پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عملیات در عفرین سوریه به پایان نزدیک می‌شود

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب: 588242
رئیس جمهوری ترکیه طی سخنرانی در جمع هواداران خود در جنوب شرق این کشور مدعی شد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه علیه شبه نظامیان کُرد به پایان خود نزدیک می‌شود.
عملیات در عفرین سوریه به پایان نزدیک می‌شود
به گزار ش جهان نيوز،  رئیس جمهوری ترکیه در پانزدهمین روز از عملیات ارتش این کشور در شمال سوریه مدعی شد که این عملیات به پایان خود نزدیک می‌شود.
 
به گزارش شبکه «تی.آر.تی»،  «رجب طیب اردوغان» امروز (شنبه) طی سخنرانی خود در جمع هواداران «حزب عدالت و توسعه» در استان «بیتلیس» واقع در جنوب شرقی ترکیه گفت تسلط بر کوه‌های عفرین آغاز شده و نیروهای ترکیه در حال پیشروی به سمت شهر «عفرین» هستند.
 
وی شبه نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» (پ.ی.د) و حزب «اتحاد دموکراتیک» (ی.پ.گ) را تهدید کرد و گفت: «به شما گفته بودیم اگر امنیت مردم ما را بر هم بزنید، جنگنده‌های اف 16 را بالای سرتان خواهید دید».
 
به رغم ادعای اردوغان و گذشت دو هفته از آغاز عملیات نیروهای ترکیه در منطقه عفرین سوریه، این نیروها پیشرفت چشم گیری نداشته‌اند.
 
رئیس جمهوری ترکیه گفت که عملیات «شاخه زیتون» تا ریشه کن شدن کامل تروریسم در شمال سوریه ادامه خواهد داشت.
 
این عملیات از 30 دی ماه با حمله هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به مواضع شبه نظامیان کرد در منطقه عفرین شروع شد.
 
ترکیه مدعی است که دولت سوریه را به صورت کتبی در جریان این عملیات گذاشته است ولی دمشق آن را تکذیب کرد و حضور هر نیروی خارجی بدون موافقت دولت سوریه نقض حاکمیت ملی و اشغالگری است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *