کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخن امیرالمومنین(ع) درباره راه بازگشت باران رحمت

16 بهمن 1396 ساعت 8:19

امام علی علیه السلام: هر که دست در دامن تقوا زند، سختی‌هایی که به او نزدیک شده‌اند دور گردند.


به گزارش جهان نیوز، امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: ..هر که دست در دامن تقوا زند، سختی‌هایی که به او نزدیک شده‌اند دور گردند و ناکامی‌ها و مرارت‌ها به کامیابی‌ها و شیرینی‌ها بدل گردد و امواج محن که گرداگردش را گرفته‌اند، فروکش کنند و دشواری‌ها به آسانی‌ها گرایند.

و باران بند آمده کرامت، دوباره بر او فرو ریزد و رحمت گریخته، به سوی او بازگردد و چشمه فروکش کرده نعمت‏ها، دگرباره برایش جوشان شود و بارش کاستی گرفته برکت، دوباره بر او سرازیر شود.

پس بترسید از خداوندی که شما را به مواعظ خود بهره‌مند گردانید و به وسیله پیامبرانش اندرز داد و نعمت و احسان خویش بر شما ارزانی داشت . برای پرستش او خود را خوار دارید و حق طاعت او بگزارید.

متن حدیث:

...فَمَنْ اءَخَذَ بِالتَّقْوی عَزَبَتْ عَنْهُ الشَّدائِدُ بَعْدَ دُنُوِّها، وَاحْلَوْلَتْ لَهُ الْاءُمُورُ بَعْدَ مَرارَتِها، وَانْفَرَجَتْ عَنْهُ الْاءَمْواجُ بَعْدَ تَراکُمِها، وَ اءَسْهَلَتْ لَهُ الصِّعابُ بَعْدَ إِنْصابِها، وَ هَطَلَتْ عَلَیْهِ الْکَرامَةُ بَعْدَ قُحُوطِها، وَ تَحَدَّبَتْ عَلَیْهِ الرَّحْمَةُ بَعْدَ نُفُورِها، وَ تَفَجَّرَتْ عَلَیْهِ النِّعَمُ بَعْدَ نُضُوبِها، وَ وَبَلَتْ عَلَیْهِ الْبَرَکَةُ بَعْدَ إِرْذاذِها.
فَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی نَفَعَکُمْ بِمَوْعِظَتِهِ، وَ وَعَظَکُمْ بِرِسالَتِهِ، وَامْتَنَّ عَلَیْکُمْ بِنِعْمَتِهِ، فَعَبِّدُوا اءَنْفُسَکُمْ لِعِبادَتِهِ، وَاخْرُجُوا إِلَیْهِ مِنْ حَقِّ طاعَتِهِ...


"نهج البلاغه، خطبه ۱۸۹"


کد مطلب: 588668

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/588668/سخن-امیرالمومنین-ع-درباره-راه-بازگشت-باران-رحمت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com