وزیر آموزش و پرورش زمینه‌ بهبود آموزش و پرورش را  افزایش بهره وری در آموزش و  پرورش و افزایش توجه همه ارکان حاکمیت به آموزش و پرورش دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها گفته اند که آموزش و پرورش جایی است که سیاسی کاری برای آن سم هست و این سیاسی کاری باعث می‌شود تا تربیت دانش آموزان تحت‌الشعاع قرار گیرد. بر این اساس من به هیچ عنوان مدیری حتی همفکر با خودم با رویکرد سیاسی را انتخاب نمی کنم.

سرمایه معلمان در صندوق ذخیره از بین نرفته است
درصدد اصلاح ساختار صندوق هستیم
بطحائی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: قوه قضاییه و سایر نهادهای نظارتی با قاطعیت کامل درصدد بازگشت سرمایه هایی هستند که از صندوق ذخیره رفته است. معلمان ما نگران نباشند، سرمایه های آنان از بین نرفته است بلکه وام هایی بدون ضمانت کافی از طرف بانک سرمایه داده شده است. اکنون تحقیق و تفحص مجلس هم بخوبی در مورد صندوق ذخیره دارد پیش می رود و گزارش آن به زودی ارائه می‌شود. ما  درصدد اصلاح ساختار صندوق ذخیره هستیم و دو نماینده و یک بازرس در هیات امنا صندوق بطور مستقیم از طرف معلمان انتخاب خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیاوی
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه این اقایون چون اکثرشون ازقشر فرهنگیان هستن دردولت ومجلس مرتب حقوق اونا روپیش میکشن که چیزی عایدخودشون بشه ولی حقیقتا چرابررسی نمیکنیدکه حقوق کارگران پایینه؟اگردقت کنید سه ماه تابستان ویک ماه عید مدارس تعطیلن وازهشت ماه باقیمانده سال هم طبق روال جاری دوماهشو به دلایل مختلف تعطیله پس درمقایسه باکارمند وکارگرونظامیان انصافا حقوق معلما کمه؟اونم بااین وضعیت تدریس که اموزشیاران نهضت رواوردن اصلا خودشون چیزی نمیدونن تا به شاگرداشون یادبدن .