جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اعلام کرد

افزایش ۳برابری پروازهای عبوری از فضای کشور

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 588573
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: پروازهای عبوری از فضای کشور به دلیل امن بودن آسمان ایران ۳ برابر شده است.
افزایش ۳برابری پروازهای عبوری از فضای کشور
به گزارش جهان نيوز، امیر فرزاد اسماعیلی امروز در مراسم رونمایی از کتاب «شهدای همایی» در ایران‌ایر‌ اظهار داشت: مردم در 22 بهمن 57 حماسه آفریدند، 12 بهمن‌ماه 57 امام به کشور آمدند و 19 بهمن‌ماه 57 سوگلی ارتش شاهنشاهی وقت (نیروی هوایی) با امام خمینی(ره) رسماً بیعت کردند و همافران، پدافندی‌ها و خلبانان سلحشور نیروی هوایی با امام راحل پیمان بستند.

اسماعیلی ادامه داد: از ذهن ما نخواهد رفت که 10 روز قبل ازانقلاب نه تنها فرودگاه‌ها بسته نشد، بلکه در رادار تبریز، ستوان جوانی هنگامی که هواپیمای حامل امام خمینی(ره) از فرانسه در حال ورود به کشور بود، به خلبان هواپیما گفت: «عرض ادب نیروی پدافند هوایی و رادار تبریز را به امام خمینی(ره) ابلاغ کنید» و خلبان آن پیام را به امام رساند.

وی افزود: در روز 12 بهمن نه تنها مسیرهای هوایی بسته نشد، بلکه فرودگاه هم باز بود و مردم به استقبال آمدند و امام وارد کشور شد. 

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به دلاوری‌ها در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه بداخلاقی نکرده است، حتی انقلاب ما تجلی محبت مردم به امام بود و انقلابی مسلحانه نبود. 

اسماعیلی با بیان اینکه ایران‌ایر بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی داخلی و استخوان‌دار است، گفت: ایران‌ایر در شرایط تحریم ناجوانمردانه، بیشترین خدمات را انجام داد و هیچ شرکت هواپیمایی در دنیا نمی‌توانست با این حجم تحریم، فعالیت کند. 

وی اضافه کرد: هواپیماهای جمهوری اسلامی در شرایط تحریم بسیار امن‌تر و مقتدرانه‌تر از شرکت‌های هواپیمایی دنیا مسافران را از مبدأ به مقصد منتقل می‌کنند. 

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء افزود: شرکت‌های هواپیمایی که در 15 سال اخیر ایجاد شده‌اند بدانند که وام‌دار شرکت‌های فعالی نظیر ایران‌ایر، معراج، کاسپین و... است که اینها بودند با وجود همه تحریم‌ها، آسمان ایران را زنده نگه داشتند. 

اسماعیلی به مشکلات اخیر فرودگاه‌های امام و مهرآباد پس از بارش برف اشاره کرد و گفت: اگر تحقیقی بین کشورهای صاحب تکنولوژی در این شرایط داشته باشید، مشخص می‌شود که بروز چنین مشکلاتی از کم‌بینی مسئولان نیست. 

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: دشمن به هواپیمای مسافری ما‌ با 290 نفر مسافر مظلوم‌ حمله ‌و همه آنها را شهید می‌کند و این نشان از ریشه ظلم دارد. 

امیر اسماعیلی تأکید کرد: پروازهای عبوری از فضای کشور به دلیل امن بودن آسمان ایران سه برابر شده است.

* مدیرعامل ایران‌ایر: هما در همه بحران‌ها همراه ‌نظام جمهوری اسلامی ایران است‌
بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، مدیرعامل ایران‌ایر بیان کرد: هما از ابتدای انقلاب تا همین لحظه برای نظام جمهوری اسلامی ایران جانفشانی کرده است.

فرزانه شرفبافی گفت: در سال 59 و با آغاز جنگ تحمیلی، هما در هر شرایطی در خدمت نظام بود، در سخت‌ترین تحریم‌ها فعالیت کرد و توانست هواپیماهای بدون امکانات را به پرواز درآورد و در جنگ، زلزله و شرایط بحرانی، هما همواره با جمهوری اسلامی ایران بوده است و هنوز هم در جنگ و جهاد هستیم. 

وی افزود: با سخت‌ترین شرایط هواپیماها به پرواز درمی‌آیند، با وجود آنکه می‌گویند همه چیز عادی شده است. 

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه حس مسئولیت اجتماعی در هما بسیار بالاست، گفت: در زلزله غرب کشور با یک فروند بوئینگ 747 باری توانستیم 580 تن تجهیزات و اقلام امدادی به کرمانشاه منتقل کنیم. 

شرفبافی با بیان اینکه هما بدون هیچ چشمداشتی همیشه در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اولین شهید مدافع حرم در صنعت حمل و نقل هوایی از هما است و ایران‌ایر 53 شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. 

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: ما در فکر دفاعیم، چون زنده و هوشیاریم. 
بنابراین گزارش، در این مراسم از کتاب‌های «شهدای همایی» با حضور مسئولان رونمایی شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *