شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کدام کشور بزرگترین مصرف‎‌کننده طلا در دنیا است

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 588364
آمارها نشان می‌دهد چین در سال‌های اخیر توانسته است همچنان با مصرف بالای طلا، بزرگترین مصرف‌کننده این فلز گرانبها در جهان باشد.
کدام کشور بزرگترین مصرف‎‌کننده طلا در دنیا است
به گزارش جهان نيوز، میزان مصرف طلا در چین در سال ۲۰۱۷ میلادی به یک هزار و ۸۹ تن رسید که با این حساب، چین در پنج سال گذشته کماکان بزرگترین مصرف کننده این فلز در دنیا بوده است.
 
انجمن طلای چین گزارش کرده است مصرف طلای چین به سرعت در حال افزایش است و در سال ۲۰۱۷ میلادی میزان مصرف در مقایسه با یک سال قبل از آن ۱۰ درصد بیشتر شده است.

مصرف طلا در چین در سال‌های اخیر برای شمش طلا، تولید جواهر‌آلات و همچنین صنایع، بیشتر شده است اما ضرب سکه‌های طلا در این کشور بیش از ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل از آن کمتر شده است.

تحلیلگران بر این باورند که بازار امور مالی و بانکی، اوراق بهادار و اموال غیرمنقول در چین بسیار متلاطم و پر چالش است و برای همین تجارت طلا رونق گرفته است.

چین در سال گذشته میلادی بیش از ۵۱۷ تن طلا تولید کرد و همچنین مقررات سختی برای تجارت طلا در نظر گرفت و برخی از معادن طلا را به عنوان ذخایر طبیعی با ارزش تعطیل کرد و مالیات بر این صنعت را افزایش داد.
 
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *