پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
داور بخش مسابقه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم:

کارنامه خوبی درتولید مسابقات تلویزیونی داریم

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 588514
سونیا پوریامین گفت: در چند سال اخیر در زمینه مسابقات استودیویی تلویزیون پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.
کارنامه خوبی درتولید مسابقات تلویزیونی داریم
به گزارش جهان نيوز، سونیا پوریامین داور بخش مسابقه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به نحوه داوری مسابقات تلویزیونی در این جشنواره تأکید کرد: با توجه به تفاوت های موجود در مسابقات میدانی و استودیویی، پس از بررسی های اولیه هیئت داوران تصمیم گرفت تا بخش هایی به داوری اضافه شود.

وی تاکید کرد: هر بخش از داوری ها با توجه به تخصص هر فرد بر عهده یکی از اعضای هیئت داوران قرار داده شد. با توجه به سابقه من در دو زمینه کارگردانی و اجرا در این دو مورد رای دادم. در بخش اجرا با خانم گوهرشاد فرمول مشخصی تهیه کردیم تا به کسی اجحاف نشود. در زمینه کارگردانی نیز در یک تیم چهار نفره به اجماع خوبی دست پیدا کردیم. در بخش تهیه مسابقات نیز دوستان توانستند به راهکاری عملی برسند، که امیدوارم ماحصل کار برای همگان قابل قبول باشد.

این مجری تلویزیون بازبینی 35 مسابقه تلویزیونی در جریان داوری این دوره از جشنواره جام جم را تجربه ای خوب برای خود دانست و افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر مسابقات میدانی خوبی تولید شده است و در زمینه مسابقات استودیویی نیر پیشرفت های قابل توجهی داشتیم.

پوریامین برآیند کار تلویزیون در زمینه تولید مسابقات تلویزیونی را قابل تامل توصیف کرد و حضور اسپانسر را از مشکلات تولید در این زمینه دانست و گفت: متاسفانه شبکه های سیما قشر بزرگی از مخاطبان خود را به دلیل نیاز به تولید مشارکتی از دست می دهند. در حالی که تلویزیون می تواند خیل عظیمی از جوانان را با تولید مسابقات میدانی مجذوب خود کند.

وی با اشاره به تجربیات مشابه دنیا تاکید کرد: بازی های سنتی ایرانی قابلیت های خوبی دارند تا افراد در رده های سنی گوناگون را پای کار آورند. این بازی ها علاوه بر پایگاه اجتماعی جذابیت های بسیاری برای بینندگان دارند.

داور بخش مسابقات چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم اقتباس از مسابقات خارجی را از نقاط ضعف تولید این قالب برنامه سازی دانست و اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از تهیه کنندگان ما ترجیح می دهند تا نمونه های خارجی مسابقات تلویزیونی را کپی کرده و بازسازی کنند. در حالی که قابلیت های فراوانی با استفاده از سنت ها و سرگرمی های ایرانی در تولید این نوع برنامه ها وجود دارد.
وی نظر نهایی هیئت داوران در این بخش را نتیجه سال ها تجربه اعضای آن دانست و گفت: با توجه به اختلاف نظرهای موجود در هیئت داوران، در نهایت به جمع بندی خوبی رسیدیم و اعتقاد دارم انتخاب های مناسبی در زمینه مسابقات داشتیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *