پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اپراتورها بانکدار می‌مانند!؟

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 588594
در صورتیکه اپراتورها نتوانند امنیت تراکنش‌های مالی انجام شده بر بسترهای USSD را تضمین کنند این شیوه تراکش‌ مالی متوقف خواهد شد.
اپراتورها بانکدار می‌مانند!؟
به گزارش جهان نيوز، "USSD" ‌ها تراکنش‌های مالی بر بستر سیستم‌های مخابراتی هستند که براساس آن شهروندان این امکان را دارند که بدون مراجعه به بانک و اینترنت بانک‌ها، با شماره‌گیری کد دستوری *...# اقدام به مبادلات مالی و اموری همچون پرداخت قبوض و خرید شارژ تلفن همراه کنند.
 
اخیرا بحث امنیت این شبکه مورد انتقاد بانک مرکزی قرار گرفته و احتمال توقف این سرویس مطرح شده است. در جدیدترین رویداد در این زمینه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها هشدار داده اگر نتوانند از عهده تضمین امنیت بسترهای USSD بر بیایند، این سیستم تراکنش‌های مالی متوقف خواهد شد.
 
محمدجواد آذری جهرمی امروز اظهار کرد که "تصمیم بانک مرکزی در کلیت خودش تصمیم درستی است و این‌که امنیت را در خدمات بانکی لحاظ کنیم یک ضرورت درست است چرا که اکنون در بستر USSD، از دکل مخابراتی تا شبکه بانکی، اطلاعات کارت مشتریان را در دست دارند و این خود یک مخاطره است. در این رابطه قرار شد تا یکسری اقدامات را سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در جهت خواسته‌های بانک مرکزی انجام دهد تا امنیت بستر USSD تضمین شود. در همین راستا کمیته‌ای نیز برای پیگیری خواسته‌های بانک مرکزی تشکیل شده است".
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *