پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

«ادلب» در انتظار نبردی بزرگ +نقشه

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 588758
ارتش سوریه و همپیمانانش پیشرفت قابل توجهی را در اطراف ادلب داشتند و تنها چند کیلومتر از شهر «سراقب» فاصله دارند.
«ادلب» در انتظار نبردی بزرگ +نقشه
به گزارش جهان نيوز، روستای «تل‌ طوقان» در حومه جنوب شرقی ادلب پس از درگیری ارتش سوریهبا تروریست‌های جبهه النصره آزاد شد.

این در حالی است که جنگنده‌های ارتش، مواضع تروریست‌ها را در روستاها و مناطق اطراف آن به عنوان مقدمه‌ای برای آزادسازی سراقب بمباران می‌کنند، نبرد سراقب بزرگترین نبردی است که حومه ادلب انتظارش را می‌کشد و با آزاد شدن آن، ارتش پشت جبهه النصره را در هم خواهد شکست.

اهمیت سراقب به این خاطر است که گذرگاه شهر ادلب به شمار می‌رود و در جاده حماه به حلب قرار دارد جاده‌ای که به ادلب و جسرالشغور و همچنین به شهرک بنش و شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه می‌رود و آزادسازی آن به ارتش اجازه خواهد داد تا مرحله سوم عملیات آزادسازی ادلب را آغاز کند.

نقشه میدانی از شمال سوریه
ارتش و نیروهای همپیمان و پشتیبان از دو ماه پیش عملیات خود  علیه گروه‌های تروریستی را در حومه ادلب به سمت فرودگاه ابوالظهور از دو محور حومه شمالی حلب و حومه جنوبی حلب و از شرق از سمت خناصر آغاز کرده‌اند که تا کنون به آزادسازی فرودگاه و شهرک ابوالظهور منجر شده است تا مرحله دوم که مرحله آزادسازی پس از ابوالظهور است، از طریق گشودن عملیات به سمت سراقب آغاز شود.

تا کنون مشخص نیست که آیا ارتش سوریه بر یک جبهه واحد متمرکز خواهد شد یا چندین جبهه را همزمان باز خواهد کرد، این موضوع به گفته منابع میدانی به تصمیمات ارتش سوریه بستگی دارد.
در حلب نیز ارتش سوریه و همپیمانانش عملیات خود در حومه جنوبی را ادامه می‌دهند به طوری که طی ساعات اخیر روستاهای «کفر حداد، عطشانة غربیة، زیارة المطخ، وریدة و  زمار» و تپه وریدة پس از درگیری با جبهه تروریستی النصره آزاد شده است.

یک منبع نظامی به تسنیم گفت ارتش با آزادسازی این مناطق به طور کامل بر منطقه‌ای که حومه جنوبی حلب را به حومه جنوب شرقی ادلب وصل می‌کند، مسلط شده و وارد مرزهای اداری حومه ادلب شده است، این منبع  احتمال داد که مقصد آتی نیروهای ارتش، روستای جزرایه باشد که بزرگترین روستایی است که ارتش را از بزرگراه بین المللی حلب به دمشق جدا می‌کند.

خبر دیگر اینکه سرکرده گروه تروریستی احرارالشام ملقب به ابوزید العسکری در نزدیکی شهرک معره مصرین در حومه شمالی ادلب به هلاکت رسید، وی از سرکردگان این گروه تروریستی در حملات تروریستی به شهرک‌های تحت محاصره فوعه و کفریا به شمار می‌رفت.

خبر دیگر اینکه حملات ارتش ترکیه و گروه‌های تروریستی همسو با آن به شهر عفرین در شمال سوریه همچنان ادامه دارد. یک منبع محلی در شهر عفرین با اشاره به ادامه درگیری‌ها میان ارتش ترکیه و گروه‌های حمایت کردی تاکید کرده است که نیروهای ترکیه تا کنون در ورود به شهر عفرین شکست خورده‌اند و نتوانسته‌اند در هیچ روستایی مواضع خود را تثبیت کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *