جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حضرت فاطمه(س) بر سر مزار چه کسانی می‌رفتند؟

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 588550
حضرت زهراء(س) طبق برخی روایات روزهایی از هفته را برای رفتن به سر قبر برخی افراد انتخاب می‌کرد که این بیانگر اهمیت مسألۀ مرگ و معاد در زندگی ایشان است.
حضرت فاطمه(س) بر سر مزار چه کسانی می‌رفتند؟
به گزارش جهان نيوز، یکی از ویژگی‌های فردی زندگی حضرت زهراء (س) «معادباوری» ایشان است. این موضوع به قدری نزد ایشان حائز اهمیت است که بر اساس برخی روایات، ایشان در روزهایی از هفته بر سر قبر حضرت حمزه (ع) و شهداء می‌رفتند که این بیانگر اهمیت مسأله مرگ و معاد در زندگی ایشان است.

طبق نقل «مستدرک علی الصحیحین، ج1، ص377»، ایشام هر جمعه بر سر مزار عمویش حمزه (ع) می‌رفت یا طبق نقل کتاب (تهذیب الاحکام، ج1، ص465) هر صبح بر سر قبر شهداء و عمویش حمزه(ع) می‌رفت. حتی ایشان وقتی با امیر‌المؤمنین(ع) ازدواج کردند و به خانۀ ایشان تشریف آوردند، در کلامی به حضرت علی(ع) فرمود که 9 سال در خانه پدرم زندگی کردم و اینک اینجا هستم و روزی نیز از دنیا می‌روم.

در قرآن کریم آیات متعددی دربارۀ مرگ، یاد مرگ، قیامت و ... مطرح شده و این بیانگر اهمیت این مسأله نزد خداوند است. خداوند اینچنین ما را به مرگ و معاد توجه داده، پس ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم. خداوند در آیۀ 185 سورۀ مبارکۀ آل‌عمران می‌فرماید: ﴿ کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ﴾، هر انسانی طعم مرگ را خواهد چشید. به راستی آیا ما به عنوان محبان و شیعیان آن حضرت، اینقدر که خداوند و ائمه(ع) ما را به مرگ و قیامت توجه داده‌اند، به آنها توجه داریم؟ این در حالی است که امروزه برخی از مردم گمان می‌کنند صحبت از قیامت و مرگ امری منفی و بیانگر ناامیدی است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *