سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

گزارش برف ۹۶ را سال ۹۷ تحویل دهید

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 588249
وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل وزارتخانه دستور داد تا ظرف ۳ ماه آینده گزارشی از وضعیت اضطراری روز‌های ۷ و ۸ بهمن‌ماه جاری در قالب دو گروه کارشناسی و با همکاری کامل سازمان‌ها و شرکت‌های مورد اشاره تهیه کنند. در واقع، گزارش برف بهمن ماه امسال باید در سال آینده تحویل داده شود.
گزارش برف ۹۶ را سال ۹۷ تحویل دهید
به گزارش جهان نيوز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش داد، عباس آخوندی در نامه‌ای خطاب به مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل خود، دستور داد تا تحت نظر وی گزارش کاملی از وضعیت اضطراری در تاریخ ۷ و ۸ بهمن‌ماه جاری جهت استحضار رئیس‌جمهور، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر مقام‌های مسئول و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه شود.
 
در متن این نامه وزیر راه و شهرسازی خطاب به معاون حمل‌ونقل آمده است: با توجه به پایان رسیدن شرایط اضطراری در اثر بارش برف در روز‌های شنبه و یکشنبه ۷ و ۸ بهمن‌ماه سال جاری و ایجاد شرایط اضطراری در منطقه تهران، البرز، قزوین، گیلان، زنجان و قم ضروری است با فوریت دو تیم بررسی کارشناسی متشکل از کارشناسان حرفه‌ای و خبره در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی تشکیل دهید تا گزارشی از موضوع تهیه و ارائه نمایند.
 
در ادامه این دستور آخوندی به تقی‌زاده آمده است: این تیم باید تحت نظارت جناب‌عالی و با همکاری کامل سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزئیات مسائل را بررسی و گزارش کاملی از تحلیل شرایط و چارچوب راهکار‌های سیستمی جهت مقابله با وضعیت اضطراری جهت استحضار رئیس‌جمهور، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر مقام‌های مسئول و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه کنند.
 
در بخش دیگر آمده است: این گزارش باید حداکثر ظرف مدت سه ماه تهیه و حاوی فرآیند شکل‌گیری شرایط اضطراری در انواع بحران‌های احتمالی، نحوه مدیریت و اطلاع‌رسانی، اقدام میدانی صورت گرفته و همچنین پیشنهاد‌های لازم جهت درس گیری از حادثه و بهبود مدیریت شرایط مشابه تهیه و ارائه کنند.
 
ارائه اصول اصلاحات ساختاری مورد نیاز در سیستم حمل‌ونقل جهت ارتقای تاب‌آوری آن در برابر حوادث به ویژه حمل‌ونقل تهران و حومه و سیستم هوایی با توجه به دو فرودگاهه بودن تهران، از مواردی است که آخوندی در تهیه گزارش مذکور، توجه به آن را ملزم کرده است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *